کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
نظرات
اشتراک
بالا
علاقه‌مندی

اشتراک
 

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی چیست؟

این مقاله عالی به بررسی بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی پرداخته، همچنین به بررسی پردازنده، کارت گرافیک، رم و هارد دیسک مورد نیاز برای برنامه نویسی پرداخته است

فرقی نمی‌کند که شما تازه می‌خواهید برنامه نویسی را شروع کنید یا یک برنامه نویس حرفه‌ای هستید، در هر صورت باید لپ تاپی را انتخاب کنید که مناسب برنامه‌ها و کدهای کوچک و بزرگ باشد. اما یک لپ تاپ برای برنامه نویسی عالی به چه چیزی نیاز دارد؟

این لپ تاپ به یک پردازنده (CPU)پردازنده (CPU) چیست؟ بررسی انواع، وظایف و کاربردهاپردازنده (CPU) چیست؟ بررسی انواع، وظایف و کاربردهاسی پی یو قلب کامپیوتر و کامپیوتر قلب دنیای کنونی است، بنابراین در این صفحه به معرفی و بررسی سی‌پی‌یو یا همان پردازنده مرکزی (CPU) پرداخته‌ شده، و بطور کامل توضیح داده‌ایم که CPU از چه بخش هایی تشکیل شده و هر بخش چه وظایف و مشخصاتی دارد. قدرتمند، RAMرم کامپیوتر چیست؟ رم کجاست؟ معرفی انواع رم (RAM) کامپیوتررم کامپیوتر چیست؟ رم کجاست؟ معرفی انواع رم (RAM) کامپیوتراین مقاله عالی به معرفی رم کامپیوتر پرداخته، همچنین بررسی کرده رم کامپیوتر (RAM : Random Access Memory) کجاست و انواع رم کامپیوتر را معرفی کرده است زیاد،اتصال قابل اعتماد و صفحه نمایش عالی نیاز دارد، همچنین اگر می‌خواهید در جاده کار کنید بهتر است به عمر باتری و قابلیت حمل آن نیز فکر کنید. شما یک پردازنده قوی می‌خواهید تا کد و برنامه شما را سریع‌تر اجرا و آزمایش کند. در بحث صفحه نمایش نیز قطعا یک صفحه نمایش بزرگ نمی‌خواهید که حمل آن سخت باشد از طرفی اندازه صفحه نمایش آنقدری هم کوچک نباشد که چشمان شما بعد از مدت طولانی کار خسته شوند.

کیفیت صفحه کلید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا ساعت‌ها در حال تایپ کردن هستید. اگر بیشتر وقت خود را در سفر و جاده می‌گذرانید، لپ تاپی نازک و سبک را برای حمل بهتر در نظر بگیرید. در مجموع لپ تاپ های مناسب برای برنامه نویسی بر روی چند نکته اصلی تمرکز دارند:

پردازنده (CPU)

شما یک لپ تاپ با یک پردازنده (CPU)پردازنده (CPU) چیست؟ بررسی انواع، وظایف و کاربردهاپردازنده (CPU) چیست؟ بررسی انواع، وظایف و کاربردهاسی پی یو قلب کامپیوتر و کامپیوتر قلب دنیای کنونی است، بنابراین در این صفحه به معرفی و بررسی سی‌پی‌یو یا همان پردازنده مرکزی (CPU) پرداخته‌ شده، و بطور کامل توضیح داده‌ایم که CPU از چه بخش هایی تشکیل شده و هر بخش چه وظایف و مشخصاتی دارد. با عملکرد بالا می‌خواهید. برای اینکه بیشترین عملکرد را از دستگاه خود داشته باشید توصیه می‌کنیم از پردازنده Intel Core i7 یا Intel Core i9 استفاده کنید.اگر بودجه نیز برایتان حائز اهمیت است پردازنده Intel Core i5 برای نیازهای اولیه کد نویسی و برنامه نویسی و کارهای روزمره مانند گشت و گذار در وب سریع است.

پردازنده گرافیکی (GPU)

GPU برای بسیاری از کارهای برنامه نویسی ضروری نیست، زیرا بیشتر برای اجرای بازی‌ها و ویرایش فیلم استفاده می‌شود.

