برنامه مسیر ۸ ماهه تا کنکور: مشاوره خصوصیت با استاد رضوی رو رزرو کن!
رزرو مشاوره
کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
نظرات
اشتراک
بالا
علاقه‌مندی

اشتراک
 

معرفی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران

این صفحه به معرفی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران از جمله اساتید، دروس مقطع ارشد و فیلدهای ارشد فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران پرداخته است

دانشگاه تهران یکی از دو دانشگاه برتر ایران است که اکثر اساتید و دانشجوهای نخبه در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. انتخاب رشته اصولی و دقیق قطعاً یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین انتخاب‌های هر دانشجو است که باید با دید باز و درست تصمیم‌گیری کند، در این مقاله‌ جذاب نیز قصد داریم به یکی دیگر از سلسله مقاله‌های معرفی گرایش‌های ارشد یعنی معرفی گرایش فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران بپردازیم.

دانشگاه تهران

دانشگاه تهرانهمه چیز درباره مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهرانهمه چیز درباره مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهراناین صفحه عالی تمامی جوانب مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران از جمله آخرین رتبه قبولی، چارت درسی آن، اساتید مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران و مکان آن بررسی شده یک دانشگاه برند هست و می‌توان گفت یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران محسوب می‌شود که می‌تواند تأثیر خیلی زیادی روی آینده‌ چه شغلی، چه روابط اجتماعی بگذارد و حتی ابعاد شخصی زندگی‌تان رو هم در بگیرد. به‌عنوان‌مثال وقتی در دانشگاه‌های ديگر مثل دانشگاه علم و صنعت، شهید بهشتی و... وقتی که می‌فهمند شخص از دانشگاه تهران آمده است، خیلی صمیمانه‌تر، مؤدبانه‌تر و سنجیده‌تر رفتار می‌کنند و این نشان‌دهنده این است که باقی افراد چه دیدی نسبت به آن دارند و همه این‌ها به علت بزرگی نام دانشگاه تهران هست.

تصویری از دانشگاه تهران

امکانات دانشگاه تهران

مرکز دانشگاه تهران در میدان انقلاب هست؛ ولی بعضی از دانشکده‌ها که در واقع زیرمجموعه دانشگاه تهران هستند، در خیابان‌های مختلف مثل کارگر شمالی، وصال شیرازی، امیرآباد و... پخش شده‌اند. دانشگاه تهران چون در مرکز شهر قرار دارد از همه لحاظ در دسترس است، چه با BRT و چه با مترو و... خیلی راحت و سریع می‌توانید به دانشگاه دسترسی پیدا کنید. یکی دیگر از مزیت‌های دانشگاه این است که فضای بسیار بزرگی چه از نظر فضای سبز و چه امکانات دیگر مثل کتابخانه مرکزی دارد و شما می‌توانید در هر زمانی به آنجا بروید و هر سؤالی که دارید از دانشجویان دیگر بپرسید و با آنها تبادل نظر کنید و اکثر بچه‌ها چه تایم امتحانت و چه باقی اوقات در آنجا هستند؛ اما تایم بازه امتحانت معمولاً خیلی شلوغ‌تر می‌شود.

از طرفی دیگر دانشگاه تهران یک دانشگاه همیشه فعال هست و همیشه دانشجویانی را می‌بینید که در حال رفت آمد هستند؛ چون دانشگاه بزرگی است و افرادی که آنجا در حال تحصیل‌اند افراد نخبه‌ای هستند و در حوزه خودشان زبانزد هستند. از جمله امکانات دیگر می‌توان به مرکز مشاوره اشاره کرد که هم در حوزه تحصیل و هم ازدواج و... فعالیت می‌کنند. دانشکده‌ای که می‌خواهیم به آن بپردازیم به نام دانشکدگان علوم و فنون نوین است که در واقع در کارگر شمالی واقع شده است و می‌توان گفت یک دانشکده کاملاً بین‌رشته‌ای است؛ یعنی رشته‌های بین‌رشته‌ای مثل رشته مهندسی فناوری اطلاعات پزشکیمعرفی گرایش فناوری اطلاعات پزشکیمعرفی گرایش فناوری اطلاعات پزشکیناوری اطلاعات پزشکی به عنوان یک رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات و همچنین به عنوان گرایشی جدید از رشته مهندسی پزشکی پیشنهاد می‌گردد. اگرچه این رشته اختصاصا برای حوزه پزشکی تعریف شده است، اما زمینه های قوی از فناوری اطلاعات و مدیریت فناوری اطلاعات در این رشته موجود است. و بقیه رشته‌ها در این دانشگاه قرار دارد. پایین‌تر از دانشکده علوم و فنون، دانشکده فنی قرار دارد و بالاتر از آن دانشکده تربیت‌بدنی است. مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد یک‌رشته بین‌رشته‌ای است و شما هم باید یک مقداری پزشکی تحصیل کنید و هم یک مقداری مهندسی؛ یعنی همه این‌ها با هم می‌شوند مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی و به‌نوعی خلأ بین پزشکی و مهندسی را یک جورایی باید پر کنید.

