کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
660,000 تومان

ویژگی‌های این دوره:

  • 19 ساعت ویدئو آموزشی
  • دسترسی دو ساله
  • قابل استفاده در یک دستگاه
  • سازگار با ویندوز، مک و اندروید

درباره مدرس

Kamyar Bagha 974977025کامیار بقا
کامیار بقا رتبه دو رقمی کنکور سراسری و ارشد
کامیار بقا  به مدت ۱۲ سال در پروژه های مختلف نرم افزاری در ایران و خارج از ایران فعالیت داشته است. حدود ۶ سال در نقش Machine learning engineer team lead در شرکت هرمس مشغ ...
اطلاعات بیشتر

برنامه نویسی پایتون

پایتون (Python) یا پایتان یک زبان برنامه نویسی چند منظوره و سطح بالاست که بطور بسیار گسترده ای مورد استفاده برنامه نویسان و غیر برنامه نویسان قرار می‌گیرد. پایتون در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان تبدیل شده است.
  • 4.83333 امتیاز
  • مدت زمان 19 ساعت
  • سطح مقدماتی و متوسط
  • دسته بندی دوره‌ها
از پایه و ٠ تا ١٠٠
اساتید برتر
مناسب برای ورود به بازار کار
تدریس با ساده ترین بیان

پایتون فقط برای برنامه نویسان و دانشمندان داده نیست! یادگیری پایتون می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای کسانی که در حرفه‌های کم‌تر داده‌محوری مثل روزنامه‌نگاری، صاحبان مشاغل کوچک یا بازاریابی رسانه‌های اجتماعی هستند، ایجاد کند. در این دوره قصد داریم اصول و مقدمات پایتون را به صورت جامع و کامل، ساده و روان آموزش دهیم.

شرح دوره:

پایتون زبانی ساده و همه منظوره است به طوری که بیشتر افراد برای شروع مسیر برنامه نویسی پایتون را پیشنهاد می‌کنند. پایتون بر خلاف اکثر زبان‌های برنامه نویسی کدهای قابل فهم و نحو خوبی دارد و درواقع هدف پایتون خوانایی بالای کدها است. همه منظوره بودن پایتون بدین معنی است که برای استفاده در طیف وسیعی از برنامه‌ها، از جمله علم داده و یادگیری ماشین، طراحی نرم‌افزار و توسعه وب، اتوماسیون، ساخت بازی و ... طراحی شده است.

پایتون همچنین می‌تواند غیر برنامه نویسان را قادر سازد تا وظایف خاصی در زندگی خود را به طور خودکار انجام دهند. بسیاری از موفق‌ترین شرکت‌های فناوری امروزه پایتون را برای کسب وکار خود انتخاب می‌کنند از جمله: اپل، گوگل، مایکروسافت، فیسبوک، اسپاتیفای، آمازون، اپن ای آی و .... 

محصول معتبر chatgpt (یا همان چت بات هوشمندی که شما می‌توانید سوالات خود را از او بپرسید یا حتی از او بخواهید متن‌های مختلفی برای شما بر اساس نیاز خودتان تولید کند) از شرکت openAI که در اواخر سال ۲۰۲۲ سروصدای بسیار زیادی به پا کرد، توسط زبان پایتون و کتابخانه‌های معتبری مانند Numpy, Tensorflow  نوشته شده است.

شایان ذکر است این کتابخانه‌ها خود در زبان قدرتمند سی پلاس پلاس نوشته شده اند. یعنی شما می‌توانید با یادگیری پایتون و استفاده از کتابخانه‌های معتبر آن، از قدرت بقیه‌ی زبان‌های برنامه نویسی استفاده کنید. خب مسلما برای شروع و تبدیل شدن به یک برنامه نویس ماهر پایتون باید پله‌های اولیه‌ی یادگیری پایتون رو بسیار اصولی و دقیق طی کنید. ما در این دوره سعی کردیم نقشه راه اصولی و دقیقی را برای شما فراهم کنیم تا یک بار برای همیشه بتوانید مفاهیم اولیه را به خوبی بیاموزید و در کنار تکرار و تمرین در محیط برنامه نویسی پایتون، روی آن مسلط شوید.

