کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
نظرات
اشتراک
بالا
علاقه‌مندی

اشتراک
 

معرفی گرایش شبکه های کامپیوتری دانشگاه صنعتی شریف

این صفحه به معرفی گرایش شبکه های کامپیوتری دانشگاه صنعتی شریف از جمله اساتید، دروس مقطع ارشد و فیلدهای ارشد گرایش شبکه های کامپیوتری دانشگاه صنعتی شریف پرداخته است

این مقاله در ابتدا امکانات دانشگاه شریفارشد کامپیوتر شریفارشد کامپیوتر شریفاین صفحه عالی به معرفی ارشد کامپیوتر شریف پرداخته و ارشد کامپیوتر شریف را از همه زوایا از جمله گرایش ها، دروس هر گرایش، اساتید معروف و ... بررسی کرده را بررسی، سپس به دانشکده برق و کامپیوتر به همراه اساتید و حوزه فعالیتشان که در ادامه به فیلدهایی که در گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف  تدریس و دارای اپلایاپلای برای همهاپلای برای همهاین روزها خیلی از دانشجویان به فکر ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند. در این دوره به زبان ساده کارهایی ضروری برای اپلای یا مهاجرت تحصیلی خارج از کشور توضیح داده شده است. بالایی هستند پرداخته شده است و اینکه چه فیلدهایی برای بازار کار ایران مطلوب‌تر و چارتی از دروس ای که باید در گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف گذرانده شود و میانگین زمان به همراه همکاری با آزمایشگاه‌ها و کارکردن در کنار درس است.

معرفی دانشگاه شریف

دانشگاه شریف از محیط بسیار خوبی برخوردار است. دارای فضای سبز، کافه، رستوران، سلف دانشگاهی و مجموعه ورزشی است؛ همچنین هر دانشکده در دانشگاه شریف، دارای سالن مطالعه ای جدا می‌باشد و علاوه بر آن‌ها، دانشگاه شریف دارای کتابخانه خیلی بزرگی است که هم سالن مطالعات و هم کتابخانه، همگی  فعال هستند. و در آخر در این دانشگاه به هر مناسبتی رویدادهایی برگزار می‌شود مانند: نمایشگاه، مسابقات ورزشی  و... .

دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه شریف

این دو دانشکده در قدیم یکی بودن ولی در حال حاضر از یکدیگر جدا شده‌اند و مستقل‌اند. وقتی وارد دانشکده می‌شوید یک فضای لابی دارد و دانشجویان در آنجا جمع می‌شوند و کارهای گروهی انجام می‌دهند و اگر دانشجو ارشد باشید، بعد از انتخاب استاد راهنما، در طبقات بالاتر هر کدام از اساتید آزمایشگاه خودشان را دارند که دانشجویان در آنجا مستقر می‌شوند و فعالیت‌های پژوهشی خود را انجام می‌دهند. خود دانشکده برق و کامپیوتر جداگانه رویدادهایی در سال برگزار می‌کنند. دانشکده کامپیوتر WSS  دانشکده برق React  را دارد و افراد مختلف را دعوت می‌کنند تا درباره موضوعات مختلف صحبت کنند. هر دانشکده‌ای هم در سال، مراسم‌های اختصاصی برگزار می‌کند. مسیر رفت‌وآمد به دانشگاه، یک درب از سمت میدان آزادی و درب دیگر از سمت چهارراه تیموری است. دانشگاه  به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول:  قسمت آموزش، مدیریت  اقتصاد و مکانیک، بخش دوم بقیه دانشکده‌ها که دانشکده کامپیوتر هم در این قسمت قرار دارد. دانشکده یک مجموعه ورزشی  و پارکینگ دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اساتید گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف

گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف و امنیت شبکه دانشگاه شریف هر دوشان جزو مجموعه آی‌تیمعرفی فناوری اطلاعات (IT) - 7 دلیل برای انتخاب رشته آی تی در دانشگاهمعرفی فناوری اطلاعات (IT) - 7 دلیل برای انتخاب رشته آی تی در دانشگاهآی تی چیست و چگونه پس از ظهور توانست در مدت فقط 20 سال تمام دنیا را فرا بگیرد و اکثر پول دنیا را ببلعد و پرطرفدارترین و پر درآمدترین مشاغل دنیا را در بر گیرد، در این صفحه به بررسی این موضوعات پرداخته شده هستند و مدیرگروه که دکتر امینی هستند به‌صورت مشترک مدیرگروه گرایش امنیت دانشگاه شریف و گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف است و جلسات را با یکدیگر برگزار می‌کنند. جلسات هفتگی آزمایشگاه هر استاد برگزار می‌شود، درباره کارهای آتی و گذشته صحبت می‌شود و گزارشی از انجام پروژه ارائه می‌شود.