اساتید گرایش فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران

در ادامه نیز مختصر به بررسی برخی دیگر از اساتید گروه مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران می‌پردازیم:

فیلدهایی که در مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران رتبه بالاتری دارند

تصویری از مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد

رشته فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران تقریباً در واقع سیزده چهارده سال است که در خود دانشگاه تهران یک گروه از اساتید برجسته نشستند و این گرایش را ابداع کردند. این رشته یک‌رشته کاملاً نوپایی است که می‌تواند خیلی حرف برای گفتن داشته باشد و اگر واقعاً مهارت پیدا کنید امکان پیشرفت زیادی را فراهم می‌کند؛ چون که شما هم باید علم مهندسی را داشته باشید و هم علم پزشکی یعنی اگر علم مهندسی را داشته باشید می‌توانید در هر حوزه‌ای از پزشکی که خیلی هم حوزه گسترده‌ای هست وارد شوید و کارهای خودتان را عملی کنید، به‌طورکلی می‌توان گفت که رشته فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران تلفیقی از مهندسی و پزشکی است.

یکی دیگر از مزیت‌های مهم و همچنین فاکتورهایی که هیچ‌وقت کهنه نمی‌شود این است که چون با سلامت جامعه در ارتباط است، طبیعتاً هیچ‌وقت پیشرفت در آن متوقف نمی‌شود؛ یعنی هیچ‌وقت یک‌رشته‌ای که بخواهد کهنه شود نیست؛ بنابراین خیلی می‌تواند در آینده شغلی‌تان و حتی تحصیلی چه در ایران و چه در خارج از کشور مفید واقع شود. در این حوزه چیزی که خیلی مهم است و باید بدانید این است که کارهایی که ما انجام می‌دهیم در سه حوزه کلی خلاصه می‌شود که عبارت‌اند از تشخیص، درمان و یا پیش‌آگاهی. شما این سه مورد را در این رشته احتمالاً یاد خواهید گرفت و وقتی که این سه مهارت را یاد گرفتید می‌توانید خیلی کارها انجام بدهید و افرادی هم که در این حوزه کار می‌کنند روی همین سه مورد گفته شده مشغول هستند. همچنین این حوزه درگیر باهوش مصنوعی است و شما چه تشخیص، چه درمان و چه پیش‌آگاهی را با هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ انجام می‌دهید و عملاً از این بابت هم‌خیالتان راحت است که رشته نو و جدید است و از تکنولوژی و فناوری هم خیلی برای پیش‌بردن اهداف موردنظر استفاده می‌کند.

فیلدهای مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران که برای ورود به بازار کار ایران مناسب‌ تر هستند

در واقع در بالاتر اشاره کردیم که این رشته سه حوزه خیلی مهم تشخیص، درمان و پیش‌آگاهی دارد که این‌ها با استفاده از هوش مصنوعی معمولاً به وجود می‌آیند و شما اگر بتوانید هر کدام از این موارد رو به‌صورت مهارتی بیاموزید و پیاده‌سازی کنید، می‌توانید در همه دنیا حرفی برای گفتن داشته باشید. یعنی یک حوزه بسیار وسیعی است که شما می‌توانید همه‌جا کار کنید و یکی از مهم‌ترین شاخه‌های مهم علم روز دنیا است؛ چون با سلامت جامعه سروکار دارد.

همچنین شما وارد هر شاخه‌ای از آن که بشوید و بخواهید در هر زمینه‌ای از پزشکی فعالیت کنید و البته بتوانید داده‌ها و اطلاعات موردنظر را به‌خوبی جمع‌آوری کنید و آنها را پردازش کنید، می‌توانید به جواب مطلوبی برسید و عملاً این حرف شما در همه جای دنیا اعتبار دارد یعنی کاری نیست که شما انجام بدهید و بیهوده باشد. یکی از موارد مهمی که دانشجویان این رشته به آن اشاره می‌کنند این است که در مدت تحصیل خیلی درگیر این نیستیم که در چه حوزه و زمینه‌ای می‌خواهیم وارد بشویم که آینده شغلی و تحصیلی خوبی داشته باشد؛ چون این رشته بیشتر با سلامت جامعه در ارتباط است پس نمی‌تواند که اهمیت کمی داشته باشد.