رم (RAM)

برای دستیابی به زمان ساخت سریع به مقدار زیادی RAMرم کامپیوتر چیست؟ رم کجاست؟ معرفی انواع رم (RAM) کامپیوتررم کامپیوتر چیست؟ رم کجاست؟ معرفی انواع رم (RAM) کامپیوتراین مقاله عالی به معرفی رم کامپیوتر پرداخته، همچنین بررسی کرده رم کامپیوتر (RAM : Random Access Memory) کجاست و انواع رم کامپیوتر را معرفی کرده است نیاز دارید. تا همه چیز را به حالت فشرده نگه دارید. 8 گیگابایت حداقل مقداری ست که می‌توانید در نظر بگیر اما 16 گیگابایت بهتر است به خصوص اگر کارهای چند وظیفه‌ای زیادی انجام می‌دهید و برنامه‌های زیادی را به طور همزمان باز می‌کنید.

عمر باتری

اگر قصد دارید لپ تاپ خود را در هر جایی با خود ببرید، چیزی را در نظر بگیرید که با یکبار شارژ 10 تا 12 ساعت دوام بیاورد. لازم است که بدانید هر چه باتری بزرگتر باشد لپ تاپ سنگین تر است.

فضای ذخیره سازی (Storage)

مقدار نیاز فضای ذخیره سازی مورد نیاز شما به اندازه‌ی پروژه بستگی دارد. که 256 گیگابایت حداقل فضایی ست که می‌توانید در نظر بگیرید و مناسب برای پروژه‌های کوچک است. برای مثال اگر بازی‌های ویدیویی را برنامه نویسی می‌کنید توصیه می‌کنم فضا را تا 512 گیگابایت یا 1 ترابایت افزایش دهید. اگر به دنبال سرعت بالایی هستید پیشنهاد می‌کنیم به جای هارد (HDD)هارد کامپیوتر یا همان هارد دیسک چیست؟معرفی انواع هارد دیسکهارد کامپیوتر یا همان هارد دیسک چیست؟معرفی انواع هارد دیسکاین مقاله عالی به معرفی هارد کامپیوتر یا همان هارد دیسک و نحوه عملکرد آن پرداخته، همچنین به بررسی انواع هارد دیسک و معرفی هارد اکسترنال و حافظه SDD پرداخته است از حافظه SSD استفاده کنید.

اندازه نمایشگر (Display Size)

اگر شما فردی هستید که هر روز به دفتر کار می‌روید یک صفحه نمایش 13 یا 14 اینچی از نظر قابلیت حمل انتخاب بهتری است، اما نمایشگرهای بزرگتر ممکن است در طول برنامه نویسی فشار کمتری به چشمان شما وارد کند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که صرف نظر از برند لپ تاپ، اگر این چهار ویژگی در یک لپ تاپ باشد به عنوان یک لپ تاپ برنامه نویسی از عملکرد خوبی برخوردار است.

برنامه نویسی درباره‌ی چیزهایی است که می‌توانید بفهمید، نه چیزی که می‌دانید. (کریستوفر پاین)

اکنون که بررسی کردیم لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی را براساس چه معیارهایی مقایسه کنیم. ما براساس نظراتی و معیارهایی که بالاتر صحبت کردیم چندین لپ تاپ را بررسی کرده‌ایم، دستگاه‌هایی که ما انتخاب کرده‌ایم می‌توانند هر بودجه و وظیفه برنامه نویسی را برآورده کنند.

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی موجود در حال حاضر

اپل مک بوک پرو 16 اینچی (2021)

این تصویر لپ تاپ Mac Book Pro 16inch 2021 است.

مشخصات فنی:

دلایل خرید:

دلایل اجتناب از خرید:

پردازنده 10 هسته‌ای M1 Pro اپل همانند یک نیروگاه است. آن را با 32 گیگابایت حافظه و تراشه گرافیکی 16 هسته‌ای ترکیب کنید اکنون ماشینی خواهید داشت که هر موقعیت برنامه نویسی،از کدنویسی و کامپایل پیچیده تا اجرای ماشین های مجازی را مدیریت می‌کند. باتری نیز به راحتی یک روز کامل دوام می‌آورد.

HP Spectre x360 (2021)

این تصویر لپ تاپ HP Spectre x360 2021 است.