نمایش بیشتر
نمایش کمتر

سرفصل‌های دوره برنامه نویسی پایتون

در این فصل به صورت مختصر با تاریخچه‌ی پایتون آشنا می‌شوید و هم پیمان می‌شویم که می‌خواهیم پایتون رو به صورت جدی و دقیق یاد بگیریم و با قدمهای کوچک ولی پیوسته یادگیریمون رو عمیق کنیم. سپس یاد می‌گیریم چطوری از صفر این برنامه رو نصب کنیم، چطوری توی ویندوز اون رو اجرا کنیم و اولین خطوط از زبان برنامه نویسی پایتون رو با همدیگه اجرا کنیم. سپس با ابزارهایی که کار مارو توی کدنویسی پایتون راحت می‌کنند (البته می‌تونین با این ابزارها توی زبان‌های برنامه نویسی دیگه هم استفاده کنین!) آشنا میشین و پله پله محیط اجرای کدهامون را با همدیگه یکسان می‌کنیم و خیالمون از این بابت راحت میشه.

سپس یاد می‌گیریم چطوری بتونیم به کتابخونه‌هایی که در هر حوزه‌ای افرادی برای ما  زحمت کشیدند و اینهارو به صورت متن باز در اختیار همگان قرار دارند را نصب کنیم و با دستو pip‌ که خیلی باهاش کار داریم آشنا میشیم. در انتهای جلسه هم یاد می‌گیریم چطوری اعداد صحیح و اعشاری رو در متغیرهایی ذخیره کنیم، چطوری رشته‌هایی رو بسازیم و در خروجی اونهارو چاپ کنیم، یا تغییراتی روی کلیات رشته‌ها بدیم در راستای مرتب شدن متن‌ها و خواسته هامون. بعدشم با هم دیگه چند تا مثال می‌زنیم تا مطمئن شیم که مباحث مهم این جلسه برای شما جا افتاده باشه.

  • 1-1 : چرا باید پایتون را یاد بگیریم؟

    0:12:09
  • 2-1 : چه چیز هایی را قرار است در این دوره یاد بگیریم؟ و مروری بر تاریخچه پایتون

    0:06:24
  • 3-1 : نصب پایتون اجرا کردن اولین خط کد

    0:04:16
  • 4-1 : آماده سازی ویرایشگر VS Code آشنایی با سینتکس پایتون

    0:23:27
  • 5-1 : آماده سازی مینی کندا + توابع پرینت و ماژول math

    0:20:27
  • 6-1 : نحوه نصب کتابخانه‌های پایتون و آشنایی با نحوه اجرای کدها

    00:21:36
  • 7-1 : کار با رشته ها و متدهای آن در پایتون

    00:25:44
  • 8-1 : گرفتن ورودی و چاپ آن در خروجی داده ساختارهای ابتدایی در پایتون (String, Integer, float)

    0:11:59

در این فصل یاد می‌گیریم چطوری مسیر اصلی برنامه رو مدیریت کنیم. مدیریت مسیر اصلی برنامه یعنی در بروز شرایطی خاص ما چطوری تدبیری اندیشیده باشیم و بتوانیم رفتار کد رو در حالات مختلف بنویسیم که مثلا اگر هوا بارونی بود یادآور برداشتن چتر و کلاه رو هشدار بده و اگه هوا آفتابی بود حتما یادآوری عینک دودی رو انجام بده! پس خیلی مهمه که بتونیم با توجه به پیش‌بینی حالات مختلف برنامه و صدق کردن هر شرطی اگر تدابیر خاصی نیاز هست، حتما اندیشیده شود تا رفتار مناسب و منعطفی داشته باشیم.

در پایتون مثل هر زبون برنامه نویسی دیگه‌ای با دستو if  و else این کار رو انجام می‌دیم. اما ممکنه از بین چند تا حالت‌(بیشتر از ۲تا) ما بخواهیم تصمیم بگیریم، در این شرایط باید از دستور  if, elif , elif,… , else استفاده کنیم بدین ترتیب شروط را از بالا تا پایین چک می‌کند و اولین شرطی که برقرار بود وارد آن می‌شود و دیگر وارد هیچکدام از شروط پایینی (حتی با وجود برقرار بودن) نمی شود. پس باید هنگام استفاده از این ابزار حواسمون باشه که شروطی که بالاتر نوشته می‌شوند اولویت بالاتری در اجرا دارند.

سپس با عملگرها آشنا میشیم که بتونیم چطوری شرط‌های درست و غلط خودمون را در قالب عملگرهای مقایسه‌ای بنویسیم.

