کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
نظرات
اشتراک
بالا
علاقه‌مندی

اشتراک
 

حتما با ما موافق هستید که در مسیر کنکور ارشد کامپیوتر مهمترین قدم انتخاب منابع کنکور کامپیوتر است.

به طور کلی باید بدانید که دروس مورد آزمون در سه دسته زبان، دروس ریاضی و دروس تخصصی طبقه بندی می شوند. در این پادکست بهترین منابع کنکور ارشد کامپیوتر و آی تی که داوطلبان کنکور به آنها نیاز دارند را معرفی می‌کنیم.

Podcast Behtarin Manabe Konkur Arshad ComputerPodcast Behtarin Manabe Konkur Arshad Computer Mobile

حتما با ما موافق هستید که در مسیر کنکور ارشد کامپیوتر مهم ترین قدم انتخاب منابع کنکور است
در ابتدا پیش از معرفی بهترین منابع کنکور ارشد کامپیوتر به یکی از پرتکرارترین سوالات دانشجویان در مورد منابع میپردازیم.

سوالات زیادی مطرح می‌شود در این باب که آیا کلاس آنلاین و فیلم های آموزشی بهتر است  یا کتاب درسی؟

جواب این سوال قطعا کلاس های آنلاین و فیلم های آموزشی است. در توضیح این پاسخ باید به چند نکته اشاره کرد.

دلیل اول افزایش سرعت دانشجو در مطالعه دروس میباشد. دانشجو به کمک فیلمها و کلاسهای آنلاین بسیار سریعتر یک درس را مطالعه کرده و بر مطالب آن مسلط میشود. درحالیکه اگر بخواهد همان درس را از روی کتاب مطالعه کند، ممکن است دو تا سه برابر زمان بیشتری را از او بگیرد

دلیل دوم تاثیر بیشتر رسانه بصری نسبت به رسانه متنی می باشد، به طوری که در زمان مطالعه کتاب، فهم بسیاری از نکات سخت بوده و رسیدن به تسلط کافی دشوار می‌شود در چنین شرایطی ممکن است دانشجو پریشان شده، تمرکز خود را از دست داده و در نهایت از اعتماد به نفس او کاسته شود، این در حالی است که دانشجو به کمک فیلم های آموزشی یا کلاس های آنلاین ظرف یک یا دو ماه به تسلط کافی رسیده، از اعتماد به نفس بالایی برخوردار شده و نهایتا این اعتماد بنفس در طی بقیه مسیر کمک شایانی به او خواهد کرد

سومین دلیل در توضیح ارجحیت ویدیو های آموزشی، عدم وجود کتب مناسب، برای مطالعه جهت کنکور ارشد می باشد،‌ بعنوان مثال در درس معماری کامپیوتر هیچ کتاب مناسب نه برای درس و نه برای تمرین تست زنی وجود ندارد. بنابراین بهتر است دانشجویان برای درس معماری کامپیوتر فیلم درس و نکته و تست را تهیه بفرمایند. بعنوان مثالی دیگر در درس شبکه های کامپیوتری  برای تمرین تست زنی، کتاب مناسبی موجود نیست.

آخرین دلیل ما در توضیح این نکته، پویایی فیلم های آموزشی و کلاس های آنلاین می باشد. کلاس ها و ویدیو های آموزشی بصورت مدام و پیوسته در بازه های زمانی کوتاه به روز می شوند، اما کتاب ها در بازه های بلند مدت به روز می شوند، بنابراین می‌توان گفت که کتاب ایستا است اما فیلم های آموزشی و کلاس های آنلاین پویا هستند و این بر همگان واضح است که محتوای پویا بسیار بهتر و موثرتر از محتوای ایستا است.

معرفی منابع کنکور ارشد کامپیوتر

حال با در نظر گرفتن این نکات به معرفی بهترین منابع کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات میپردازیم.