فیلدهایی که در گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف کار می‌ شود

در گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف حوزه‌هایی اساتید فعالیت دارند شامل موارد زیر می‌شود:

فیلدهایی که در گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف برای اپلای رتبه بالاتری دارند

باید بدانید به کجا قرار است اپلای کنید و در سایت دانشگاه تحقیق کنید. تقریباً در تمام فیلدها کار می‌شود و بیشتر ترکیبی با حوزه‌های هوش مصنوعی هست یا راه‌حلی از حوزه هوش مصنوعی در آن است. دانشگاه‌های آمریکا، فلوریدا اختصاصی Wanet کار می‌کنند و خیلی از دانشگاه‌ها در هلند فیلد IOT کار می‌کنند و از لحاظ اپلای شرایط مهیا هست.

چند درصد دانشجویان گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف هر ساله اپلای می‌کنند؟

جو دانشگاه به این صورت هست که همه به فکر اپلای و مقاله دادن هستند و دانشجویان کارشناسی هم برای مقاله دادن ارتباط زیادی با اساتید دارند و کسی نیست که به فکر اپلای نباشد و اغلب همه اپلای می‌کنند مگر وارد بازار کار بشوند و در ایران بمانند.

کدام فیلدهای گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف برای ورود به بازار کار ایران بهتر است؟

با بررسی انجام شده در بازار کار شبکه در ایران به این صورت است که شما باید علاوه بر درس‌های گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف و تخصص ای که دارید، باید یک سری مدرک از دروس عملی دیگر داشته باشید تا بتوانید وارد بازار کار شوید مثل: آشنایی کامل با لینوکس، میکروتیک، سیسکو و... . مدارک لازم اغلب دررابطه‌با CCNP است و در دانشگاه غیر از شبکه پیشرفته که Network+ را پوشش می‌دهد، مابقی را باید خودآموز فرابگیرید تا وارد بازار کار شوید. در حوزه IOT شرکتی نیست که به‌صورت اختصاصی روی این موضوع کار کند. به‌طورکلی شرکت‌های زیادی هستند که نیروی شبکه لازم داشته باشند؛ چون تجهیزات شبکه زیادی وجود دارد و همه‌جا دارای کاربرد است.

درس‌ هایی که در گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف ارائه می‌شود

درس‌های گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف شامل 5 درس اجباری و 2 درس اختیاری ، که اولین درس اختیاری می توانید با موافقت استاد راهنما خارج از گرایش بردارید و دومی را با موافقت مدیرگروه و استاد راهنما می توانید خارج از دانشکده نیز بردارید. اگر از رشته های دیگر وارد شدید دروس جبرانی شبکه، سیگنال و سیستمهمه چیز درباره درس سیگنال و سیستم، 0 تا 100 سیگنال و سیستمهمه چیز درباره درس سیگنال و سیستم، 0 تا 100 سیگنال و سیستماین صفحه به معرفی درس سیگنال و سیستم به زبان ساده پرداخته، همچنین پیش نیاز درس سیگنال و سیستم و سرفصل‌های آن بررسی و منابع درس سیگنال و سیستم معرفی شده است، معماری کامپیوتر آموزش جامع معماری کامپیوترآموزش جامع معماری کامپیوتر در مهندسی کامپیوتر، معماری کامپیوتر مجموعه‌ای از قوانین و روش‌هایی است که به چگونگی طراحی، کارکرد، سازماندهی و پیاده سازی (ساخت) سیستم‌های کامپیوتری می‌پردازد، در این صفحه به بررسی و آموزش کامل معماری کامپیوتر پرداخته شده است، انتقال داده و سیستم عاملمعرفی درس سیستم عامل – بهترین آموزش درس سیستم عامل در کشورمعرفی درس سیستم عامل – بهترین آموزش درس سیستم عامل در کشوردرس سیستم عامل در این صفحه معرفی شده، همچنین بهترین آموزش درس سیستم عامل در کشور را می‌توانید در این صفحه تهیه کنید، فصول و مراجع سیستم عامل نیز بررسی شده را باید گذرانده باشید.

