کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
نظرات
اشتراک
بالا
علاقه‌مندی

اشتراک
 

معرفی دروس کنکور ارشد کامپیوتر و فناوری اطلاعات

درس سیستم عامل در این صفحه معرفی شده، همچنین بهترین آموزش درس سیستم عامل در کشور را می‌توانید در این صفحه تهیه کنید، فصول و مراجع سیستم عامل نیز بررسی شده

 سیستم عامل برنامه‌ای است که سخت افزار کامپیوتر و اجرای نرم افزارها را مدیریت می‌کند و نقش واسط را بین سخت افزار پیچیده و برنامه‌های کاربران را ایفا می‌کند. همه سیستم‌عامل‌ها موارد زیر را مدیریت می‌کنند : فرآیند‌ها، وقفه، حافظه، سیستم فایل، درایورهای دستگاه‌ها، شبکه، امنیت و ورودی‌ها و خروج‌ها.

بنابراین این درس در کنار درس‌هایی مانند ساختمان داده و شبکه، معماری، هوش مصنوعی و ... از دروس بسیار مهم و پایه‌ای برای تمامی دانشجویانی است که می‌خواهند بصورت آکادمیک در رشته کامپیوتر کار یا تحصیل کنند.

به تمام دانشجویانی که می‌خواهند در رشته کامپیوتر به جایگاه‌های بالایی برسند توصیه اکید می‌کنیم که مفاهیم درس سیستم عامل را به خوبی فرا گیرند. در کنکور ارشد کامپیوتر از درس سیستم عامل 7 تست و در کنکور ارشد آی‌تی نیز 7 تست مطرح می‌شود.

درس سیستم عامل در کنکور ارشد کامپیوتر و آی تی

ابتدا به بررسی اهمیت درس سیستم عامل در کنکور ارشد کامپیوتر می‌پردازیم و سپس به سراغ کنکور ارشد آی تی می‌رویم:

اهمیت درس سیستم عامل در کنکور ارشد کامپیوتر

در کنکور ارشد کامپیوتر دروس مورد آزمون در تمامی گرایش های مهندسی کامپیوترمعرفی گرایش های کارشناسی و ارشد مهندسی کامپیوترمعرفی گرایش های کارشناسی و ارشد مهندسی کامپیوتربا توجه به اینکه در حال حاضر رشته مهندسی کامپیوتر محبوب‌ترین رشته در دنیا و کشور است و در سال‌های اخیر اکثر رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی این رشته را انتخاب می‌کنند نیاز است در این صفحه بصورت دقیق به معرفی رشته و گرایش هاي مهندسي کامپيوتر پرداخته شده است یکسان است و بصورت زیر است:

  1. درس زبان انگلیسی
  2. مجموعه دروس ریاضیات شامل 4 درس: ریاضی 1و2، آمار و ریاضیات گسسته
  3. مجموعه دروس تخصصی که شامل 11 درس زیر است

دروس تخصصی کنکور ارشد کامپیوتر شامل 11 درس زیر است:

نظریه زبان ها و ماشین ها،‌ سیگنال و سیستم، ساختمان داده، طراحی الگوریتم، هوش مصنوعی، مدار منطقی،‌ معماری کامپیوتر، الکترونیک دیجیتال، سیستم عامل، شبکه های کامپیوتری و پایگاه داده. سازمان سنجش این 11 درس را به 4 مجموعه تقسیم کرده است و هر مجموعه درس، در گرایش های مختلف ضرایب متفاوتی دارد، این 4 مجموعه درس عبارت اند از:

  1. مجموعه دروس تخصصی 1 که شامل دو درس: نظریه زبان و سیگنال است
  2. مجموعه دروس تخصصی 2 که شامل 3 درس: ساختمان داده و طراحی الگوریتم و هوش مصنوعی است
  3. مجموعه دروس تخصصی 3 که شامل 3 درس: مدار منطقی و معماری کامپیوتر و الکترونیک دیجیتال است
  4. مجموعه دروس تخصصی 4 که شامل 3 درس: سیستم عامل، شبکه های کامپیوتری و پایگاه داده است