به طور کلی باید بدانید که دروس مورد آزمون در سه دسته زبان، دروس ریاضی و دروس تخصصی طبقه بندی می شوند.
درس زبان در کنکور ارشد کامپیوتر دارای ضریب 1 است.
در درس زبان عمومی و تخصصی به این دلیل که طراحان سوالات زبان، اغلب ثابت هستند، میتوان از مجموعه سوالات سال های گذشته به عنوان بهترین منبع این درس نام برد، دفترچه سوالات سال های گذشته به همراه کلید سوالات را می توانید بصورت رایگان از سایت کنکور کامپیوتر دانلود کنید. همچنین کتابهای زیر ذره بین و مدرسان شریف از منابع برگزیده زبان میباشند.

دسته ریاضیات دارای ضریب 2 است و در این دسته 4 درس مورد آزمون قرار می گیرند: ریاضی عمومی ۱ ، ریاضی عمومی ۲ ، ریاضیات گسسته و آمار و احتمال مهندسی.
اگر قصد دارید از دسته ریاضیات درسی را حذف کنید، نباید آن درس ریاضیات گسسته باشد، چرا که این درس پیش نیاز بسیاری از دروس تخصصی می باشد

برای ریاضی ۱ و ریاضی 2 می‌توانید از کتاب های انتشارات کتابخانه فرهنگ، نوشته شکرزاد و یا انتشارات نگاه دانش، نوشته آقاسی استفاده کنید.
برای ریاضیات گسسته ترجیحاً فیلم درس استاد رضوی به همراه نکته و تست ایشان پیشنهاد می شود، اگر امکان تهیه این فیلم را ندارید درجه دوم کتاب پارسه یا مدرسان شریف را پیشنهاد می‌کنیم

برای درس آمار کتاب مدرسان شریف بهترین منبع موجود در بین منابع است.

و اما پس از معرفی منابع زبان و ریاضی به سراغ مهم ترین دسته کنکور ارشد کامپیوتر یعنی دسته دروس تخصصی میرویم.

در دسته دروس تخصصی دروس مورد آزمون 11 مورد هستند، که این دروس به ترتیبی که در دفترچه سوالات می‌آیند عبارت اند از:

نظریه زبانها
سیگنال ها و سیستم ها
ساختمان داده
طراحی الگوریتم
هوش مصنوعی
مدار منطقی
معماری کامپیوتر
الکترونیک دیجیتال
سیستم عامل
شبکه های کامپیوتری
و پایگاه داده

برای درس نظریه کتاب نظریه زبان ها و ماشین ها نوشته فردین شاپوری از انتشارات علوم رایانه پیشنهاد میشود. پس از مطالعه این منبع توصیه میکنیم که تمرینات کتاب مرجع لینز را نیز حل کنید.
کتاب مرجع لینز به همراه حل تمرین آنرا می‌توانید بصورت رایگان از صفحه دانلود کتاب های رشته کامپیوتر دانشگاه دانلود بفرمایید.

برای درس سیگنال و سیستم، کتاب تجزیه و تحلیل سیگنال ها و سیستم ها نوشته مهدی تقدسی از انتشارات نصیر پیشنهاد می‌شود.
برای درس ساختمان داده فیلم درس استاد رضوی پیشنهاد میشود. اگر امکان تهیه این فیلم را ندارید درجه دوم می‌توانید کتاب نصیر را تهیه بفرمایید.

برای طراحی الگوریتم فیلم درس استاد رضوی پیشنهاد می‌شود، اگر امکان تهیه این فیلم را ندارید درجه دوم می‌توانید از کتاب مدرسان شریف و یا کتاب پارسه استفاده کنید.

برای دو درس ساختمان داده و طراحی الگوریتم، تیم کنکور کامپیوتر یک ویدئو واحد برای نکته و تست ارائه کرده است، که در این نکته و تست بیش از 400 تست عالی حل شده است. با توجه به اینکه دو درس ساختمان داده و طراحی الگوریتم مهم ترین دروس کنکور ارشد کامپیوتر است توصیه می‌کنیم حتما فیلم نکته و تست ساختمان داده و طراحی الگوریتم را تهیه کنید و پس از اینکه هر فصل را مطالعه کردید، هفته ای یک جلسه نکته و تست مربوط به آن فصل را نگاه کنید.