کورس‌ های ارائه شده در مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران

به‌صورت کلی مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد، 32 واحد دارد که از این تعداد 9 تا درس اصلی است، 15 درس اختیاری و 6 واحد هم طبیعتاً پایان نامه است که معمولا به طور متوسط طی سه ترم دروس را پاس می‌کنید البته بعضی هم ممکن است دو و یا حتی چهار ترم هم تمام کنند و این بستگی به هر شخص دارد و از فرد به فرد دیگری متفاوت است.

چارت درسی مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران

دروس جبرانی مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران

تصویری از چارت درسی دروس جبرانی مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران

دروس اصلی مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران

تصویری از چارت دروس اصلی مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران

دروس اختیاری مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران

تصویری از چارت درسی دروس اختیاری مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران

میزان اثرگذاری گرایش بر روی انتخاب کورس چقدر می‌ تواند مهم باشد و اینکه انعطاف‌ پذیری دارد یا خیر؟

در مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران آن‌چنان انعطاف‌پذیری زیادی وجود ندارد، یعنی اینکه بخواهید مثلاً انتخاب‌های زیادی بین دروس داشته باشید زیاد وجود ندارد و معمولاً مدیرگروه انتخاب می‌کند و کورس‌هایی که فکر می‌کنند موردنیاز است در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند و به‌صورت کلی خیلی انعطافی ندارد.

دروسی که در مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران ارائه می‌ شود چقدر به‌ روز و کاربردی‌ اند؟

یکی از دروسی که ارائه می‌شود ماشین لرنینگ است و علم روز دنیا دارد از همین تکنیک استفاده می‌کند و مبحثی است که در کل دنیا مهم است، یعنی یک چیزی است که وقتی شما آن را یاد می‌گیرید می‌توانید در هر زمینه‌ای از آن استفاده کنید. کاربرد سیستم‌های هوشمند در پزشکی، درس بعدی است که خیلی مهم است و در کورس‌هایی که برای مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران استفاده می‌شود، ارائه می‌شود. درس بعدی که خیلی اهمیت زیادی دارد، درس سمینار است که نحوه نگارش چه مقاله، چه پایان‌نامه و چه هر متن ادبی دیگر را به شما ارائه می‌دهد و در کل می‌توان گفت کورس‌هایی که ارائه می‌دهند بالای 80 درصد آن‌ها اهمیت دارند و در آینده شغلی و تحصیل شما اهمیت به سزایی دارند.

مبحث دیگر این است کورس‌هایی که ارائه می‌شود چقدر می‌تواند منجر به یک محصول یا روش کارآمد شود و همین دروسی که ارائه می‌شوند مثل ماشین لرنینگ یا کاربرد سیستم‌های هوشمند پزشکی و امثال این دروس، شما اگر این‌ها را به‌خوبی یاد بگیرید، در هر حوزه‌ای اگر ایده‌ای به ذهنتان برسد می‌توانید خیلی راحت آن ایده را پیاده‌سازی کنید. چون عملاً شما مواد کار را دارید و فقط باید بتوانید آن روش را پیاده‌سازی کنید و همچنین لبه تکنولوژی هم روی هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ دارد می‌چرخد و حتی در دانشگاه‌های بزرگ هم از همین استفاده می‌کنند. همچنین دروسی که در رشته فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران ارائه می‌شوند دروس استانداردی هستند و دروسی هستند که نیاز دانشجو است و طبیعتاً اگر شما مهارت داشته باشید در این زمینه، خیلی راحت می‌توانید ایده خودتان را پیاده‌سازی کنید و حتی با یک روش جدید محصول خودتان را روانه بازار کنید و این بستگی به خود شخص دارد که چقدر می‌تواند در این زمینه مهارت کسب کند و آن مهارت را پیاده‌سازی کند.