در کنکور ارشد کامپیوتر تنها تفاوت میان گرایش های مختلف در ضرایب متفاوتی است که این 4 مجموعه درس تخصصی در هر گرایش دارند، ضرایب هر کدام از این 4 مجموعه تخصصی در گرایش های مختلف را می‌توانید در صفحه دروس کنکور ارشد کامپیوتردروس آزمون و ضرایب آنها در کنکور ارشد کامپیوتر و آی تیدروس آزمون و ضرایب آنها در کنکور ارشد کامپیوتر و آی تیقبل از شروع مطالعه برای کنکور ارشد رشته کامپیوتر لازم است تا از دروس مورد آزمون، اهمیت هر کدام و همچنین ضرایب آن‌ها مطلع باشید تا بتوانید به صورت هوشمندانه برنامه ریزی کرده و بهترین نتیجه را کسب کنید. این صفحه راهنمای شما در موارد ذکر شده خواهد بود. مشاهده کنید.

همانطور که در بالا مشخص است درس سیستم عامل در مجموعه دروس تخصصی 4 است، مجموعه دروس تخصصی شماره 4 از اهمیت بالایی برخوردار است، دلیل اهمیت بالای مجموعه دروس تخصصی 4 آن است که ضریب این مجموعه در تمامی گرایش‌های مهندسی کامپیوتر یا 3 است و یا 4. همچنین از درس سیستم عامل 7 تست در کنکور ارشد کامپیوتر مطرح می‌شود.

اهمیت درس سیستم عامل در کنکور ارشد آی تی

در کنکور ارشد آی تی دروس مورد آزمون بصورت زیر است:

  1. درس زبان انگلیسی
  2. مجموعه دروس مشترک شامل 5 درس: ریاضی گسسته، ساختمان داده، طراحی الگوریتم، مهندسی نرم افزار و شبکه‌های کامپیوتری
  3. اصول و مبانی مدیریت
  4. مجموعه دروس تخصصی مشترک شامل 3 درس: پایگاه داده، هوش مصنوعی و سیستم عامل

کنکور ارشد آی تی (یا همان فناوری اطلاعات) شامل دو رشته

1) مهندسی فناوری اطلاعات و

2) مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی است

حال ضرایب هر یک از مجموعه دروس بالا برای هر کدام از این رشته ها متفاوت است، این ضرایب برای هر کدام از این دو رشته به شرح زیر است:

همان طور که در بالا اشاره شد سیستم عامل جزء دورس تخصصی مشترک است و مجموعه دروس تخصصی مشترک بسته به گرایش یا ضریب 2 دارد و یا 4، همچنین از درس سیستم عامل در کنکور ارشد رشته فناوری اطلاعات 7 سوال مطرح می‌شود.

بطورکلی برای دانشجویانی که می‌خواهند رتبه خوبی در کنکور ارشد آی تی بیاورند در درجه اول باکس دروس مشترک مهم است و در درجه دوم باکس دروس تخصصی مشترک و باکس زبان و مدیریت با توجه به تعداد تست‌های بالایی که دارند اهمیت کمتری دارند، البته توصیه ما به افرادی که زبان قوی دارند و یا حفظیات آنها خوب است این است که این دو درس را نیز مطالعه کنند.

مراجع درس سیستم عامل

مرجع اصلی که برای این درس در دانشگاه‌‌های معتبر تدریس می‌شود کتاب سیستم عامل تننباوم(Tanenbaum) و استالینگ (Stallings) است، همچنین کتاب‌ سیلبرشاتز (Silberschatz) نیز در برخی از دانشگاه‌های ایران و جهان تدریس می‌شود، که می‌توانید به راحتی این کتاب‌ها را در قسمت دانلود کتاب های رشته کامپیوترکتب تخصصی دوران تحصیل رشته های کامپیوتر و آی تیکتب تخصصی دوران تحصیل رشته های کامپیوتر و آی تیدر این صفحه بروزترین، جامع‌ترین و مهم‌ترین کتاب‌های مرجع رشته کامپیوتر، فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر را برایتان قرار داده‌ایم، تا به راحتی و بدون صرف زمان طولانی برای جستجو در اینترنت، از آن‌ها به صورت رایگان بهره ببرید. به جز سایت کنکور کامپیوتر سایت فارسی دیگری چنین صفحه‌ای ندارد. دانلود کنید، البته خواندن کتاب مرجع به دانشجویان سال‌های پایین‌تر توصیه می‌شود و به دانشجویانی که قصد شرکت در کنکور ارشد یا دکتری دارند زیاد توصیه نمی‌شود. دانشجویانی که قصد دارند برای کنکور ارشد و یا دکتری کامپیوتر و آی تی این درس را بخوانند می‌توانند از منابعی که در صفحه منابع کنکور ارشد کامپیوترجامع ترین منابع آزمون ارشد 1403 رشته مهندسی کامپیوترجامع ترین منابع آزمون ارشد 1403 رشته مهندسی کامپیوترمهم ترین گام‌ برای کسب موفقیت در کنکور ارشد کامپیوتر، تهیه بهترین منابع است، بهترین منابع، منابعی هستند که تقریبا تمامی رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی کنکور ارشد کامپیوتر از آنها استفاده می‌کنند، در زیر این منابع را به شما معرفی می‌کنیم معرفی شده استفاده کنند.

