مسیر رتبه‌برترشدن در کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر و IT
ثبت‌نام رایگان
مدت زمان باقیمانده :
ثانیه -
دقیقه -
ساعت -
روز -
کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
نظرات
اشتراک
بالا
علاقه‌مندی

اشتراک
 

آینده هوش مصنوعی چیست؟ هوش مصنوعی جهان را تسخیر خواهد کرد؟

این مقاله به بررسی آینده هوش مصنوعی و اینکه هوش مصنوعی تا کجا پیشرفت خواهد کرد و آیا جهان را تسخیر خواهد کرد و آیا هوش مصنوعی آینده بشر را تغییر میدهد پرداخته

سلام به همه شما علاقه مندان به هوش مصنوعی، به کامل‌ترین صفحه‌ای که تا حالا برای معرفی و بررسی آینده هوش مصنوعی در وب فارسی وجود داشته خوش اومدید 😉

چرا هوش مصنوعی مهم است؟ چون بنیان و اساس رایانه‌ها را تشکیل می‌دهد. براساس هوش مصنوعی است که رایانه ها این توانایی را دارند که حجم عظیمی از داده‌ها را به کار گیرند و از هوش آموخته شده خود برای اکتشافات بهینه در بهترین زمان استفاده کنند. این فناوری بسیار قدیمی‌تر از آن چیزی است که می‌توانید تصور کنید.هوش مصنوعیهوش مصنوعی (AI) چیست؟ انواع، کاربردها، مزایا و معایبهوش مصنوعی (AI) چیست؟ انواع، کاربردها، مزایا و معایبهوش مصنوعی یا Artificial Intelligence یا به اختصار AI، امروزه کاربردهای بسیاری پیدا کرده و به یکی از داغ‌ترین حوزه‌های بشر تبدیل شده است، اما با این وجود بسیاری از افراد با کاربردهای آن آشنایی کامل ندارند، به همین علت در این صفحه کاربردها، مزایا و معایب AI بطور کامل بررسی شده است این امکان را برای ماشین‌ها فراهم می‌کند که با ورودی‌های جدید سازگار شوند و کارهایی شبیه انسان را انجام دهند. بیایید نگاهی به تکامل این فناوری تکان دهنده بیاندازیم:

رشد و تکامل هوش مصنوعیهوش مصنوعی (AI) چیست؟ انواع، کاربردها، مزایا و معایبهوش مصنوعی (AI) چیست؟ انواع، کاربردها، مزایا و معایبهوش مصنوعی یا Artificial Intelligence یا به اختصار AI، امروزه کاربردهای بسیاری پیدا کرده و به یکی از داغ‌ترین حوزه‌های بشر تبدیل شده است، اما با این وجود بسیاری از افراد با کاربردهای آن آشنایی کامل ندارند، به همین علت در این صفحه کاربردها، مزایا و معایب AI بطور کامل بررسی شده است یک فرآیند مداوم است اکنون قبل از بررسی آینده هوش مصنوعی بیایید هوش مصنوعی در حال حاضر را بررسی کنیم.

هوش مصنوعی در حال حاظر

قبل از اینک در آینده به هوش مصنوعی بپردازیم ابتدا بیایید بفهمیم هوش مصنوعی چیست و در حال حاضر در چه مرحله‌ای است. ما می‌توانیم هوش مصنوعی را اینگونه تعریف کنیم: توانایی ماشین‌ها یا ربات‌های کنترل شده توسط کامپیوتر برای انجام وظایف مرتبط با هوش است.

قبلا فناوری هوش مصنوعی چیزی خارج از داستان علمی تخیلی به نظر می‌رسید اما در حال حاضر از گوشی‌های هوشمند گرفته تا الگوریتم‌های موتورهای جست و جو، هوش مصنوعی در زندگی روزانه ما حضور دارد. ما ندانسته یا آگاهانه در زندگی خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم. توسعه و تکامل این فناوری با سرعت زیادی در حال انجام است اما آنطور که به نظر می‌رسد ساده و آسان نیست، چندین سال تلاش و پشتکار و مشارکت افراد مختلف برای استفاده از هوش مصنوعی که در حال حاضر در این مرحله است طول کشیده است.