مشخصات فنی:

دلایل خرید:

دلایل اجتناب از خرید:

HP این دستگاه را با عمر باتری فوق العاده طولانی مجهز کرده است. و این لپ تاپ علاوه بر زیبایی ظاهری یکی از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار است.

Dell XPS 15 (9510)

این تصویر لپ تاپ Dell XPS 15 است.

مشخصات فنی:

دلایل خرید:

دلایل اجتناب از خرید:

این لپ تاپ با بدنه آلومینیومی مقاوم و صفحه کلید راحت و سریع، دستگاهی ایده آل برای تایپ کردن‌های طولانی ست. در داخل، XPS  با پردازنده‌های Core i7 و Core i9 در دسترس است. که هر دو عالی هستند، تراشه Core i7 می‌تواند به راحتی با اکثر موقعیت‌های برنامه نویسی مقابله کند. در حالی که قسمت Core i9 برای اجرای ماشین‌های مجازی و محیط‌های شبیه سازی شده نیز مناسب است.

4.HP Envy  x360 13 

این تصویر لپ تاپ HP Envy  x360 است.

مشخصات فنی:

دلایل خرید:

دلایل اجتناب از خرید:

می‌توانید لولای 360 درجه این لپ تاپ را بچرخانید و از قلم موجود آن استفاده کنید و از این دستگاه به عنوان تبلت استفاده کنید. بدنه سبک و صفحه 3-3 اینچی HP به این معنا است که حمل آن آسان و راحت است.

خوش بینی یکی از آفات حرفه برنامه نویسی ست و فیدبک گرفتن از کاربران درمانش است. (Kent Beck)

5.LG Gram 17

این تصویر لپ تاپ LG Gram 17 است.

مشخصات فنی:

دلایل خرید:

دلایل اجتناب از خرید:

برای برنامه نویسانی که به صفحه نمایش‌های بزرگ و زیبا برای کار کردن نیاز دارند، این لپ تاپ یک انتخاب فوق العاده ست و شما می‌توانید به راحتی آن را با خود در هر کجا که می‌روید حمل کنید.

Lenovo ThinkPad  X1 Extreme Laptop

این تصویر لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Extreme است.

مشخصات فنی:

دلایل خرید:

دلایل اجتناب از خرید:

اگر بودجه لازم برای یک اسب کاری غیرقابل توقف را دارید، ایستگاه کاری موبایل Lenovo ThinkPad  X1 Extreme بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی است.

Apple MacBook Air M1

این تصویر لپ تاپ Apple MacBook Air M1 است.

مشخصات فنی:

دلایل خرید:

دلایل اجتناب از خرید:

MacBook Pro 13 تنها 1.4 کیلوگرم وزن دارد و باریک است، بنابراین شما به سختی متوجه وجود آن در کیف خود خواهید شد.این لپ تاپ دارای یک تراشه M1 با هشت هسته است که به سرعت کامپایل می‌شود. قابلیت چند وظیفه‌ای دارد به ویژه برای توسعه دهندگان سیستم عامل مک و iOSسیستم عامل iOS چیست؟ بررسی تاریخچه و ویژگی های آی او اسسیستم عامل iOS چیست؟ بررسی تاریخچه و ویژگی های آی او اساین مقاله عالی به معرفی سیستم عامل آی او اس (IOS) پرداخته، همچنین به بررسی ویژگی های سیستم عامل Apple iOS و تاریخچه و نسخه های سیستم عامل iOS پرداخته است خوب است. صفحه نمایش 13.3 اینچی آن دارای رزولوشن 2560 در 1600 است.

برنامه نویسی این امکان را می‌دهد تا در مورد خود "فکر کردن" فکر کنید و وقتی هم که دیباگ می کنید، در مورد خود "یادگیری" یاد می‌گیرید. (Nicholas Negroponte)

HP Elite Dragonfly Chromebook

این تصویر لپ تاپ HP Elite Dragonfly Chromebook است.

مشخصات فنی:

دلایل خرید:

دلایل اجتناب از خرید:

بهترین کروم بوک برای تجارت در حال حاضر HP Elite Dragonfly است.عملکرد شگفت انگیز، طراحی زیبا و عمر باتری معقول دارد. اقدامات امنیتی اضافی در پیکربندی سطح مبتدی، آن را به عنوان لپ تاپ برای برنامه نویسان بدون توجه به وظیفه‌ای که که در دست دارد، بیش از حد توانمند می‌کند.