 پس از پایان مطالعه فیلم های درس و نکته و تست ساختمان داده و طراحی الگوریتم و مسلط شدن روی آنها، برای تمرین بیشتر میتوانید از کتاب ۶۰۰ مساله دکتر قدسی استفاده کنید. برای مشاهده فیلم های رایگان ساختمان داده می توانید به صفحه آموزش ساختمان داده مراجعه کنید

در مورد درس هوش مصنوعی بهتر است این درس تک منبعی مطالعه نکنید و بهتر هست که چند منبعی مطالعه کنید، برای این درس می توانید کتاب نصیر را به همراه کتاب پارسه و یا کتاب نصیر را به همراه کتاب راهیان ارشد مطالعه کنید، دلیل اینکه بهتر است در کنار کتاب نصیر کتاب دیگری داشته باشید این است که کتاب نصیر تست کمی دارد و برای حل کردن تست های بیشتر بهتر است در کنار این کتاب، کتاب دیگری هم داشته باشید.
توجه کنید که پس از خواندن درس هوش مصنوعی بهتر است تمرینات کتاب رفرنس راسل را نیز حل کنید. کتاب راسل و حل تمرین آن را می‌توانید بصورت رایگان از صفحه دانلود کتاب های مرجع وبسایت کنکور کامپیوتر دات آی آر دانلود کنید.

برای درس مدار منطقی فیلم درس استاد رضوی به همراه نکته و تست ایشان پیشنهاد میشود اما اگر امکان تهیه این فیلم را ندارید در درجه دوم می‌توانید کتاب نصیر را تهیه کنید
همچنین برای درس معماری کامپیوتر نیز فیلم درس و نکته و تست استاد رضوی پیشنهاد میشود و بجز این منبع، منبع مناسب دیگری در بین منابع کنکوری موجود نمی باشد.

برای درس الکترونیک دیجیتال می‌توانید کتاب الکترونیک دیجیتال انتشارات امیرکبیر را تهیه کنید

برای درس سیستم عامل کتاب انتشارات پارس رسانه را تهیه بفرمائید.
برای درس شبکه های کامپیوتری ترجیحا فیلم درس و نکته و تست استاد رضوی را تهیه کنید، اگر نمی‌توانید فیلم درس را تهیه کنین، برای خواندن درس شبکه، می‌تونین از کتاب شبکه های کامپیوتری با رویکرد بالا به پایینِ انتشارات نص استفاده کنید و برای تمرین تست زنی، از فیلم نکته و تست استفاده کنین.

و در انتها برای درس پایگاه داده کتاب انتشارات پارس رسانه تنها منبع مورد تایید و پیشنهادی تیم کنکور کامپیوتر میباشد.

در این جا مجدداً نظر شما را به این نکته جلب می کنم که قطعاً تماشای ویدیوهای آموزشی و نکته و تست سرعت یادگیری و مرور شما را بالا برده و به درک بهتر مفاهیم کمک میکند. در نتیجه اگر مشکل مالی ندارید برای دروس دیگر نیز میتوانید فیلم درس و نکته و تست را از سایت کافه تدریس تهیه بفرمائید.

همچنین هر گونه سوالی در مورد کلاس‌های آنلاین کنکور کامپیوتر و یا تهیه فیلم‌ها و یا رزرو مشاوره تک جلسه‌ای تلفنی با استاد رضوی دارید می‌توانید به طرق زیر از تیم پشتیبانی بپرسید:

آی دی تلگرام تیم پشتیبانی:     konkurcomputer_admin@

تماس با پشتیبانی:   09378555200

امتیازدهی3.8571428571429 1 1 1 1 1 1 1 1 1 13.86 امتیاز (7 رای)
اشتراک
بارگذاری نظرات