تقریبا همه‌ی شرکت‌های بزرگ فناوری در جهان، بخش‌ها و قسمت‌هایی دارند که در حال تحقیق یا پیاده سازی و در نتیجه پیشرفت هوش مصنوعیهوش مصنوعی (AI) چیست؟ انواع، کاربردها، مزایا و معایبهوش مصنوعی (AI) چیست؟ انواع، کاربردها، مزایا و معایبهوش مصنوعی یا Artificial Intelligence یا به اختصار AI، امروزه کاربردهای بسیاری پیدا کرده و به یکی از داغ‌ترین حوزه‌های بشر تبدیل شده است، اما با این وجود بسیاری از افراد با کاربردهای آن آشنایی کامل ندارند، به همین علت در این صفحه کاربردها، مزایا و معایب AI بطور کامل بررسی شده است هستند.دنیای تجارت به ویژه صنعت فناوری، مملو از هوش مصنوعیهوش مصنوعی (AI) چیست؟ انواع، کاربردها، مزایا و معایبهوش مصنوعی (AI) چیست؟ انواع، کاربردها، مزایا و معایبهوش مصنوعی یا Artificial Intelligence یا به اختصار AI، امروزه کاربردهای بسیاری پیدا کرده و به یکی از داغ‌ترین حوزه‌های بشر تبدیل شده است، اما با این وجود بسیاری از افراد با کاربردهای آن آشنایی کامل ندارند، به همین علت در این صفحه کاربردها، مزایا و معایب AI بطور کامل بررسی شده است و یادگیری ماشینیادگیری ماشین چیست و چرا مهم است؟ - Machine learning (ML)یادگیری ماشین چیست و چرا مهم است؟ - Machine learning (ML)تعریف یادگیری ماشین : ماشین لرنینگ (Machine Learning یا به اختصار ML) باعث می‌شود که خود ماشین‌ها با آنالیز داده ها امکان یادگیری و پیشرفت داشته باشند، این مقاله فوق العاده یادگیری ماشین را بصورت کامل بررسی کرده است است. هیچ زمانی بهتر از الان برای حضور در دنیای هوش مصنوعی وجود نداشته است. هوش مصنوعی به نقطه عطف دست یافته است و آماده است تا هر صنعتی را متحول کند.

هوش مصنوعی نسخه نهایی گوگل خواهد بود. موتور جست و جوی نهایی که همه چیز را در وب درک می کند، دقیقا می‌فهمد که شما چه می‌خواهید. ما در حال حاضر به انجام آن نزدیک نیستیم با اینحال ما می‌توانیم به تدریج به آن نزدیک تر شویم و اساسا روی آن کار می کنیم. (لری پیج)

آینده هوش مصنوعی در جهان

این تصویر بیانگر مفهوم هوش مصنوعی است.

هوش مصنوعی می‌تواند انسان را از انجام کارهای تکراری مختلف رها کند. این فناوری می‌تواند یکبار کار را یاد بگیرد و آن را به تعداد دفعاتی که برنامه نویس می‌خواهد تکرار کند. هوش مصنوعی تنها یک فناوری نیست، بلکه بیشتر بخشی از زندگی روزانه ماست. ما هر روز شاهد تحولات جدیدی در حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی از سیاست گرفته تا اقتصاد هستیم. راه حل‌های قدرتمند و قابلیت های هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه هستند ، سیستم‌های هوش مصنوعی این توانایی را دارند که احساسات انسان را درک و به آن پاسخ دهند. یکی از انواع هوش مصنوعی که به سرعت به خانه‌های مصرف کنندگان راه پیدا می‌کند دستیارهای صوتی مانند Microsoft's Cortana است.

ما می‌توانیم هوش مصنوعی را به سه دسته تقسیم کنیم هوش مصنوعی ضعیف که می‌تواند وظایفی مثل پیش بینی آب و هوا، اتوماسیون رزو غذا در دانشگاه ها و ... را انجام داد که ما در حاظر در این مرحله هستیم. هوش مصنوعی عمومی، قادر به انجام همان کارهایی است که یک انسان می‌تواند انجام دهد و سوپر هوش مصنوعی، قادر به انجام هرکاری بهتر از انسان است.

ربات‌های پیشرفته شبیه انسان مانند سوفیا رویاهای مردم برای آینده هوش مصنوعی را به تصویر می‌کشد. همچنین سوفیا چارچوبی برای تحقیقات پیشرفته رباتیک و هوش مصنوعی است، به ویژه برای درک تعاملات انسان و ربات. سوفیا به عنوان یک ربات اجتماعی به بازار عرضه می‌شود که می‌تواند رفتار‌هایی مانند انسان را انجام دهد.