میانگین زمانی که یک دانشجوی مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران در طول روز باید به دانشگاه اختصاص بدهد؟

راجع به این موضوع خیلی دقیق نمی‌توان صحبت کرد و یک چیز متغیر بین افراد مختلف است و بعضی از افراد ممکن است که پایه قوی داشته باشند و مثلاً تمرین درسی و... را در حد یکی دو روز جمع کنند و بقیه هفته را می‌توانند به کارهای دیگرشان اختصاص بدهند. اما یک شخصی که پایه ضعیف‌تری دارد معمولاً نیاز به تایم بیشتری دارند که صرف دروس کنند و خب به طبع زمان بیشتری برای انجام تمرین اختصاص می‌دهند و همه این موارد و توضیحات از شخصی به شخص دیگر متفاوت است و به‌صورت کلی می‌توان گفت که چیزی در حدود چهارتا پنج ساعت در روز معمولاً وقتتان را می‌گیرد و می‌توانید باقی تایم خود را صرف کارهای شخصی خودتان و یا حتی مشغول به کار شدن در کنار تحصیل کنید.

آیا اساتید مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران به جز امور تحقیقاتی فعالیت دیگری هم انجام می‌ دهند؟

بعضی از اساتید رشته فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران مثل دکتر محمدعلی نجات و یا دکتر خوانساری معاون وزیر هستند، بعضی از اساتید دیگر مثل دکتر ویسی که بالاتر راجع به ایشان صحبت کردیم دستی در پردازش صوت و تصویر دارند و ایشان شرکت شخصی خودشان را دارند. دکتر علیرضا رضایی ایشان هم مثل اساتید دیگر در واقع شرکت شخصی خودشان را دارند و بیشتر در شرکت‌های شخصی خودشان کار و فعالیت می‌کنند و معمولاً پروژه‌های مختلفی می‌گیرند و آن‌ها را به دانشجوهای خودشان می‌دهند که روی آن‌ها کار کنند.

همکاری با آزمایشگاه‌ های اساتید مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران

به‌طورکلی می‌توان گفت که دانشگاه تهران آزمایشگاه‌های پویایی دارد و اینکه آزمایشگاه‌ها به این صورت نیست که هر استاد یک آزمایشگاه داشته باشد و معمولاً هر چند تا استاد را به یک مکان آزمایشگاهی اختصاص می‌دهند و بچه‌ها هم با هم در تعامل هستند و هم صحبت می‌کنند و هم رفت و آمد در آزمایشگاه‌های اساتید مختلف دارند و همچنین در کنار این‌ها رقابت هم می‌کنند. در واقع آزمایشگاه‌ها همان‌طور که گفتیم خیلی پویا هستند و شما اگر سؤالی هم از آزمایشگاه‌های دیگر داشته باشید خیلی راحت می‌توانید بروید و سؤال خود را بپرسید و به‌صورت کلی می‌شود گفت آزمایشگاه خیلی می‌تواند به روند تحصیل و پیشرفت شما کمک کند.

چرا دانشگاه تهران را برای ارشد مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی پیشنهاد می‌ کنید؟

اولین و مهم‌ترین مسئله در مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران این هست که با سلامت جامعه در ارتباط است، یعنی می‌تواند خیلی در همه جهات تحصیل و زندگی کمک کند و از این نظر بسیار ارزشمند است مورد بعدی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که دانشگاه تهران این رشته را خودش تعریف کرده است؛ یعنی یک گروه در حدود 13 سال پیش نشستند و بر حسب نیاز این رشته را تعریف کردند و خب یک رشته نوپا و جدیدی است و عملا رشته ای که نوپا باشد تقریباً ده دوازده سال دیگر خیلی می‌تواند حرف برای گفتن داشته باشه و اگر بتوانید در این رشته مهارت های مورد نیاز را به خوبی فرا بگیرید، خیلی می‌تواند در آینده شما تاثیر بگذارد و در همه ابعاد زندگی شما خودش را نشان می‌دهد.

مورد بعدی که مهم است این است که علم روز دنیا در این رشته تدریس می‌شود و اینکه هوش مصنوعی در پزشکی در سراسر دنیا بسیار حوزه داغی است؛ زیرا با سلامت جامعه در ارتباط است و هیچ‌وقت کهنه نخواهد شد و همواره به سمت پیشرفت حرکت می‌کند.