  • 1-2 : معرفی عملگرها و چرایی نیاز به کنترل جریان در برنامه نویسی

    0:07:52
  • 2-2 : عملگرهای مقایسه‌ای ، بولی، حسابی و منطقی

    0:12:07
  • 3-2 : مثالهایی از عملگرها در پایتون

    0:09:43
  • 4-2 : ارزیابی اشیای پایتون به صورت بولی و مثال آن در پایتون

    0:09:11
  • 5-2 : ساختارهای کنترلی IF , ELSE

    0:09:35
  • 6-2 : بررسی دستور ELIF و مثالهایی در پایتون

    0:14:33

در این فصل به ترتیب مباحث زیر را می‌آموزید:

  • ابتدا مفهوم داده ساختارها در پایتون گفته می‌شود. سپس با لیست‌ها به عنوان اولین داده ساختار آشنا می‌شوید و توابع و متدهای مرتبط با لیست را خواهید آموخت. یاد می‌گیریم چطوری داده‌ها را داخل لیست بریزیم یا اصلا یک لیست تعریف کنیم، چطوری داده‌های دلخواه به آن اضافه کنیم یا حتی از آن مقادیری را کم کرده و تغییراتی بدهیم.  نحوه‌ی دسترسی به مقادیر لیست رو از طریق اندیس یا جایگاه آن در لیست یاد می‌گیریم.
  • در ادامه تاپل ها را به عنوان دومین داده ساختار مرسوم خواهیم داشت که تفاوت‌هایی با لیست دارد و با این تفاوت‌ها آشنا می‌شویم و یاد می‌گیریم که بسته به شرایط از کدامیک و در کجا از هرکدام استفاده کنیم.

در آخر نیز با مجموعه‌ها آشنا می‌شویم و توابع و متدهای مجموعه‌ها را بررسی می‌کنیم. نکته‌ی مهم یاد گرفتن فرق این داده ساختارها با یکدیگر هست: بدین منظور که در هر کاربرد از کدامیک استفاده کنیم و تشخیص بدهیم در چه مسائلی از هرکدام استفاده کنیم.

  • 1-3 : مفهوم داده ساختارها در پایتون

    0:06:33
  • 2-3 : آشنایی با لیست

    0:30:09
  • 3-3 : برش ها در لیست (Slicing)

    0:30:20
  • 4-3 : متدها در لیست

    0:16:59
  • 5-3 : مثالهایی از متدهای لیست در کد

    0:06:28
  • 6-3 : توابع کاربردی لیست و چگونگی دخل و تصرف در آن

    0:28:08
  • 7-3 : توابع کاربردی لیست و چگونگی دخل و تصرف در آن در کد

    0:20:23
  • 8-3 : آشنایی با تاپل ها - مثالهایی در کد - تفاوت آنها با لیست

    0:13:49
  • 9-3 : مجموعه ها در پایتون

    0:16:45
  • 10-3 : مثال هایی از مجموعه ها در کد

    0:18:26

در این فصل به ترتیب مباحث زیر را می‌آموزید:

  • ابتدا با داده ساختار دیکشنری آشنا می‌شوید و مفهوم کلید و مقدار را می‌آموزید. یاد می‌گیرید چطوری دیکشنری را بسازیم و داده‌ها را داخل آن ذخیره کنیم. در دیکشنری شما می‌توانید با استفاده از کلید متناظر با هر مقدار به آن مقدار برسید، مثلا اگر یک دیکشنری بیانگر یک فرد باشد شما می‌توانید کلید های مختلفی برای این فرد تعریف کنید از جمله: سن، نام، نام خانوادگی، میزان تحصیلات و .... و برای رسیدن به مقدار متناظر کافی‌ست با استفاده از کلید به مقدار مورد نظر برسید. (در لیست شما با دانستن اندیس عضو می‌توانستین به مقدار آن دسترسی پیدا کنید)
  • سپس توابع و متدهای خاص دیکشنری‌ها را فراخواهید گرفت که چطور تغییراتی را در دیکشنری اعمال کنیم یا کلید مقدارهای بیشتری اضافه کنیم و یا حتی بروزرسانی کنیم.
  • در انتها نیز با JSON یکی از پرکاربردترین فرمت‌ها در برنامه نویسی آشنا خواهید شد و یاد خواهید گرفت چگونه در پایتون از JSON استفاده کنید.
  • 1-4 : آشنایی با دیکشنری ها