درس‌ های اجباری

  1. شبکه پیشرفته که در اینجا Network+ که دکتر میزانیان تدریس می‌کنند.
  2. مدل‌سازی تحلیل شبکه های کامپیوتریجامع‌ترین آموزش درس شبکه های کامپیوتریجامع‌ترین آموزش درس شبکه های کامپیوتریدرس شبکه‌ های کامپیوتری یکی از مهم‌ترین و بنیادیترین دروس‌ رشته کامپیوتر است، با توجه به اینکه اینترنت امروزی بزرگترین سیستم مهندسی ساخت دست بشر در تمام طول تاریخ است، آشنایی با شبکه‌های کامپیوتری برای تمامی علاقه‌مندان و دانشجویان رشته کامپیوتر الزامی است، در این راستا در این صفحه به معرفی شبکه‌های کامپیوتری پرداخته‌ شده است که دکتر میزانیان تدریس می‌کنند و ترکیبی از فرایندهای تصادفی و ارزیابی کارایی است. دکتر میزانیان دانشجو قبول نمی‌کنند؛ ولی در خود دانشگاه فعالیت‌های صنعتی انجام می‌دهند.
  3. ارزیابی کارایی که قبلاً دکتر موقر ارائه می‌دادند؛ ولی ایشان به آمریکا رفتند و دکتر دولتی تدریس می‌کنند.
  4. شبکه داده سیار که دکتر بیات تدریس می‌کنند و بیشتر در حوزه شبکه‌های مخابراتی است: 3G , 2G , 5G
  5. سیستم‌های نهفته تحت شبکه که دکتر صفایی ارائه می‌دهند بیشتر راجع به IOT , Wireless Sensor Networks، به‌طورکلی بحث انرژی مصرفی و توان مصرفی است.
  6. شبکه های بی سیممعرفی شبکه های بی سیم - شبکه های حسگر بی سیم - وایرلس چیستمعرفی شبکه های بی سیم - شبکه های حسگر بی سیم - وایرلس چیستاین صفحه شما را با شبکه های بی سیم و شبکه های حسگر بی سیم آشنا خواهد کرد و به بررسی انواع شبکه های بی سیم نیز می‌پردازد، همچنین توضیح خواهیم داد که وایرلس چیست که دکتر صفایی ارائه می‌دهند.
  7. درس نظریه سیستم‌های توزیع شده که توسط دکتر ایزدی ارائه می‌شود.
  8. سیستم‌عامل‌های پیشرفته که توسط دکتر اسدی ارائه می‌شود.
  9. امنیت شبکه پیشرفته درگذشته توسط دکتر میزانیان ارائه می‌شد که در حال حاضر توسط دکتر صادق‌ زاده ارائه می‌شود.
  10. فرایندهای تصادفی و درست یابی سیستم‌های واکنشی

از بین 10 درس گفته شده، باید 5 درس گذرانده شود.

دروس اختیاری

  1. یادگیری ماشینیادگیری ماشین چیست و چرا مهم است؟ - Machine learning (ML)یادگیری ماشین چیست و چرا مهم است؟ - Machine learning (ML)تعریف یادگیری ماشین : ماشین لرنینگ (Machine Learning یا به اختصار ML) باعث می‌شود که خود ماشین‌ها با آنالیز داده ها امکان یادگیری و پیشرفت داشته باشند، این مقاله فوق العاده یادگیری ماشین را بصورت کامل بررسی کرده است
  2. نظریه اطلاعات و کدینگ که دکتر مطهری ارائه می‌دهند
  3. بهینه‌سازی محدب
  4. نظریه الگوریتم بازی
  5. طراحی سیستم‌های تحمل‌پذیر اشکال
  6. معماری پیشرفته
  7. مخابرات سیار
  8. مفاهیم پیشرفته در شبکه‌های کامپیوتری
  9. کوانتوم شبکه که بار اول است توسط دکتر دولتی ارائه می‌شود

از بین 9 درس گفته شده، باید دو درس گذرانده شود؛ ولی می‌توانید با موافقت استاد راهنما و مدیرگروه از گرایش‌های دیگر نیز بردارید. درس‌های گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف کاملاً به‌روزرسانی شده و کاربردی هستند و اطلاعات خوبی را انتقال می‌دهند و زمانی که مقالات را می‌خوانید پس از گذراندن این درس‌ها درک خیلی خوبی از مقالات جدید به دست می‌آورید.

میانگین زمانی که به درس‌ های گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف اختصاص داده می‌ شود

ترم اول و دوم؛ چون در حال گذراندن درس‌ های گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف هستید نیاز هست تا زمان زیادی صرف کنید؛ زیرا هر درسی در طول ترم تمرین، میان‌ترم و تحقیق... دارد و در مجموع به ماهیت درس وابسته است و بین 5 تا 7 ساعت روزانه کافی می باشد و پروژها اغلب تک نفره یا گروهی می باشد و نیازمند ارائه آن‌ها می باشد که بیشترین زمان صرف این موضوع می شود. اساتید گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف اولویت شان امور تحقیقاتی هست و حوزه های کاری نیز دارند که نیاز به مصاحبه دارند.

