کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
نظرات
اشتراک
بالا
علاقه‌مندی

اشتراک
 

فیلم معرفی رشته هوش مصنوعی دانشگاه تهران

دانشگاه تهران یکی از دو دانشگاه برتر ایران است که اکثر دانشجویان و اساتید نخبه در این دانشگاه مشغول هستند. در این مقاله سعی شده رشته هوش مصنوعی دانشگاه تهران از همه جوانب بررسی شود.

دانشگاه تهران به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کشور در کنار دانشگاه صنعتی شریف قرار میگیرد، که اساتید و دانشجویان حرفه ای و نخبه ای در آن فعالیت می‌کنند. این دانشگاه در سال ۱۳۱۳ ساخته شده است و در حال حاضر نزدیک به ۶۰ هزار نفر دانشجو در این دانشگاه حضور دارند.

در صورتیکه به این مقاله علاقه‌مند هستید، ممکن است صفحات زیر نیز برای شما جذاب باشد:

  1. هوش مصنوعیهوش مصنوعی (AI) چیست؟ انواع، کاربردها، مزایا و معایبهوش مصنوعی (AI) چیست؟ انواع، کاربردها، مزایا و معایبهوش مصنوعی یا Artificial Intelligence یا به اختصار AI، امروزه کاربردهای بسیاری پیدا کرده و به یکی از داغ‌ترین حوزه‌های بشر تبدیل شده است، اما با این وجود بسیاری از افراد با کاربردهای آن آشنایی کامل ندارند، به همین علت در این صفحه کاربردها، مزایا و معایب AI بطور کامل بررسی شده است چیست به زبان ساده و چه انواع داری و چه آینده‌ای در انتظار آن است.
  2. چگونه وارد رشته هوش مصنوعی شویمهر آنچه در مورد رشته هوش مصنوعی باید بدانیدهر آنچه در مورد رشته هوش مصنوعی باید بدانیدبا توجه به اهمیت رشته هوش مصنوعی در کشور و جهان در سال های اخیر، در این صفحه رشته و حوزه هایی که در رشته هوش مصنوعی وجود دارد، بطور کامل بررسی شده است و بررسی مقطع ارشد هوش مصنوعی، دروس و چارت ارشد هوش و فیلم معرفی فیلدهای هوش مصنوعی
  3. موشکافی رشته هوش مصنوعی دانشگاه شریف توسط رتبه 1 کنکورموشکافی رشته هوش مصنوعی دانشگاه شریف توسط رتبه 1 کنکورموشکافی رشته هوش مصنوعی دانشگاه شریف توسط رتبه 1 کنکوردانشگاه صنعتی شریف، یکی از بهترین دانشگاه‌های مهندسی ایران است که اکثر دانشجویان و اساتید نخبه در این دانشگاه مشغول هستند. در این مقاله سعی شده رشته هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی شریف از همه جوانب بررسی شود..
  4. بورسیه رشته کامپیوترهمه چیز درباره بورسیه رشته کامپیوترهمه چیز درباره بورسیه رشته کامپیوتردر این صفحه به بررسی شرایط بورسیه مهندسی کامپیوتر و چالش هایی پرداخته‌ شده که دانشجویان برای ادامه تحصیل در خارج از کشور با آنها روبرو می شوند. بهترین کشور برای زندگی، انگیزه فرد و نقطه شروع.
  5. پردازش تصویرپردازش تصویر دیجیتال چیست؟ چه انواعی دارد؟ چه مراحلی را شامل می‌شود؟ پردازش تصویر دیجیتال چیست؟ چه انواعی دارد؟ چه مراحلی را شامل می‌شود؟ پردازش تصویر یکی از فیلدهای پرطرفدار مرتبط با گرافیک کامپیوتر، بینایی کامپیوتر، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، و الگوریتم‌ها و محاسبات است که ارتباط تنگاتنگی میان تمام آنهاست. در نتیجه در این صفحه علاوه بر معرفی این فیلد، نقشه راهی نیز برای علاقه‌مندان این حوزه ارائه کرده‌ایم. و هر آنچه در مورد آن باید بدانید.
  6. بینایی کامپیوتربینایی کامپیوتر و کاربردهای آن چیست و چگونه کار می‌کند؟بینایی کامپیوتر و کاربردهای آن چیست و چگونه کار می‌کند؟کامپیوتر ویژن یا بینائی کامپیوتر، در ارتباط با مدلسازی و تقلید از حس بینایی انسانی از طریق استفاده از نرم‌افزار یا سخت‌افزار دیجیتالی می‌باشد. در این صفحه بینایی ماشین را بصورت کامل بررسی شده است. چیست و چه کاربردی دارد.