    0:09:15
  • 2-4 : توابع آماده در دیکشنری ها

    0:08:34
  • 3-4 : مثال هایی از دیکشنری ها

    0:05:09
  • 4-4 : متدهای دیکشنری برای دسترسی به اعضا

    0:04:20
  • 5-4 : بررسی مثال در کد

    0:07:30
  • 6-4 : متدهای تغییر و یا پاک کردن بعضی آیتم ها در دیکشنری

    0:06:00
  • 7-4 : بررسی مثال در کد - متدهای تغییر در دیکشنری

    0:06:36
  • 8-4 : متدهایی برای گرفتن کلیدها و مقادیر دیکشنری

    0:06:52
  • 9-4 : بررسی مثال در کد - ترکیب آن با حقله(‌بعد از دیدن فصل حلقه این جلسه را ببینید)

    0:17:03
  • 10-4 : آشنایی با JSON

    0:09:58
  • 11-4 : بررسی چند مثال JSON

    0:07:36

در این فصل به ترتیب مباحث زیر را می‌آموزید:

  • ابتدا مفهوم و جایگاه حلقه‌ها در برنامه نویسی بررسی می‌شود و بررسی می‌کنیم چرا به حلقه‌ها احتیاج داریم و چه مشکلاتی رو از ما حل می‌کنن. سپس با دستور نحو حلقه‌ی for آشنا میشیم و می‌بینیم چطوری می‌تونیم روی داده ساختارها پیمایش کنیم یا حتی روی رنج خاصی از اعداد حلقه را بنویسیم. با تابع ()range آشنا می‌شویم و یاد می‌گیریم چطوری با نوشتن حلقه روی اعضای لیست یا تاپل یا دیکشنری پیمایش رو انجام بدیم.
  • با حلقه‌ی while آشنا می‌شویم و با ذکر چند مثال استفاده از آن را در پایتون یاد می‌گیریم و می بینیم که تا برقراری یک شرط کنترلی این حلقه می‌تواند تکرار شود.
  • با دستورات کنترلی مانند break و continue در حلقه‌ها آشنا خواهید شد. که اگر در شرایط اضطراری پیمایش را متوقف کنیم و از حلقه خارج شویم، یا حتی بتوانیم از خاصیت  continue که شبیه به skip کردن یک پیمایش شونده به ازای مقادیری خاص عمل کند. یعنی اگر در حین حلقه به این دستور رسیدیم به پیمایش بعدی مستقیم برویم.
  • در انتها روش‌های پیشرفته‌تر پیمایش همانند list comprehension و zip را بررسی خواهیم کرد. و با ذکر مثال‌هایی سعی می‌کنیم مفهوم استفاده از این ابزارها را بیشتر تمرین کنیم تا در مواجهه با مسائل بتوانیم از بهترین راه حل استفاده کنیم.
  • 1-5 : آشنایی با حلقه ها

    0:05:42
  • 2-5 : آشنایی با حلقه for

    0:13:37
  • 3-5 : چند مثال حلقه در پایتون

    0:04:45
  • 4-5 : آشنایی با for تو در تو

    0:18:34
  • 5-5 : معرفی تابع range

    0:08:20
  • 6-5 : پیمایش لیست ها و تاپل ها

    0:14:53
  • 7-5 : معرفی دستور های continue و break

    0:14:53
  • 8-5 : بررسی چند مثال در پایتون- با دستور continue و break

    0:25:51
  • 9-5 : آشنایی با حلقه while

    0:21:38
  • 10-5 : بررسی حلقه while در پایتون

    0:03:28
  • 11-5 : آشنایی با list comprehension

    0:24:48
  • 12-5 : معرفی تابع zip و enumerate

    0:19:50

در این فصل به ترتیب مباحث زیر را می‌آموزید:

  • ابتدا مفهوم و جایگاه توابع در ریاضی و برنامه نویسی بررسی می‌شود. سپس توابع را در پایتون بررسی می‌کنیم و نحوه‌ی تعریف تابع جدید در پایتون را یاد می‌گیریم و با ذکر مثال‌هایی سعی می‌کنیم توابعی ساده بسازیم و از آنها استفاده کنیم تا ضمن تمیزی و خوانایی کد، تکرار و اضافات کد کمتر شود.
  • در ادامه به ذکر توابعی که بتوانند از کاربر ورودی‌هایی بگیرند و طبق مقادیر ورودی که کاربر فراهم می‌کند عملیات خودش را انجام دهد. مثلا برای اینکه به فرد بگوییم شاخص توده‌ی بدنی آن شخص چقدر است، کافی است قد و وزن شخص را به تابع بدهیم و این عدد را در خروجی متناسب با ورودی‌های داده شده، بدست آوریم.
  • یاد می‌گیریم که توابع می‌توانند خروجی داشته باشند یا حتی بعضی مواقع خروجی خاصی را برنگردانند. یعنی تغییری در مقدار متغیر‌ها بدهند یا چیزی را چاپ کنند یا حتی در جایی گزارش کنند. پس به طور کلی توابع می‌توانند مقدار یا مقادیری را به ما برگردانند یا چیزی در خروجی برنگردانند.
  • یاد می‌گیریم چطور از توابع ناشناس و یک خطی lambda expressions استفاده کنیم و چه مزیتی نسبت به توابع عادی در پایتون دارند.
  • محدوده توابع یا scope ها را خواهید آموخت که برای مدیریت متغیرها و حدود توانایی دسترسی تابع به متغیرها یا کلاس‌ها را بررسی می‌کنیم و یاد می‌گیریم چطوری بتوانیم از متغیر global یا سراسری استفاده کنیم و مزایا و معایب آن را بررسی کنیم.
  • یاد می‌گیریم اگر تعداد ورودی‌هایی که به تابع می‌دهیم تعداد مشخصی نداشت، مثلا یکبار می‌خوایم دو عدد را با یکدیگر جمع کنیم و بار دیگر شاید ۱۰ عدد را بخواهیم با هم جمع کنیم، آنگاه در چنین شرایطی چطور منتظر دریافت همه‌ی ورودی‌ها باشیم و برنامه‌ی ما (یا تابع ما) منعطف باشد و دچار مشکل نشود. در چنین شرایطی از دستور *kargs استفاده می‌کنیم که همه‌ی مقادیر ورودی را در یک تاپل به تابع مورد نظر ارجاع می‌دهد. و در نهایت اگر نحوه‌ی ورودی دادن به تابع به صورت دیکشنری باشد باید از دستور **kwargs استفاده کنیم تا بتوانیم هر آیتم را جداگانه به تابع منتقل کنیم.
  • 1-6 : معرفی کلی توابع با مثال های متنوع

    0:06:33
  • 2-6 : توابع در ریاضیات

    0:05:13
  • 3-6 : آشنایی با توابع در پایتون

    0:04:51
  • 4-6 : نحوه تعریف توابع , نحوه آرگومان داده به توابع

    0:13:06
  • 5-6 : معرفی دستور return , مثالهای مختلف در پایتون

    0:26:57
  • 6-6 : آشنایی با توابع ناشناس lambda expression

    0:12:26
  • 7-6 : معرفی scope ها در پایتون

    0:11:22
  • 8-6 : استفاده از *args و **kwargs

    0:22:14

در این فصل به ترتیب مباحث زیر را می‌آموزید:

  • هدف این فصل آشنایی با خطاها در برنامه نویسی و مدیریت آن‌ها می‌باشد.
  • انواع خطاها و استثناها در پایتون را بررسی می‌کنیم.
  • با مفهوم try-except آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید چگونه استثناها را مدیریت کنید و در صورت بروز خطا و استثنا چگونه برنامه متوقف نشود و در مرحله‌ی بعدی حتی از حضور و بروز چنان مشکلی مطلع بشوم. عملا این دستورهای کنترلی در بسیاری از برنامه‌هایی که نیاز دارند به طور مداوم اجرا باشند ضروری است. تا مطمئن شویم در صورتی که حتی به هر دلیلی مثل قطعی اینترنت در بازه‌هایی خاص یا کار نکردن وبسایتی خاص یا حتی وجود هر مشکلی در محاسبات (مثلا تقسیم بر ۰) برنامه از اجرا متوقف نشود و با ریکاور کردن مشکل به ادامه‌ی مسیر خود بپردازد.
  • 1-7 : خطاها چی هستند؟

    0:08:28
  • 2-7 : انواع خطاها در پایتون - ادامه

    0:07:27
  • 3-7 : گرفتن Exception ها و معرفی try - except

    0:15:50
  • 4-7 : بررسی مثالهایی و اجرای دستوراتی که ممکن است خطا ایجاد کند

    0:11:21
  • 5-7 : آشنایی با Raise Exception و Assert

    0:07:21
  • 6-7 : انواع استثنا‌ها در پایتون

    0:10:28
  • 7-7 : انواع استثنا‌ها در پایتون - مثالهایی در کد

    0:21:54

در این فصل به ترتیب مباحث زیر را می‌آموزید:

  • هدف این فصل آشنایی متدهای نحوه کار کردن و مدیریت فایل‌ها با پایتون است. چگونه فایل متنی را بخوانیم، یا به صورت خط به خط یا به صورت کاراکتری. چگونه در صورت عدم حضور فایل آن را بسازیم و یا در مود append بتوانیم به انتهای فایل چیزی را اضافه کنیم.
  • در مرحله‌ی بعدی علاقمندیم با اشاره گر آشنا شویم و از اهمیت بالای آن مطلع شویم که در هر فایلی که باز می‌کنیم اشاره گر در ابتدا در اول فایل قرار دارد ولی بعد از خواندن مقدار مشخصی از فایل اشاره گر به آنجا اشاره می‌کند و از آنجا به بعد را برای شما می‌تواند چاپ کند. برای ریست کردن اشاره گر راه‌های متنوعی وجود دارد که در کلاس به آنها می‌پردازیم.
  • با نحوه خواندن فایل PDF و استخراج اطلاعات از آن آشنا می‌شوید. بدین صورت که حتی در خواندن فایل‌هایی که بصورت باینری هستند مثل پی دی اف‌ها بتوانیم متن‌هایی را استخراج کنیم و از فعالیت و تلاش نیروی انسانی برای استخراج متنهای داخل پی دی اف جلوگیری کنیم. این کار یکی از جذابترین کارهایی‌ست که شما می‌تونین با پایتون انجام بدین و بتونین به محتوای فایل‌هاتون به طور خودکار دسترسی داشته باشین یا حتی اونهارو با ابزارهایی با کمک یادگیری ماشین به صورت کاملا خودکار ترجمه کنین و در فایلی دیگر ذخیره کنین.
  • 1-8 : نحوه کار کردن با فایل و خواندن آن در مودهای مختلف

    0:03:59
  • 2-8 : نحوه باز کردن فایل ها در پایتون و آشنایی با شیء ساخته شده

    0:04:57
  • 3-8 : خواندن کاراکترهای یک فایل

    0:05:13
  • 4-8 : باز کردن فایل به صورت متنی - نوشتن در آن و مفهوم اشاره گر- گریزی به کتابخانه OS و نحوه‌ی کار با آن

    0:16:21
  • 5-8 : کار با دستور with و مزیت های آن -

    0:07:45
  • 6-8 : خواندن فایل پی دی اف- استخراج اطلاعات متنی آن

    0:18:01

در این فصل به ترتیب مباحث زیر را می‌آموزید:

  • هدف این فصل آشنایی با برنامه نویسی شی گرایی می‌باشد. اینکه این گونه تفکر چطور می‌تواند در بلند مدت برای ما مفید باشد و یا حتی بتوانیم کدهایی بزنیم که قابلیت تغییرپذیری بالایی داشته باشند و با تغییر در روند یا خواسته‌ی کارفرما، کدهای ما دستخوش تغییر زیاد با ریسک بالا نشوند. بتوانیم با تغییرات کمینه این کار را انجام دهیم و در بعضی مواقع عیب یابی کدهای ما را بسیار راحت‌تر می‌کند و ذهن ما را در طراحی الگوریتم‌ها و حل مسئله تقویت می‌کند.
  • سپس یاد می‌گیرین چطوری در پایتون کلاس‌ها رو تعریف کنید و متدها و متغیرهای درون کلاس رو چطوری تعریف کنین یا به توابع داخل اون دسترسی داشته باشید.
  • مبحث شیء گرایی به طور کلی مبحث مهم و اندکی فراتر از حد مقدماتی هست، پس در این دوره سعی کردیم مزیت استفاده از آن و اصول آن را با هم یاد بگیریم تا در دوره‌ی پیشرفته و برنامه‌های مهمتر بتوانیم از این مفاهیم استفاده کنیم.
  • آشنایی با 4 اصل شی گرایی یعنی Abstraction – Capsulation – Inheritance – Polymorphism
  • و نحوه‌ی استفاده از آنها را در پایتون یاد بگیریم.
  • 1-9 : تاریخچه برنامه‌‎ نویسی