Microsoft Surface Laptop 4

این تصویر لپ تاپ Microsoft Surface Laptop 4 است. 

مشخصات فنی:

دلایل خرید:

دلایل اجتناب از خرید:

اگر می‌خواهید یک دستگاه با ظاهر زیبا، سبک وزن با عمر باتری عالی و صفحه نمایش لمسی داشته باشید Microsoft Surface Laptop 4 مناسب است. نسخه 15 اینچی این لپ تاپ به دلیل صفحه نمایش با وضوح بالا و کیفیت چشمگیر انتخاب ترجیحی ماست.

Lenovo Legion 5i Pro

این تصویر لپ تاپ Lenovo Legion 5i Pro است.

مشخصات فنی:

دلایل خرید:

دلایل اجتناب از خرید:

باتری این لپ تاپ فقط چندساعت دوام می‌آورد با اینحال پردازنده Core i7، صفحه نمایش بزرگ با وضوح بالا قدرت کدنویسی قابل توجهی را ارائه می‌دهد.

جمع بندی

انواع مختلفی از لپ تاپ‌ها در بازار موجود است.از استفاده‌های شخصی و معمولی گرفته تا استفاده تجاری و از بازی گرفته تا برنامه نویسی، لپ تاپ های مختلفی وجود دارد. شما می‌بایست لپ تاپ ها را از نظر رم، عمر باتری، پردازنده و صفحه نمایش باهم مقایسه کنید و لپ تاپ مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

چه مقدار رم برای کد نویسی نیاز دارم؟

اگر به دنبال یک لپ تاپ برای کد نویسی هستید باید مطمئن باشید که دارای رم زیادی است. هرچه رم لپ تاپ بیشتر باشد عملکرد چند وظیفه‌ای بهتری دارد، بنابراین می‌توانید چندیدن برنامه را همزمان اجرا کنید. همچنین به شما کمک می‌کند تا کد خود را به سرعت کامپایل کنید. بنابراین ما حداقل 8 گیگابایت رم را برای کدنویسی در لپ تاپ توصیه می‌کنیم.

تفاوت لپ تاپ های معمولی و لپ تاپ برنامه نویسی در چیست؟

در واقع چیزی که باعث تفاوت لپ تاپ های برنامه نویسی و لپ تاپ های معمولی می‌شود ویژگی‌های سطح بالایی مانند رم، پردازنده، حافظه، کارت گرافیک و حافظه ذخیره سازی است.

آیا نوع و اندازه کیبورد مهم است؟

برنامه نویسی در درجه اول شامل تایپ کردن زیادی است بنابراین یافتن یک لپ تاپ با صفحه کلید با کیفیت مهم است. مواردی مانند جابجایی کلید، چیدمان و فاصله همگی در تعیین میزان راحتی استفاده از صفحه کلید مهم است. و از نظر برنامه نویسی داشتن یک صفحه کلید با اندازه کامل همیشه یک مزیت است.

بهترین CPU برای برنامه نویسی چیست؟

CPU لپ تاپ برای کامپایل سریع پروژه‌های شما بسیار مهم است. برای انتخاب لپ تاپ هیچوقت از CPU آن صرف نظر نکنید. برای اکثر نیازهای برنامه نویسی لپ تاپی با حداقل پردازنده 4 هسته‌ای و با حداکثر سرعت کلاک ممکن در حد بودجه خود انتخاب کنید.

چه اندازه هارد دیسک نیاز دارم؟

انتخاب هارد دیسک مناسب برای لپ تاپ کار بسیار ساده تری ست. یک SSD مناسب می‌تواند گردش کار شما را به طرز چشمگیری بهبود بخشد. مقدار فضای ذخیره سازی مورد نیاز شما کاملا به اندازه و دامنه پروژه‌های شما بستگی دارد، یک نقطه شروع معقول 256 گیگابایت است.

امتیازدهی5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 15.00 امتیاز (1 امتیاز)
اشتراک
بارگذاری نظرات
تلگرام اینستاگرام