کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
نظرات
اشتراک
بالا
علاقه‌مندی

اشتراک
 

معـرفی نــرم افزار MySQL

جهت مدیریت و ذخیرش داده ها

MySQL در جایگاه دوم پرکاربردترین سرورهای دیتابیس اینترنت قرار گرفته است

چرا MySQL ؟

با گسترش اطلاعات در دنیای فناوری و نیاز به نگهداری از داده ها در سرورهای ذخیرشی، از نیازهای اساسی بشر میباشد که توسط شما دانشجویان کامپیوتر و فناوری اطلاعات چه در مقطع کارشناسی و چه در مقطع کارشناسی ارشد و چه دکتری رفع میگردد. چگونگی ذخیرش، درج، حذف و به روز رسانی اطلاعات ذخیرشی از جمله مسائل یک سیستم ذخیرش اطلاعات است. Oracle اولین نرم افزار تولید شده در زمینه ذخیرش و مدیریت اطلاعات می باشد که به عنوان اولین سرور دیتابیس یا پایگاه داده تجاری در دنیا معرفی می شود. Microsoft SQL Server از دیگر نرم افزارهایی است که برای مدیریت دیتابیس ها مورد توجه واقع می شود. در کنار این دو نرم افزار، MySQL به عنوان یک نرم افزار Open Source جهت مدیریت سرورهای پایگاه داده از محبوبیت خاصی برای مدیران حوزه فناوری اطلاعات برخوردار است.. SQL مخفف عبارت Structured Query Language است. از این زبان برای انجام عملیات بر روی داده های Relational استفاده می شود. (داده ها بطور کلی به دو شک مدل سازی می شوند: Relational و Non-Relational).
Mysql

MySQL از زبان های برنامه نویسی زیادی مانند C , C++ ، جاوا و PHP پشتیبانی می کند و این پشتیبانی باعث شده جای خود را در میان طرفداران وب باز کند و در جایگاه دوم پرکاربردترین سرورهای دیتابیس اینترنت قرار بگیرد. MySQL از زبان های برنامه نویسی زیادی مانند C++ ،C، جاوا و PHP پشتیبانی می کند و این امر باعث شده جای خود را در میان طرفداران وب باز کند و در جایگاه دوم پرکاربردترین سرورهای دیتابیس اینترنت قرار بگیرد.از مهمترین نقاط قوت MySQL قابلیت اجرای آن بر روی تمام پلت فرم ها چه ویندوزی و چه لینوکسی و ناول می باشد. از ویژگی های اصلی MySQL می توان به موارد زیر اشاره کرد: رابط گرافیکی یا GUI، زبان شی گرا یا Object Oriented، متن باز یا Open Source، دارای استاندارد World Press.
mysql workbench محیطی برای مدیریت گرافیکی دیتابیس های MySql می باشد. آموزش کار با mysql workbench برای دانشجویان کامپیوتر و فناوری اطلاعات نقطه مثبتی در ورود به بازار کار خواهد بود.

دانلود نرم افزار MySQL

بازدیدکنندگان این مطلب،مطالب زیر را هم مطالعه کرده اند :

  1. مشـاوره برای ارشـــد کامپیـــوتر
  2. سوالات 10 سال کنکور ارشد کامپیوتر
  3. منابع کنکور ارشد کامپیوتر سخت افزار
امتیازدهی3.6 1 1 1 1 1 1 1 1 1 13.60 امتیاز (5 رای)
اشتراک
بارگذاری نظرات