فصل‌های درس سیستم عامل

سر فصل مطالبی که در این درس وجود دارد عبارت است از :‌

  1. فصل اول: مقدمات
  2. فصل دوم: فرایندها
  3. فصل سوم: عملیات روی فرآیندها
  4. فصل چهارم: نخ‌ها (تردها : Threads)
  5. فصل پنجم: زمان‌بندی پردازندهپردازنده (CPU) چیست؟ بررسی انواع، وظایف و کاربردهاپردازنده (CPU) چیست؟ بررسی انواع، وظایف و کاربردهاسی پی یو قلب کامپیوتر و کامپیوتر قلب دنیای کنونی است، بنابراین در این صفحه به معرفی و بررسی سی‌پی‌یو یا همان پردازنده مرکزی (CPU) پرداخته‌ شده، و بطور کامل توضیح داده‌ایم که CPU از چه بخش هایی تشکیل شده و هر بخش چه وظایف و مشخصاتی دارد. ها
  6. فصل ششم: حافظه‌ها شامل : مدیریت حافظهمدیریت حافظه در برنامه نویسی ⚡️ سه سطح مهم در مدیریت حافظهمدیریت حافظه در برنامه نویسی ⚡️ سه سطح مهم در مدیریت حافظهاین مقاله عالی سه سطح مهم در مدیریت حافظه یعنی مدیریت حافظه در سطح سخت‌افزار، مدیریت حافظه در سطح سیستم عامل و مدیریت حافظه در سطح برنامه را معرفی کرده و حافظهحافظه در کامپیوتر، همه چیز در مورد حافظه در معماری کامپیوترحافظه در کامپیوتر، همه چیز در مورد حافظه در معماری کامپیوتردر این مقاله به بررسی کامل حافظه در کامپیوتر، انواع حافظه در کامپیوتر، کش، روش‌های آدرس دهی کش، نگاشت آدرس و موارد دیگر می‌پردازیم مجازی
  7. فصل هفتم: هم‌روندی انحصار متقابل و همگام‌سازی
  8. فصل هشتم: بن‌بست
  9. فصل نهم: هارد
  10. فصل دهم: معماری سیستم عامل ها (معرفی انواع سیستم عامل)

برای مشاهده اهمیت هر فصل و اینکه در سال‌های اخیر از هر فصل چه تعداد تست مطرح شده می‌توانید به قسمت تعداد آنالیز سوالات کنکور کامپیوتر رجوع کنید.

معرفی دوره درس و تست سیستم عامل

تدریس سیستم عامل بصورت 0 تا 100 و بسیار روان و جذاب خواهد بود و فارغ از اینکه شما برای چه آزمونی سیستم عامل را مطالعه می‌کنید چشم شما به دنیای کامپیوتر بازتر خواهد کرد که این ویژگی مهمترین ویژگی این کلاس خواهد بود.

متاسفانه در اکثر دانشگاه‌های کشور چندین مشکل در ارائه درس سیستم عامل وجود دارد، مشکل اول این است که در دانشگاه‌ها سر فصلی که وزارت علوم برای کنکور اعلام کرده بطور کامل تدریس داده نمی‌شود و یا اگر درس داده می‌شود بصورت روان و به نحوی که همه دانشجویان به سادگی متوجه شوند درس داده نمی‌شود، که اتفاقا اکثر سوالات نیز از همین مباحث است. مشکل دوم این است همان مباحثی هم که تدریس می‌شود بصورت 0 تا 100 و با جزییات زیاد و بصورت کنکوری تدریس داده نمی‌شود و بنابراین دانشجویان توانایی حل تست‌های کنکور را پیدا نمی‌کنند.