کار در کنار تحصیل مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران

این موضوع هم از شخصی به شخص دیگر متفاوت است و هم توصیه می‌کنیم و هم توصیه نمی‌کنیم؛ زیرا به توصیه یکی از اساتید مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران شما می‌توانید این دو سال را کار نکنید و صرفاً درس بخوانید و درس خواند هم به این صورت باشد که تمام‌وقت خود را روی آن بگذارید و مهارت‌های مختلف و موردنیاز را کسب کنید و شما وقتی که از پایان‌نامه خود دفاع کردید عملاً می‌توانید که چند لول مهارت‌ها و ارزش و اعتبار خودتان را بالاتر ببرید و به طبع می‌توانید شغل خیلی بهتری پیدا کنید و اینکه نقل‌قول دیگری از این استاد به‌صورت است که اگر مجبور نیستید در زمانی که دارید ارشد می‌خوانید کار نکنید. البته همه این‌ها خود شخص و شرایطش بستگی دارد و باید باتوجه‌به پارامترهای مختلفی که برایش در اولویت هستند تصمیم‌گیری کند و چه‌بسا افرادی هم بوده‌اند که در کنار تحصیل مشغول به کار هم بودند و در هر دو زمینه کاری و تحصیلی موفق بودند و به‌راحتی توانسته بودند که ابعاد مختلف زندگی، تحصیل و کاری خود را متعادل کنند.

دانشگاه چقدر می‌ تواند در آینده شغلی، تحصیلی و مهارتی شما تأثیرگذار باشد؟

دانشگاه تهران یکی از معتبرترین و پرافتخارترین دانشگاه‌های ایران است. این دانشگاه در سال ۱۳۳۹ تأسیس شده و از آن زمان تاکنون یکی از تاپ‌ترین دانشگاه‌های ایران و جهان است. دانشگاه تهران با دارابودن بیش از ۴۰ هزار دانشجو و ۸ هزار عضو هیئت‌علمی، یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزش عالی در کشور است. این دانشگاه به‌عنوان نمونه‌ای از کیفیت و استاندارد بالا در آموزش و پژوهش شناخته شده در سطح جهان است.

همچنین می‌توان گفت که دانشگاه تهران یک دانشگاه برند هست و می‌تواند تأثیر خیلی زیادی روی آینده‌ چه شغلی، چه روابط اجتماعی بگذارد و حتی ابعاد شخصی زندگی‌تان رو هم در بگیرد. یعنی خیلی نام دانشگاه بزرگ است و بسیاری از افراد برجسته چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور برای نام دانشگاه تهران و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه همیشه اهمیت به سزایی قائل هستند.

جمع‌بندی:

به‌طورقطع و یقین می‌توان گفت که دانشگاه تهران یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران است و سالانه افراد زیادی از دانشجویان نخبه و ممتاز این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، همچنین رشته فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران یکی از رشته‌های نوپا و جدیدی است که قطعاً آینده و پیشرفت زیادی را به همراه دارد و در سال‌های اخیر افراد زیادی این رشته را در دانشگاه تهران برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند.

چرا اکثر دانشجویان و افراد نخبه دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند؟

دانشگاه تهران جدای از اینکه برند و اسم بزرگی را به همراه می‌کشد به دلیل سطح علمی بالا تأثیر بسیار زیادی در آینده تحصیلی و شغلی افراد می‌گذارد چه در داخل کشور و چه حتی در خارج از کشور.

آیا در رشته فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران دست دانشجویان برای انتخاب دروس مختلف باز است؟

به‌طورکلی در این زمینه انعطاف‌پذیری زیادی وجود ندارد و بیشتر تابع مدیرگروه است که چه دروسی ارائه شود و دانشجویان کدام درس‌ها را اخذ کنند.

آیا در کنار تحصیل مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی ارشد دانشگاه تهران امکان مشغول به کار شدن هم وجود دارد؟

به‌طورکلی این موضوع زیاد پیشنهاد نمی‌شود و به دانشجویان توصیه می‌شود که تمام تمرکز و دغدغه خود را برای درس و تحصیل بگذارند؛ اما این موضوع در افراد مختلف متفاوت است و افرادی نیز هستند که هم مشغول به تحصیل‌اند و هم مشغول به کار و ابعاد مختلف زندگی خود را متعادل نگه داشته‌اند.

همچنین هر گونه سوالی در مورد کلاس‌های آنلاین کنکور کامپیوتر و یا تهیه فیلم‌ها و یا رزرو مشاوره تک جلسه‌ای تلفنی با استاد رضوی دارید می‌توانید به طرق زیر از تیم پشتیبانی بپرسید:

آی دی تلگرام تیم پشتیبانی:     konkurcomputer_admin@

شماره تیم پشتیبانی:   09378555200

امتیازدهی5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 15.00 امتیاز (1 امتیاز)
اشتراک
بارگذاری نظرات
تلگرام اینستاگرام تماس با پشتیبانی: 09378555200 تماس با پشتیبانی: 09378555200