همکاری با آزمایشگاه‌ های اساتید

اغلب دانشجویان آزمایشگاه‌ها، از دانشجوهای دانشگاه شریف هستند؛ ولی در بعضی موارد می‌توانند استاد مشترک بین دانشجویان دانشگاه‌های دیگر نیز باشند.

چرا دانشگاه شریف را برای گرایش ارشد شبکه پیشنهاد می‌ کنید؟

رتبه اساتید، تسلط و حوزه‌های تحقیقاتی سطح بالایی دارند و آن‌ها به دنبال مقاله دادن و کارهای تحقیقاتی هستند که خیلی مفید است.

کار کنار تحصیل در گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف

در دو ترم اول خیلی زمان اضافی برای انجام این کار وجود ندارد و مخصوصاً ترم دوم که باید پروپوزال را تا آخر خرداد آماده کنید و حوزه تحقیقاتی مشخص شده باشد و ترم 3 سمینار و ترم 4 پایان نامه دارید و نیاز هست تا تمام تمرکز را در این حوزه بگذارید.

در دو ترم اول دنبال مشخص‌کردن حوزه تحقیقاتی و خواندن مقاله‌های مختلف هستید و درس‌ها نیز سنگین هست که کار سختی است که در کنار درس‌خواندن مشغول به کار بشوید و بیشتر دانشجوها از ترم 3 که فشار درسی کمتر می‌شود مشغول به کار می‌شوند تا تجربه کسب کنند. وقتی وارد گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف می‌شوید و کار تحقیقاتی انجام می‌دهید، اکثر فعالیت‌ها نیاز هست تا با شبیه‌سازی‌های موجود کار کنید به دلیل اینکه اول باید حوزه فعالیتتان مشخص شود و در راستای حوزه تخصصی‌تان با شبیه‌ساز مربوطه شروع به کار کنید و این چالشی است که در این زمینه وجود دارد.

جمع‌بندی

دانشگاه شریف دارای امکانات گسترده‌ای است که دانشکده‌ها نیز از این امکانات بهره‌مند هستند و اساتید گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف که در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارند، هر دانشجویی می‌تواند بر اساس علاقه‌مندی خود در هر موضوعی، با آن استاد همکاری کند. فیلدهای گوناگونی ارائه می‌شود که هر کدام مزیت‌های خودشان را هم برای اپلای و هم برای بازار کار ایران دارد. در گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف موظف هستید 5 درس اجباری و 2 درس اختیاری بگذرانید و به طور میانگین بین 5 تا 7 ساعت باید روی دروس وقت صرف کنید و در آزمایشگاه‌های اساتید مشغول به پژوهش شوید که به دلیل حجم درسی زیاد کارکردن در کنار درس‌خواندن کار راحتی نمی‌باشد.

اساتید گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف را نام ببرید

دکتر صفایی - دکتر جعفری - دکتر همت یار - دکتر دولتی

چه تعداد دروس باید در گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف گذرانده شود؟

5 درس اجباری و 2 درس اختیاری باید گذرانده شود

میانگین زمانی که باید صرف امور درسی شود؟

به طور میانگین بین 5 تا 7 ساعت می باشد

آیا در کنار تحصیل امکان کارکردن وجود دارد؟

در دو ترم اول به دلیل حجم بالای درس کار سختی است؛ ولی از ترم 3 می توانید مشغول به کار شوید

فیلدهایی که در گرایش ارشد شبکه دانشگاه شریف ارائه می‌ شود؟

IOT – SPM- Wireless Sensor Network- حوزه‌های مشترک بین هوش و شبکه و...

همچنین هر گونه سوالی در مورد کلاس‌های آنلاین کنکور کامپیوتر و یا تهیه فیلم‌ها و یا رزرو مشاوره تک جلسه‌ای تلفنی با استاد رضوی دارید می‌توانید به طرق زیر از تیم پشتیبانی بپرسید:

آی دی تلگرام تیم پشتیبانی:     konkurcomputer_admin@

شماره تیم پشتیبانی:   09378555200

امتیازدهی 1 1 1 1 1 1 1 1 1 10.00 امتیاز (0 رای)
اشتراک
بارگذاری نظرات
تلگرام اینستاگرام تماس با پشتیبانی: 09378555200 تماس با پشتیبانی: 09378555200