در کلاس آنلاین سیستم عامل تهیه شده بر خلاف فیلم‌های مشابه این فرض در نظر گرفته نشده که دانشجویان باید یکسری از مطالب را از قبل بلد باشند و همه چی از صفر توضیح داده شده است، به همین علت، تمامی دانشجویان با هر پایه و سطحی که دارند می‌توانند بیشترین بهره را از این کلاس ببرند، حتی دانشجویانی که رشته لیسانس شان کامپیوتر نبوده است براحتی می‌توانند از این فیلم استفاده کنند و درس سیستم عامل را بصورت عمیق و مفهومی فرا گیرند.

دانشجویان عزیز توجه کنند که برای تهیه کلاس سیستم عامل نیازی نیست که ابتدا درس دیگری را مطالعه کرده باشید و تمامی پیش نیازهای لازم در همین کلاس تدریس می‌شود.

در کلاس سیستم عامل تمامی کتاب‌های رفرنس سیستم عامل مانند تننباوم، سیلبرشاتز، استالینک و ... پوشش داده می‌شود.

همچنین آموزش دوره سیستم عامل بصورت صفر تا صد است و تمامی مطالب از ساده به سخت گفته شده‌اند و تمامی دانشجویان کشور چه آن‌هایی که حتی رشته کامپیوتر نبوده‌اند و چه دانشجویان قوی دانشگاه‌های شریف و تهران و ... می‌توانند بهره زیادی از این دوره ببرند.

این کلاس برای چه دسته از افرادی مناسب است؟

سیستم عامل جلسه 1

سیستم عامل جلسه 1

سیستم عامل جلسه 1

سیستم عامل جلسه 2

سیستم عامل جلسه 2

سیستم عامل جلسه 3

سیستم عامل جلسه 3

سیستم عامل جلسه 4

سیستم عامل جلسه 4

سیستم عامل جلسه 1 نکته و تست

سیستم عامل جلسه 1 نکته و تست

سیستم عامل جلسه 2 نکته و تست

سیستم عامل جلسه 2 نکته و تست

بررسی سوالات سیستم عامل کنکور ارشد کامپیوتر 1403

بررسی سوالات سیستم عامل کنکور ارشد کامپیوتر 1403

نمایش بیشتر
نمایش کمتر

برای شرکت در این کلاس نیاز به پیش مطالعه داریم؟

برای شرکت در این کلاس نیاز به هیچ پیش نیازی نخواهید داشت و حتی اگر رشته شما کامپیوتر نیست بصورت 100 درصد متوجه مطالب خواهید شد.

در صورت تهیه کلاس درس و حل تست نیاز به چه منابع دیگری داریم؟

با تهیه کلاس درس و حل تست سیستم عامل نیاز به هیچ کتاب و منبع دیگری ندارید و نیاز به هیچ پیش مطالعه دیگری نیز ندارید و تمامی مطالب از پایه تا بالاترین سطوح تدریس می‌شود، همچنین در کلاس نکته و تست سیستم تمامی تست‌های مهم کنکور از اولین سال برگزاری تا آخرین سال برگزاری حل خواهد شد.