دوستانی که می خواهند درباره ربات سوفیا بیشتر بدانند فیلم زیر درباره‌ی مصاحبه تلوزیونی ست که با سوفیا شده است:

بیاید باهم آینده‌ای که هوش مصنوعی می‌تواند داشته باشد را بررسی کنیم: تصور کنید که در آینده هستید و فردی را کمی دورتر می‌بینید اما خودتان نمی‌توانید تصمیم بگیرید که ایا آن شخص انسان است یا ربات؟ پس از ساعت هوشمندتان کمک می‌گیرید و متوجه می‌شوید انسان است یا خیر. بزارید یه مثال دیگه بزنم فرض کنید همسرتان را از دست داده‌اید اما رباتی را جایگزین او می‌‌کنید این ربات آنقدر رفتار و ظاهرش شبیه به همسرتان است که حتی دخترتان متوجه شخصیت واقعی او نمی شود. ربات های انسان نما در آینده می‌توانند با دقت بسیار زیادی رفتار، حرکات، گفتار و حتی لهجه هر کسی را تقلید کنند حتی موادی که برای پوست ربات‌ها استفاده می‌شود کاملا شبیه به پوست انسان است.

فردی در خانواده‌تان دارید که نابینا شده است اما دیگر نگرانی برای این مورد ندارید زیرا در آینده نه چندان دور پروتزهای مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند نابینایی را درمان کنند و حتی به افراد فلج اجازه دهند دوباره راه بروند.

هوش مصنوعی بیش از هرچیزی در تاریخ بشریت جان را تغییر خواهد داد، بیش از الکتریسیته (دکتر کای فولی، سرمایه گذار خطرپذیرهوش مصنوعی).

آینده هوش مصنوعی در ایران

هوش مصنوعی را می‌توان به عنوان محرک اصلی فناوری‌های نوظهور مانند رباتیک و اینترنت اشیا دانست که در آینده نزدیک برروی اکثر مشاغل تاثیر می‌گذارد. کشور ایران هم از این قائده مستثنی نیست. در ادامه به بررسی رتبه ایران درهوش مصنوعی در بین کشورهای مختلف می‌پردازیم:

رتبه ایران در هوش مصنوعی

اگرچه همه کشورها در زمینه هوش مصنوعی در یک سطح نیستند، اما کشورهایی هستند که تلاش ها، تامین مالی و فناوری ها، آنها را در صحنه هوش مصنوعی مسلط می‌کند. عکس زیر مربوط به رتبه بندی 20 کشور اول در بین 195 کشور در حوزه هوش مصنوعی است، که در این رتبه بندی، ایران در رده پانزدهم قرار دارد.

در این تصویر رتبه بندی 20 کشور اول در حوزه هوش مصنوعی نشان داده شده است.

هوش مصنوعی بسیار فراتر از آنچه امروزه است پیشرفت خواهد کرد فیلم زیر توضیحاتی درباره ی آینده این تکنولوژی است:

تاثیر هوش مصنوعی در زندگی بشری

عصر آینده هوش مصنوعی، دوران جنگ نخواهد بود بلکه دوران شفقت عمیق، عدم خشونت و عشق خواهد بود. (آمیت ری)

در ده سال گذشته هوش مصنوعی دنیا را به شیوه های ضریف اما گسترده تغییر داده است. در 10 سال آینده هوش مصنوعی پیشرفت بیشتری نسبت به 50 سال قبل از خود خواهد داشت با برنامه‌ها بی‌شماری که در زمینه‌های مختلف انجام می‌دهد. در ادامه برخی از بخش‌هایی را که هوش مصنوعی می‌تواند آنها را به میزان زیادی متحول کند، بیان می‌کنیم. عکس زیرتاثیر آینده هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف را به طور خلاصه بیان می‌کند.

هوش مصنوعی در حمل و نقل

این تصویر بیانگر مفهوم نقش هوش مصنوعی در حمل و نقل است.

استفاده از هوش مصنوعی در حمل و نقل به افزایش ایمنی مسافران، کاهش تراکم ترافیک و تصادفات، کاهش انتشار کربن وبه حداقل رساندن هزینه‌های مالی کمک می‌کند.