    0:02:14
  • 2-9 : مفهوم شی‌گرایی

    0:03:05
  • 3-9 : توجیه استفاده از شی گرایی

    0:00:19
  • 4-9 : برنامه نویسی شی گرا چیست؟

    0:03:43
  • 5-9 : آشنایی با کلاس ها در پایتون

    0:02:34
  • 6-9 : آشنایی با ویژگی ها attributes در پایتون

    0:02:46
  • 7-9 : تعریف متد ها Methods

    0:01:33
  • 8-9 : Self چیست؟

    0:03:36
  • 9-9 : معرفی تابع constructor

    0:02:21
  • 10-9 : مفهوم تابع constructor

    0:02:56
  • 11-9 : معرفی متغیر ایستا static

    0:01:03
  • 12-9 : معرفی توابع ایستا static

    0:01:17
  • 13-9 : آشنایی با 4 اصل شی گرایی

    0:01:47
  • 14-9 : معرفی اصل اول تجرید Abstraction

    0:03:57
  • 15-9 : معرفی اصل دوم کپسوله سازی Encapsulation

    0:04:43
  • 16-9 : معرفی اصل سوم ارث بری Inheritance

    0:06:55
  • 17-9 : ارث بری در پایتون

    0:02:54
  • 18-9 : ارث بری چندگانه در پایتون

    0:07:03
  • 19-9 : معرفی اصل چهارم چند ریختی Polymorphism

    0:04:16
  • 20-9 : بررسی چند مثال

    0:12:01
  • 21-9 : بررسی چند مثال - ادامه

    0:04:07
  • 22-9 : بررسی چند مثال - کد

    0:04:38
  • 23-9 : بررسی یک پروژه و استفاده از مطالب آموخته شده - ساخت کلاس - ارث بری و ...

    0:34:42

در این فصل به ترتیب مباحث زیر را می‌آموزید:

  • هدف این فصل آشنایی با Thread ها می‌باشد. که برنامه‌های ما پس از نوشته شدن چطوری اجرا می‌شود. فرق پروسه با فرآیند و برنامه چی هست و چرا خوب هست که این مفاهیم رو مسلط باشیم. اگر خواستیم کدهایی بزنیم که کارهای مستقلی را انجام دهد، بتواند از همه‌ی ظرفیت چند رشته‌ای بودن اجرا یا اجرای همزمان استفاده کنیم و زمان برنامه‌هامون رو به شدت کم کنیم.
  • با برنامه نویسی Multi Thread آشنا می‌شوید.
  • مفهوم رقابت و Race Condition و راه‌های جلوگیری از آن را یاد می‌گیرید. یعنی اگر بعضی از تردها می‌خواستند تغییری در متغیر‌های خاصی را ایجاد کنند، و تغییرات به صورت پس و پیش صورت نگیرد باید از این روش Lock استفاده کرد تا مشکل زمانبندی و تداخل پیش نیاید.
  • 1-10 : معرفی فرآیند Process - تفاوت فرآیند و برنامه

    0:12:03
  • 2-10 : مثالی از نحوه‌ی اجرای کد پایتون به صورت تک رشته ای

    0:07:27
  • 3-10 : ترد چیست و چرا از Multi threading استفاده می‌کنیم؟

    0:13:29
  • 4-10 : معرفی Thread در پایتون

    0:10:17
  • 5-10 : آشنایی با Race Condition در پایتون و معرفی Lock در پایتون

    0:26:02

مرور کلی و جمع بندی مباحث گفته شده و حل کردن سه مثال برنامه نویسی و تجمیع ابزارهای یاد گرفته شده و از همه مهمتر انتخاب گزینه‌ی مناسب برای کد زدن و تفکر الگوریتمی که قبل از کد زدن در ذهن خود بتوانیم چگونگی اجرای برنامه را مرتب و دقیق بررسی کنیم و سپس آن را به کد تبدیل کنیم.

