کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
نظرات
اشتراک
بالا
علاقه‌مندی

اشتراک
 

سیستم های چند رسانه ای چیست

مالتی مدیا دانش انجام دادن کاری با استفاده از علوم کامپیوتری و صنعت تبلیغات است که رویکرد آن استفاده از عناصر صوت و تصویر با قابلیت‌های انیمشن و متحرک سازی برای انتقال یک مفهوم در جهت یک هدف خاص می‌باشد. امروزه با تولید صفحه نمایش های کوچک و بزرگ با قابلیت های بالا استفاده از اپلیکیشن های کاربردی مالتی مدیا یا چند رسانه ای به میزان بسیار زیادی رواج یافته است. از جمله گالری تصاویر اینترنتی و امکان پخش موزیک به کمک رایانش ابری. در واقع افزایش تولید اپلیکیشن ها با قابلیت چند رسانه ای وابسته به توسعه اینترنت و تلفن های همراه می باشد.

گرایش مالتی مدیا

دانشجویان رشته چند رسانه ای علاوه بر فناوری اطلاعات در حوزه هنر نیز به تحصیل می پردازند و با تکنیک های تبلیغاتی آشنا می گردند.

هدف از کارشناسی ارشد سیستم‌های چند رسانه‌ای

هدف گرایش سیستم‌های چند رسانه ای تربیت متخصصانی است که نیازهای سیستم‌های چند رسانه‌ای را درک کنند و انواع سیستم‌های نرم‌افزاری و اطلاعاتی را در قالب مالتی مدیا به کاربران عرضه نمایند. همچنین طراحی، مدیریت و ایجاد سیستم های چندرسانه ای موثر و کارا با تکیه بر عوامل روانشناختی، اجتماعی و زیباشناسی از دیگر جنبه های مهم گرایش چند رسانه ای می‌باشد.

فارغ التحصیلان ارشد سیستم‌های چند رسانه‌ای مهارت های زیر را کسب خواهند نمود

بازار کار رشته سیستم های چند رسانه ای

دروس کارشناسی ارشد رشته سیستم های چند رسانه ای

دانشجو در رشته چندرسانه ای باید 32 واحد بگذراند که واحدها به طریق زیر است: 24 واحد درسی، 2 واحد سمینار، 6 واحد پایان نامه.

دانشجویان ارشد سیستم‌های چند رسانه‌ای باید 24 واحد درسی را از جدول درس‌های اختیاری و اجباری انتخاب کنند. سپس 2 واحد سمینار و 6 واحد پروژه را می‌گذرانند.

توجه: چنانچه رشته دوره کارشناسی با دوره کارشناسی ارشد جند رسانه ای تجانس نداشته باشد و یا به تشخیص گروه فناوری اطلاعات و تصویب شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده، دانشجو نیاز به گذراندن دروسی از دوره کارشناسی داشته باشد، این دروسی تحت عنوان دروس جبرانی کتبا به دانشجو ابلاغ گردیده و دانشجو موظف به گذراندن این واحدها در مدت زمان مقرر می‌باشد. به ازاء هر 2 واحد درس جبرانی یک ماه به سقف مدت دوره کارشناسی ارشد جند رسانه ای به دانشجو اضافه می‌شود.

دروس رشته سیستم های چند رسانه ای

برای مشاهده توضیحات تکمیلی در مورد گرايش سیستم های چند رسانه در ارشد، پی دی اف زیر را که شامل موارد زیر است، دانلود کنید :

تعداد واحدهايی که بايد در ارشـد سیستم‌های چند رسانه ای برداريد

تعداد واحدهای اجباری گرایش سیستم‌های چند رسانه ای در ارشــد

تعداد واحدهای اختياری گرایش سیستم‌های چند رسانه ای در ارشـد

معرفي دروس اجباری و اختياری در ارشـد سیستم‌های چند رسانه ای

〈〈 دانلود فایل جزئیات واحدهای گرایش سيستم‌های چندرسانه‌ای 〉〉

گرایش سیستم های چند رسانه ای چیست؟

در گرایش سیستم‌های چند رسانه ای دانشجویان نیازهای سیستم‌های چند رسانه‌ای را درک می کنند این قابلیت را پیدا می کنند که انواع سیستم‌های نرم‌افزاری و اطلاعاتی را در قالب مالتی مدیا به کاربران عرضه نمایند. همچنین طراحی، مدیریت و ایجاد سیستم های چندرسانه ای موثر و کارا با تکیه بر عوامل روانشناختی، اجتماعی و زیباشناسی از دیگر جنبه های مهم گرایش چند رسانه ای است که دانشجویان در این گرایش با آنها آشنا می شوند

بهترین دانشگاه های کشور در رشته سیستم های چند رسانه ای چه هستند؟

اگر بخواهید در گرایش سیستم های چند رسانه ای تحصیل کنید باید در کنکور ارشد فناوری اطلاعات شرکت کنید زیرا در مقطع لیسانس این گرایش وجود ندارد، در مقطع ارشد بهترین دانشگاه هایی که در آن گرایش سیستم های چند رسانه ای وجود دارد دانشگاه تهران و شهید بهشتی است

بازار کار رشته سیستم های چند رسانه ای چیست؟

فارغ التحصیلان گرایش سیستم های چند رسانه ای می‌توانند هر یک از کارهای رو به رو مشغول به کار شوند: تحلیل و بررسی و هدف گذاری سیستم‌های تبلیغاتی، بهینه سازی سیستم‌های مالتی مدیا، شرکت در پروژه‌های پژوهشی بزرگ در حوزه سیستم‌های چند رسانه‌ای و بهینه سازی پروتکل‌های شبکه‌های کامپیوتری در راستای بالا بردن کیفیت مالتی مدیا

امتیازدهی3.5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 13.50 امتیاز (8 رای)
اشتراک
بارگذاری نظرات