3 روشی که هوش مصنوعی صنعت حمل و نقل را تغییر می‌دهد:

هوش مصنوعی در پزشکی

این تصویر بیانگر مفهوم نقش هوش مصنوعی در پزشکی است.

سیستم های کامپیوتری با هوش مصنوعی به طور گسترده در علوم پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاربرد‌های متداول آن عبارتند از: تشخیص بیماران، بهبود ارتباط بین پزشک و بیمار، درمان از راه دور بیماران و رو‌نویسی اسناد پزشکی. اخیرا الگوریتم های کامپیوتری پیشرفته به دقت‌هایی دست یافته‌اند که با متخصصان انسانی در زمینه علوم پزشکی برابری می کند. ژن درمانی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، درمان انواع خاصی از سرطان را ممکن می‌سازد.

هوش مصنوعی در آموزش

این تصویر بیانگر مفهوم نقش هوش مصنوعی در آموزش است.

مدرسه سنتی را در آینده تغییر خواهد داد. آموزش و روش تدریس درست می‌تواند استعداد‌های دانش آموزان را درخشان تر کند و برعکس آموزش نادرست می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. در مورد آموزش، ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی بر یادگیری ماشینیادگیری ماشین چیست و چرا مهم است؟ - Machine learning (ML)یادگیری ماشین چیست و چرا مهم است؟ - Machine learning (ML)تعریف یادگیری ماشین : ماشین لرنینگ (Machine Learning یا به اختصار ML) باعث می‌شود که خود ماشین‌ها با آنالیز داده ها امکان یادگیری و پیشرفت داشته باشند، این مقاله فوق العاده یادگیری ماشین را بصورت کامل بررسی کرده است را می‌توان برای کارهای مختلفی مانند نظارت بر فعالیت دانش آموزان و ایجاد مدل‌هایی که به طور دقیق نتایج دانش آموزان را پیش بینی می‌کند، استفاده کرد. هوش مصنوعی جایگزین معلمان و اساتید در انواع برنامه‌های جایگزین آنلاین می‌شود. با کمک واقعیت‌های مجازی می‌توانند برنامه‌های درسی را براساس ترجیحات هر دانش آموز تطبیق دهند.

هوش مصنوعی در خدمات مالی

این تصویر بیانگر مفهوم نقش هوش مصنوعی در خدمات مالی است.

وضعیت اقتصادی و مالی هرکشوری به طور مستقیم با کمیت رشد آن مرتبط است. از آنجایی که AI در هر صنعتی بسیار قوی است، برای بهبود سلامت اقتصادی کشور دارای اهمیت زیادی است. الگوریتم هوش مصنوعی در حال حاضر در مدیریت صندوق های سهام به کار گرفته شده است (اگر نمی‌دانید الگوریتم چیست یا توضیح دقیقی از آن در ذهن ندارید، پیشنهاد می‌کنیم به مقاله الگوریتم چیستالگوریتم چیست به زبان ساده و با مثال های فراوانالگوریتم چیست به زبان ساده و با مثال های فراواندر این مقاله به زبان بسیار ساده و با مثال های متعدد توضیح داده شده که الگوریتم چیست و چه کاربردهایی دارد مراجع فرمایید).

با در دسترس بودن فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، داده ها به با ارزش ترین دارایی در یک سازمان خدمات مالی تبدیل شده است. اکنون بیش از هر زمان دیگری، بانک‌ها از راه حل‌های خلاقانه و مقرون به صرفه‌ای که هوش مصنوعی ارائه می‌دهد آگاه هستند و درک می‌کنند که اندازه دارایی، اگرچه مهم است اما دیگر به تنهایی برای ایجاد یک تجارت موفق کافی نخواهد بود.

هوش مصنوعی در امنیت سایبری

این تصویر بیانگر مفهوم نقش هوش مصنوعی در امنیت سایبری است

هوش مصنوعی برای حل برخی از دشوارترین مشکلات ما بسیار مناسب است و امنیت سایبری به طور مطمئن در این دسته قرار می‌گیرد. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تشخیص تهدید را خودکار می‌کند و نسبت به روش‌های نرم افزاری سنتی واکنش موثرتری را نشان می‌دهد. بدون شک امنیت سایبری اولویت هر سازمانی برای تامین امنیت داده هاست، برخی پیش بینی‌ها وجود دارد که امنیت سایبری با هوش مصنوعی تغییرات زیادی خواهد داشت مانند رصد کردن حوادث امنیتی با ابزارهای هوش مصنوعی.