  • 1-11 : مرور کلی مباحث و حل یک تمرین پیرامون اعداد اول

    0:30:33
  • 2-11 : مرور کلی مباحث و حل یک تمرین پیرامون داده ساختارهای لیست

    0:08:12
  • 3-11 : مرور کلی مباحث و حل یک تمرین پیرامون دنباله ی فیبوناتچی

    0:15:05

نمونه فیلم‌هایی از جلسات برنامه نویسی پایتون

چرا باید پایتون را یاد بگیریم؟

چرا باید پایتون را یاد بگیریم؟

چرا باید پایتون را یاد بگیریم؟

چه چیز هایی را قرار است در این دوره یاد بگیریم؟ و مروری بر تاریخچه پایتون

چه چیز هایی را قرار است در این دوره یاد بگیریم؟ و مروری بر تاریخچه پایتون

نصب پایتون اجرا کردن اولین خط کد

نصب پایتون اجرا کردن اولین خط کد

آماده سازی ویرایشگر VS Code آشنایی با سینتکس پایتون

آماده سازی ویرایشگر VS Code آشنایی با سینتکس پایتون

آماده سازی مینی کندا + توابع پرینت و ماژول math

آماده سازی مینی کندا + توابع پرینت و ماژول math

معرفی عملگرها و چرایی نیاز به کنترل جریان در برنامه نویسی

معرفی عملگرها و چرایی نیاز به کنترل جریان در برنامه نویسی

مفهوم داده ساختارها در پایتون

مفهوم داده ساختارها در پایتون

آشنایی با دیکشنری ها

آشنایی با دیکشنری ها

آشنایی با حلقه ها

آشنایی با حلقه ها

معرفی کلی توابع با مثال های متنوع

معرفی کلی توابع با مثال های متنوع

خطاها چی هستند؟

خطاها چی هستند؟

نحوه کار کردن با فایل و خواندن آن در مودهای مختلف

نحوه کار کردن با فایل و خواندن آن در مودهای مختلف

تاریخچه برنامه‌‎ نویسی

تاریخچه برنامه‌‎ نویسی

مفهوم شی‌گرایی

مفهوم شی‌گرایی

معرفی فرآیند Process - تفاوت فرآیند و برنامه

معرفی فرآیند Process - تفاوت فرآیند و برنامه

مرور کلی مباحث و حل یک تمرین پیرامون اعداد اول

مرور کلی مباحث و حل یک تمرین پیرامون اعداد اول

نمایش بیشتر
نمایش کمتر

وبینارهای برگزار شده دوره برنامه نویسی پایتون

وبینار ورود به دنیای برنامه نویسی پایتون

چرا باید زبان پایتون را بیاموزیم؟ در این وبینار استاد بقا رتبه دو رقمی کنکور سراسری لیسانس و ارشد هستند که جز اساتید برجسته پایتون و هوش مصنوعی در کشور هستند به موشکافی این موضوع می‌پردازند
Kamyar Bagha 974977025
کامیار بقا زمان برگزاری: 25 اسفند 1401

معمولا با هم خریده شده اند

  • c-image-for-netgen-1024x1024

    برنامه نویسی سی شارپ

    C# یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا، ساده، پیشرفته، محبوب، پرکاربرد، بروز و زیبای دنیای کامپیوتر است. این زبان در ایران و سایر کشورهای جهان بازار کار قابل‌توجهی دارد و جزء ...
    650,000 تومان
  • springer_logo

    گوگل اسکولار

    گوگل اسکالر یا اسکولار google scholar ابزاری است که هر دانشجو و پژوهشگری باید با آن آشنا باشد. همانگونه که افراد به دنبال هر مطلبی که هستند آن را گوگل ...
    250,000 تومان
  • writing-an-academic-essay

    آموزش مقاله نویسی

    مقاله‌نویسی یکی از مهمترین مهارت‌های حوزه پژوهش و تحقیق است. دوره‌های تحصیلات تکمیلی در ایران مانند بسیاری دیگر از کشورهای دنیا پژوهش محور است. ...
    450,000 تومان
  • future-of-artificial-intelligence2_2135837390

    هوش مصنوعی برای همه

    همان‌طوری که از عنوان دوره مشخص است، این دوره فناوری مدرن، جذاب و پرحاشیه هوش مصنوعی را به زبانی ساده و قابل‌فهم برای تمام مخاطبین، با هر سن و میزان ...
    300,000 تومان

سوالات پرتکرار

دوره آموزش پایتون یکی از کامل‌ترین و بهترین دوره های آموزشی پایتون در کشور است، در این دوره تمامی مطالب و سر فصل‌های روز دنیا تدریس شده است و با گذراندن دوره آموزشی پایتون مطمئن خواهید شد که می‌توانید هر پروژه‌ای را انجام دهید.
تمامی مطالب دوره آموزش پایتون از 0 تا 100 و با زبانی ساده و روان بیان شده است تا دانش پژوهان عزیز کوچکترین مشکلی در درک مفاهیم نداشته باشند.
توصیه می‌کنیم حتما سر فصل مواردی که در بالا در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است را مطالعه کنید، با مطالعه این سرفصل‌ها متوجه خواهید شد که دوره پایتون بسیار کامل است و همه مطالب را پوشش می‌دهد و حتی مواردی تدریس شده که در برخی از دوره‌های پیشرفته پایتون درس داده می‌شود، به قطعیت می‌توان گفت که اگر شخصی به مباحث این دوره مسلط شود براحتی می‌تواند وارد بازار کار شود.
بارگذاری نظرات