کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
نظرات
اشتراک
بالا
علاقه‌مندی

اشتراک
 

اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد – مشاهده + زمان اعلام نتایج

این مقاله عالی در خصوص زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد و همین طور نحوه مشاهده نتایج کنکور کارشناسی ارشد بطور کامل توضیح داده است

همه ما می‌دانیم که قبولی در آزمون کارشناسی ارشد، آن هم در دانشگاه‌های خوب، می‌تواند چه تأثیر شگرفی بر زندگی فردی و اجتماعی‌مان داشته باشد. البته نیل به هر هدفی، گذراندن مراحل خاصی را می‌طلبد. کنکور کارشناسی ارشد هم از این قاعده مستثنی نیست و مراحل مختلف خود را دارد. نحوه ثبت نام در کنکور ارشدثبت نام در کنکور ارشد – مدارک، زمان ثبت نام، نحوه ثبت نامثبت نام در کنکور ارشد – مدارک، زمان ثبت نام، نحوه ثبت ناماین مقاله عالی راهنمای جامعی است در خصوص نحوه ثبت نام در کنکور ارشد و مواردی همچون زمان ثبت نام و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور ارشد و ... را بررسی کرده، زمان ثبت نام و زمان برگزاری آزمون نیز مطالب مهم دیگری هستند که داوطلبان باید به آنها توجه کافی را داشته باشند.

اما شاید نفس‌گیرترین مرحله فرایند آزمون کارشناسی ارشد (جدای از خود آزمون!)، مرحله اعلام نتایج آزمون باشد که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.

اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد

مجری اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد

سازمان سنجش هر ساله آزمون كارشناسی ارشد ناپيوسته را برای ورود به رشته‌های دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پيام نور، غيرانتفاعی، پرديس خودگردان، مجازی، مشترک دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنين دانشگاه آزاد اسلامی برگزار مي‌کند و اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد نیز برعهده همین سازمان است.

زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد

سازمان سنجش پیرو اطلاعیه‌ای، نتایج کنکور کارشناسی ارشد را در دو مرحله اولیه و نهایی منتشر می‌کند. نتایج اولیه اطلاعاتی مبنی بر کسب حد نصاب علمی در آزمون کتبی را در بر دارد و نتایج نهایی، وضعیت انتخاب رشته و پذیرش داوطلبان را تعیین می‌کند.

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد

سازمان سنجش حدود یک ماه پس از برگزاری آزمون، نتایج اولیه کنکور ارشد را در قالب کارنامه‌ای اینترنتی اعلام می‌کند. درصورتی‌که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می‌توانند در هر یک از دوره‌های روزانه و یا غیر روزانه (شهریه پرداز) به انتخاب رشته بپردازند.

سازمان سنجش، آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 را 11 و 12 اسفند ماه برگزار کرد و بر اساس آخرین اخبار منتشرشده، به نظر می‌رسد نتایج اولیه را دردهه دوم خرداد ماه 1402 اعلام کند.

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، بایستی مرحله انتخاب رشته را پشت سر بگذارند. سپس در دور نفس‌گیر دیگری، منتظر نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد باشند تا تکلیف آینده‌شان مشخص شود. سازمان سنجش نتیجه پذیرش داوطلبان را در قالب کارنامه نهایی منتشر می‌کند. حداکثر دو ماه پس از پایان مهلت انتخاب رشته، کارنامه نهایی در سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. بنابراین انتظار می‌رود اوایل شهریور، وضعیت شرکت‌کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد مشخص گردد.

نحوه مشاهده نتایج کنکور کارشناسی ارشد

جمع‌بندی

شرکت آزمون کارشناسی ارشد مستلزم داشتن شرایط خاصی است که سازمان سنجش در دفترچه راهنمای ثبت نام آنها را کامل تشریح کرده است، دفترچه‌ای که در زمان آغاز فرایند ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. با اطلاع از زمان ثبت نام کنکور ارشد می‌توان اقدامات لازم را به‌موقع انجام داد و از مشکلات احتمالی جلوگیری کرد. از طرفی مهم است بدانیم شرایط و زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد به چه صورت است که در این مقاله به آن پرداختیم.

نتایج آزمون کارشناسی ارشد را چطور اعلام می‌کنند؟

سازمان سنجش هر ساله آزمون کارشناسی ارشد را برگزار می‌کند و نتایج آن را نیز دو در مرحله، به صورت نتایج اولیه و نتایج نهایی در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد. داوطلبان بایستی پس از دریافت کارنامه اولیه، در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، اقدام به انتخاب رشته کنند و منتظر کارنامه نهایی باشند تا نتیجه غایی فرایند آزمون را در آن ببینند.

زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد چه موقع خواهد بود؟

سازمان سنجش، نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد را حدود یک ماه پس از خود آزمون منتشر می‌کند. به نظر می‌رسد نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 را خرداد ماه اعلام کنند. پس از اعلام نتایج اولیه و پایان مرحله انتخاب رشته، حدود دو ماه طول می‌کشد تا نتایج نهایی را در سایت سازمان سنجش بارگذاری کنند. به نظر می‌رسد اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 را اوایل شهریور انجام دهند.

امتیازدهی5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 15.00 امتیاز (1 امتیاز)
اشتراک
بارگذاری نظرات
تلگرام اینستاگرام