در ویدیو زیر آقای سیاوش رزمی رتبه 32 کنکور ارشد کامپیوتر و دانشجوی ارشد هوش مصنوعی دانشگاه تهران درباره رشته هوش مصنوعی دانشگاه تهران صحبت کرده‌اند.

امکانات دانشگاه تهران

دانشگاه تهران یک دانشگاه‌ با فضای بزرگ و محیط دلباز است. این دانشگاه دارای دانشکده‌های مختلفی از قبیل برق و کامپیوتر، عمران، نفت، مکانیک و ... است که خدمات علمی زیادی به دانشجویان ارائه می‌دهند. در روبه‌روی دانشکده ها، یک فضای سبز بزرگ موجود است که دانشجویان می‌توانند برای استراحت و گپ زدن، در آن‌جا حضور پیدا کنند. امکاناتی نیز مانند سلف با غذاهای با کیفیت نیز در این دانشگاه موجود هستند. از امکانات این دانشگاه نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

در روبه‌روی دانشکده ها، یک فضای سبز بزرگ موجود است که دانشجویان می‌توانند برای استراحت و گپ زدن، در آن‌جا حضور پیدا کنند.

فیلم اول معرفی دانشگاه تهران

دانشکده کامپیوتر دانشگاه تهران

دانشکده مهندسی کامپیوتر با دانشکده مهندسی برق مشترک است، و در پردیس شماره ۲ دانشگاه فنی تهران در منطقه امیر آباد و در تقاطع کارگر شمالی و خیابان جلال آل احمد قرار دارد.

برای رفت و آمد، اگر ساکن تهران هستید، می‌توانید از مترو یا خطوط تاکسی استفاده کنید که برای مترو ایستگاه تربیت مدرس که چسبیده به دانشکده تربیت مدرس و دانشکده مدیریت دانشگاه تهران است و برای خطوط تاکسی نیز در میدان انقلاب می‌توانید رفت و آمد کنید.

خوابگاه دانشگاه تهران نیز در مجتمع کوی دانشگاه قرار دارد که فاصله آن با خود دانشکده، پیاده ۵ دقیقه راه است.

حال صحبت اصلی درباره‌ی دانشکده رشته کامپیوترمعرفی کامل رشته کامپیوتر- بررسی درآمد و شغل های رشته کامپیوترمعرفی کامل رشته کامپیوتر- بررسی درآمد و شغل های رشته کامپیوتردر این صفحه به بررسی و موشکافی رشته کامپیوتر اعم از بررسی بازار کار، گرایش‌ها، دروس و چارت درسی رشته کامپیوتر، میزان درآمد و حقوق فارغ التحصیلان این رشته و ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر پرداخته‌ شده است است. وقتی وارد دانشکده‌ی کامپیوتر می‌شوید، با یک لابی بزرگ که دانشجویان با لپ تاپ خود در حال کردن هستند روبه رو می‌شوید. این دانشکده دارای 8 طبقه است و در تمام طبقات سرویس بهداشتی و آشپزخانه نیز موجود است. همچنین در آزمایشگاه‌های اساتید، تمام امکانات برای کسانی که کارهای تحقیقاتی انجام می‌دهند موجود است و درصورت نیاز به امکانات دیگر، دانشجویان می‌توانند با استاد خود این موضوع را مطرح کنند تا نیاز آن‌ها درصورت امکان، برطرف شود.