آیا هوش مصنوعی جهان را تسخیر خواهد کرد؟

این سوال برای اکثر ماها پیش آمده که آیا در آینده نه چندان دور ربات‌ها مشاغل انسانی را تسخیر می کنند؟ آیا کنترل کردن ربات‌ها از دسترس مهندسان خارج می‌شود؟ آیا می‌شود انسان و ربات در کنار هم زندگی کنند؟ حتما ویدیو سوفیا را بالاتر دیدید. وقتی که سوفیا با مجری برنامه سنگ، کاغذ، قیچی بازی می‌کند و سوفیا برنده بازی می‌شود می گوید من بردم این شروع خوبی برای نابودی نژاد بشریت است. باتوجه به صحبت‌های سوفیا  آیا هوش مصنوعی جهان را تسخیر می کند؟ برای جواب داد به این سوالات ابتدا بیایید درباره آینده ربات‌ها صحبت کنیم.

آینده ربات ها

به نظر می رسد آینده از آن هوش مصنوعی است. آیا ما هوش مصنوعی را آنگونه که باید جدی گرفته‌ایم؟ (استفان هاوکینگ)

ربات‌ها به عنوان ماشینی با کارکرد خودکار تعریف می‌شوند که مجموعه‌ای ازاقدامات را به طور مستقل انجام می‌دهند و کارهایی را که معمولا توسظ انسان انجام نمی‌شود انجام می‌دهند. پیشرفت‌های هوش مصنوعی به ربات ها کمک می‌کند تا رفتار انسان را بیشتر تقلید کنند. ربات‌هایی که بیشتر شبیه انسان فکر می‌کنند، می‌توانند بهتر با نیروی کار آشنا شوند. ربات‌ها رشد اقتصادی و بهره وری را افزایش می‌دهند و فرصت‌های شغلی جدیدی را برای بسیاری از مردم در سراسر جهان ایجاد می‌کنند.

در آینده پیشرفته‌ترین ربات‌های انسان نما طراحی می‌شوند که شباهت صد درصدی به انسان را دارند آنقدر این شباهت زیاد است که می‌تواند منجر به ازدواج انسان و ربات بشود. تعداد ربات‌های خدماتی به یک میلیارد خواهد رسید. که این تعداد به سرعت در حال افزایش است،ربات‌های خانگی یک وسیله اصلی در اکثر خانه‌ها خواهند بود. آنها شامل ربات‌های خانگی و اسباب بازی‌های با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هستند.همینطور دستیار‌های مجازی که به تدریج جایگزین موتورهای جست و جو می‌شوند.

فیلم زیر درباره‌ی آینده‌ی ربات و نانو ربات‌ها است:

آیا هوش مصنوعی جایگزین همه مشاغل انسانی می شود؟

مطمئنا درست است که ظهور هوش مصنوعی و ربات‌ها این پتانسیل را دارد که کار را به طور جدی مختل کند، و در بسیاری از موقعیت‌ها همین کار را هم انجام می‌دهد. و مردم می‌ترسند که با گسترش روز افزون هوش مصنوعی کار خود را از دست بدهند. اما در واقعیت هوش مصنوعی فرصت‌های جدیدی را در بخش‌های مختلف ایجاد می‌کند.

ربات ها جای انسان ها را نمی‌گیرند، بلکه کارهایشان را بسیار انسانی‌تر می‌کنند.مشاغل دشوار، تحقیرکننده، سخت گیرانه، خطرناک و کسل کننده توسط ربات ها انجام خواهد شد. (سابین هاورت)

هدف نهایی هوش مصنوعی این است که یک ماشین بتواند هوش عمومی مشابه انسان داشته باشد. یکی از جاه طلبانه ترین اهدافی است که تاکنون توسط علم ارائه شده است. از نظر سختی با سایر اهداف بزرگ علمی مانند کشف ساختار ماده قابل مقایسه است.

بازار کار هوش مصنوعی در ایران و جهان

در آخر شاید جالب باشد بدانید رشته هوش مصنوعی تا چه حد باعث افزایش فرصت‌های شغلی شده است. براساس سایت کاریابی Indeed بالاترین دستمزد در حوزه هوش مصنوعی برای مهندسان یادگیری ماشین بوده در واقع دستمزد این مشاغل نسبت به سال 2018 رشد 5.8 درصدی داشته که پیشرفت قابل چشمگیری است.