فیلم‌های رایگان

سیستم عامل جلسه 1

سیستم عامل جلسه 2

سیستم عامل جلسه 3

سیستم عامل جلسه 4

سیستم عامل جلسه 1 نکته و تست

سیستم عامل جلسه 2 نکته و تست

بررسی سوالات سیستم عامل کنکور ارشد کامپیوتر 1403

طراحی الگوریتم جلسه 1

طراحی الگوریتم جلسه 2

طراحی الگوریتم جلسه 3

طراحی الگوریتم جلسه 4

طراحی الگوریتم جلسه 5

طراحی الگوریتم جلسه 6

الکترونیک دیجیتال جلسه 1

الکترونیک دیجیتال جلسه 2

الکترونیک دیجیتال جلسه 3

الکترونیک دیجیتال جلسه 4

نکته و تست الکترونیک دیجیتال جلسه 1

فیلم ساختمان داده جلسه 1

فیلم ساختمان داده جلسه 2

فیلم ساختمان داده جلسه 3

فیلم ساختمان داده جلسه 4

فیلم ساختمان داده جلسه 5

فیلم ساختمان داده جلسه 6

فیلم ساختمان داده جلسه 7

فیلم ساختمان داده جلسه 8

حل تست ساختمان و الگوریتم جلسه 1

حل تست ساختمان و الگوریتم جلسه 2

حل تست ساختمان و الگوریتم جلسه 3

حل تست ساختمان و الگوریتم جلسه 4

انواع پیمایش‌های درخت

نحوه ساخت درخت BST

آموزش درخت B-Tree

بررسی مرتبه ساخت هیپ

آموزش مرتب سازی سریع

آموزش شبکه شار

حل سوالات ساختمان ارشد کامپیوتر 99

حل ساختمان ارشد 95 بخش 1

حل ساختمان ارشد 95 بخش 2

شبکه‌های کامپیوتری جلسه 1

شبکه‌های کامپیوتری جلسه 2

شبکه‌های کامپیوتری جلسه 3

شبکه‌های کامپیوتری جلسه 4

شبکه‌های کامپیوتری جلسه 5

شبکه‌های کامپیوتری جلسه 6

شبکه‌های کامپیوتری جلسه 7

شبکه‌های کامپیوتری جلسه 8

حل تست شبکه جلسه 1

حل تست شبکه جلسه 2

حل تست شبکه جلسه 3

حل تست شبکه جلسه 4

حل تست شبکه جلسه 5

حل تست شبکه جلسه 6

حل تست شبکه جلسه 7

حل تست شبکه جلسه 8

هوش مصنوعی جلسه 1

هوش مصنوعی جلسه 2

هوش مصنوعی جلسه 3

هوش مصنوعی جلسه 4

نکته و تست هوش مصنوعی جلسه 1

مدار منطقی جلسه 1

مدار منطقی جلسه 2

مدار منطقی جلسه 3

مدار منطقی جلسه 4

مدار منطقی جلسه 5

مدار منطقی جلسه 6

حل تست مدار منطقی جلسه 1

حل تست مدار منطقی جلسه 2

حل تست مدار منطقی جلسه 3

حل سوالات مدار منطقی کنکور ارشد کامپیوتر 99

حل سوالات مدار منطقی کنکور ارشد کامپیوتر 98

حل سوالات مدار منطقی کنکور ارشد کامپیوتر 97

معماری کامپیوتر جلسه 1

معماری کامپیوتر جلسه 2

معماری کامپیوتر جلسه 3

معماری کامپیوتر جلسه 4

معماری کامپیوتر جلسه 5

معماری کامپیوتر جلسه 6

معماری کامپیوتر جلسه 7

معماری کامپیوتر جلسه 8

معماری کامپیوتر جلسه 9

معماری کامپیوتر جلسه 10

بررسی الگوریتم‌های ضرب

پایپلاین در کامپیوتر

حل تست معماری جلسه 1

حل تست معماری جلسه 2

حل تست معماری جلسه 3

حل سوالات ارشد کامپیوتر 99

حل سوالات معماری ارشد آی تی 96

حل تست‌های دکتری کامپیوتر 96

حل تست‌های ارشد کامپیوتر 95

ریاضی گسسته جلسه 1

ریاضی گسسته جلسه 2

ریاضی گسسته جلسه 3

ریاضی گسسته جلسه 4

ریاضی گسسته جلسه 5

ریاضی گسسته جلسه 6

ریاضی گسسته جلسه 7

حل سوالات گسسته جلسه 1

حل سوالات گسسته جلسه 2

حل سوالات گسسته ارشد کامپیوتر 99

پایگاه داده جلسه 1

پایگاه داده جلسه 2

پایگاه داده جلسه 3

پایگاه داده جلسه 4

پایگاه داده جلسه 5

نظریه زبان جلسه 1

نظریه زبان جلسه 2

نظریه زبان جلسه 3

نظریه زبان جلسه 4

نظریه زبان جلسه 5

نظریه زبان جلسه 6

دانشجویان عزیز هر گونه سوالی در مورد کلاس سیستم عامل دارید می‌توانید از تیم پشتیبانی بپرسید:

آی دی تلگرام تیم پشتیبانی: @konkurcomputer_admin

شماره تماس پشتیبانی: 09378555200

Ramin Razavi 1

کلاس آنلاین سیستم عامل

جشنواره به‌وقت نوروز

20% 850,000 تومان 680,000 تومان
رامین رضوی
۶۰ ساعت
Ramin Razavi 1

کلاس آنلاین نکته و تست سیستم عامل

جشنواره به‌وقت نوروز

15% 600,000 تومان 510,000 تومان
رامین رضوی
30 ساعت

نظر برخی از رتبه های برتر کنکور ارشد کامپیوتر و آی تی در مورد کیفیت فیلم‌ها

نظر رتبه 1 کنکور

نظر رتبه 2: خیلی کامل بودند

نظر رتبه 6 کنکور ارشد کامپیوتر

نظر رتبه 6 کنکور 1400

فیلم ها خیلی قابل فهم و روان است

رتبه 9 :فیلم ها بی نقص بود

از پایه ضعیف تا شریف

نظر رتبه 2 کنکور ارشد

نطر رتبه 10: کیفیت تدریس استاد رضوی خیلی خوبه

نظر رتبه 16: کیفیت تدریس خیلی عالی بود

جزوه کامل و ویدیوهای خیلی خوب

نحوه انتقال دانش استاد رضوی بینظیر است

ویدیوها خیلی جامع و کامل بودند

واقعا تدریس اساتید عالی بودند

نظر رتبه 8 کنکور 1400

نظر رتبه 2: معماری کامپیوتر و منطقی 100 زدم

نظر رتبه 13 کنکور ارشد کامپیوتر 1401

نظر رتبه 19: تدریس و فن بیان عالی است

نظر رتبه 12 کنکور ارشد کامپیوتر 1401

نظر رتبه 24: خیلی کامل و جامع است

فیلم‌ها بی نظیر بود

نظر رتبه 45: کیفیت فیلم ها خوب بودن

همه دروس عالی تدریس شده بودند

نیار نیست کتاب تهیه کنید

فیلم ها با بیان شیوا و بدون ابهام بود

کیفیت بالا و هزینه مناسب

نظر رتبه 11 کنکور 1400

فیلم‌ها بی‌نیازم کرد

تدریس زیبا و بیان شیوا

فیلم‌ درس و تست کافیست

فیلم های استاد رضوی از همه نظر عالی بودند

کیفیت و نحوه تدریس و قدرت بیان اساتید از همه نظر خوب بود

خیلی راضی بودم درسها خیلی عمیق تدریس میشد

از همه دروس خیلی راضی بودم

نظر پارسا شریعت

ویدیوها از نظر کیفیت عالی بودند

نظر رتبه 43 کنکور

از دروس استاد رضوی خیلی راضی بودم

نظر پیمان هاشمی

نظر رتبه 40 کنکور

تدریس از 0 تا 100

فیلم شما را جلو می‌اندازد

نظر رتبه 50 کنکور 1400

نظر رتبه 67 کنکور 1400

نظر ریحانه حسین زاده

نظر مرتضی اکبری

نظر رتبه 113 کنکور 1400

تاثیر منابع خوب

نظر سامان حسینی

تفاوت منابع مناسب

نظر رتبه 32 کنکور 1400

کیفیت بالا تدریس

نظر شیوا رضازاد

از روی مراجع نخوانید

فیلم ها خیلی مفهومی بودند

همه درس ها فوق العاده بود

از صفر تا صد و کامل هستند

آشنایی با استاد رضوی و کافه تدریس معجزه بود

فیلم ها جامع بودند

کل منابع من از کافه تدریس یا کنکور کامپیوتر بود

دروس واقعا فوق العاده بودند

درس‌ها کامل و روان است

فیلم ها خیلی دقیق و جامع و کامل بودند

ویدیوها بسیار قابل فهم بودند

مطالبی که پوشش داده شده بود واقعا کامل بود

تدریس بسیار شیوا و روان و بدون ابهام

با پایه ضعیف هم فیلم ها را متوجه می شوید

فیلم ها خیلی به من کمک کرد

همه دروس را از کافه تدریس گرفتم

ویدیوهاشون خیلی به من کمک کرد

 

امتیازدهی4.3076923076923 1 1 1 1 1 1 1 1 1 14.31 امتیاز (13 رای)
اشتراک
بارگذاری نظرات