هوش مصنوعی به عنوان محرک اصلی فناوری‌های نوظهور مثل رباتیک و اینترنت اشیا بوده که بیشترین تقضاها برای مهندسان هوش مصنوعی از جانب استارتاپ ها و شرکت های پیشرو در زمینه بکارگیری فناوری‌های نوین مثل کسب و کارهای آنلاین با حقوق بالا بوده است.

در دیگر کشورها هوش مصنوعی از بازار کار خوبی برخوردار است اما در ایران این گرایش نسبت به دیگر گرایش‌ها از جمله نرم افزار و شبکه ضغیف‌تر عمل کرده است که پیش بینی می‌شود در آینده بازار کارهوش مصنوعی در ایران نیز گسترش پیدا کند.

لیست مشاغلی که به واسطه هوش مصنوعی در ایران ایجاد شده اند:

جمع بندی

امیدواریم با این مقاله توانسته باشیم شما را با اهمیت و ضرورت هوش مصنوعی به خوبی آشنا کنیم. چرا که هوش مصنوعی از آن دسته رشته‌هایی است که بازار کار و درآمد بسیار خوبی دارد. از همه مهتر آینده هوش مصنوعی روز به روز در حال پیشرفت است. همانطور زندگی الان ما با این فناوری آمیخته شده است. هوش مصنوعی نه تنها در ایران بلکه در تمام دانشگاه‌های جهان یکی از مهم ترین مشاغل و رشته‌ها است.

آیا هوش مصنوعی می تواند خطرآفرین باشد؟

بیش از چندین شخصیت هوش مصنوعی هشدار داده اند که در آینده هوش مصنوعی می‌تواند خطرآفرین باشد، همانطور که استیون هاوکینگ گفته است اگر هوش مصنوعی خود شروع به طراحی هوش مصنوعی بهتری نسبت به برنامه نویسان انسانی کند نتیجه می‌تواند ماشین‌هایی باشد که هوش آنها بیش از هوش ما است و چندین دیدگاه دیگر که در مقاله آنها را بررسی کردیم. اما دیدگاه‌های خوش بینانه‌تری نیز وجود دارد که هوش مصنوعی نمی‌تواند از میلیارد‌ها نورون مغز انسان پیشی بگیرد و ماشین‌ها قابل کنترل هستند. همانطور که در مبحث ربات‌ها بیان کردم هدف هوش مصنوعی این است که شغل های جدید را ایجاد کند نه اینکه در آنها اختلال به وجود آورد.

بازار کار هوش مصنوعی در ایران چگونه است؟

همانطور که می‌دانید جهان که ایران نیز از آن مستنثنی نیست روز به روز از قدرت هوش مصنوعی استفاده می‌کند و هوش مصنوعی مشاغل بسیاری را ایجاد کرده است که در مقاله درباره‌ی این مشاغل صحبت شده است. بازار کار هوش مصنوعی اکنون از گرایش‌های نرم افزار و شبکه ضعیف تر است اما پیش بینی می‌شود که در آینده بازار کار هوش مصنوعی در کشور گسترش پیدا کند. همانطور که در کشورهای دیگر گرایش هوش مصنوعی از دیگر گرایش‌ها پیشی گرفته است.

چگونه وارد رشته هوش مصنوعی شویم؟

اول از همه لازم است درباره این رشته و آینده آن اطلاعات کامل داشته باشید، سپس می‌توانید ابتدا با گرفتن مدرک لیسانس در یکی از رشته‌های مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات ، ریاضیات و آمار در کنکور ارشد هوش مصنوعی شرکت کنید.

بهترین دانشگاه های هوش مصنوعی در ایران معرفی می کنید؟

دانشگاه‌های متعددی در ایران رشته هوش مصنوعی را ارائه می‌دهند اما اگر بخواهیم اما اگر بخواهیم بهترین دانشگاه این رشته را از نظر کیفیت و سطح علمی بررسی کنیم: دانشگاه شریف،امیرکبیر و تهران دانشگاه های برتری نسبت به بقیه هستند.

امتیازدهی4.4545454545455 1 1 1 1 1 1 1 1 1 14.45 امتیاز (11 رای)
اشتراک
بارگذاری نظرات
تلگرام اینستاگرام