مقدمه‌ هوش مصنوعی دانشگاه تهران

به دلیل اینکه رشته هوش مصنوعی نزدیک به رشته کنترل است، خیلی از اساتید به صورت مشرک هستند مانند: دکتر اعرابی، دکتر کلهر و دکتر مشیری.

مسئله پر رنگی که وجود دارد ارتباط و همکاری اساتید و پروژه بین رشته‌ای است. وجود دو استاد رهنما، امر بسیار عادی در این دانشکده است و همکاری اساتید بین آزمایشگاه ها بسیار زیاد است، حتی برای مثال، اساتیدی که در زمینه علوم شناختی کار می‌کنند با دانشکده روانشناسی در ارتباط و تعامل هستند که این موضوع نشان دهنده میزان تعامل بین رشته ای در این دانشکده است.

چه فیلد‌هایی در رشته هوش مصنوعی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران کار می‌شود؟

اساتید هوش مصنوعی دانشگاه تهران

در زیر اساتید هوش مصنوعی دانشگاه تهران که عضو اصلی هیئت علمی نیز هستند را معرفی کرده‌ایم:

اساتید مشترک هوش مصنوعی و کنترل دانشگاه تهران که عضو وابسته هیئت علمی هستند

تحقیقات رشته هوش مصنوعی دانشگاه تهران به سه دسته کلی تقسیم می شود

اپلای در کدام فیلد های مهندسی کامپیوتر بیشتر است؟

هوش مصنوعی رشته داغی بوده و تقریبا در همه زمینه ها در حال وارد شدن است، ولی شما در تمامی پوزیشن ها فرصت اپلای را دارید. در دنیا بیشتر پردازش تصویر، صوت و متن، کاربردی تر و در معرض توجه است.

بهترین فیلد‌های ارشد هوش مصنوعی برای ورود به بازار کار در ایران

بازارکارهای هوش مصنوعی درحال حاضر در ایران، دارای روند صعودی بوده و شرکت‌های بزرگ زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند. می‌توان گفت در حوزه NLP، پردازش گفتار و computer vision کار صنعتی زیادی در شرکت‌ها انجام می‌شود و این سه فیلد برخلاف فیلدهای دیگر، کمتر کارهای پژوهشی دارند و به مسائل عملیاتی بسیاری پرداخته می‌شود. بعضی از شرکت‌ها در حوزه علم داده فعالیت می‌کنند که این حوزه بین دانشجویان نرم‌افزار و هوش مصنوعی مشترک است.

چه درس هایی در ارشد هوش مصنوعی دانشگاه تهران ارائه می‌شوند؟

در گرایش هوش، وقتی وارد دانشکده مهندسی کامپیوتر می‌شوید، باید یکسری دروس جبرانی از لیست دروس کارشناسی انتخاب کنید(در صورتی که در دوره کارشناسی نگذرانده باشید):

لیست دروس اصلی (از این لیست انتخاب حداقل ۴ درس الزامی است)

به جزء دروس بالا دروس انتخابی دیگری نیز وجود دارد که یکسری از آن‌ها را نیز باید انتخاب کنید، حتی در دروسی از گرایش‌ها دیگر با موافقت مدیر گروه می‌توانید شرکت کنید، دروس انتخابی عبارتند از:

یک درس هم به انتخاب مدیر گروه مانند مباحث ویژه برای دانشجو انتخاب می‌شود.

آیا دروس انعطاف پذیر هستند؟

در مورد انعطاف پذیر دروس، یکسری دروس که اجباری هستند که باید آن ها را انتخاب کنید و مابقی دروس به انتخاب خود دانشجو است.

مطالبی که در دروس ارشد هوش مصنوعی دانشگاه تهران ارئه می شوند تا چه میزان بروز و کاربردی هستند؟

اگر انتظار تدریس زبان پایتون با بررسی کتابخانه های معروف را دارید، در اشتباه هستید. ولی در تمرین ها و پروژه هایی که دروس آن‌ها بیشتر ماهیت پیاده سازی است اکثرا کاربردی هستند. در کل اگر پروژه ای نیز باشید، به شما در رابطه با پیاده سازی و ساخت آن آموزشی داده نمی‌شود و باید خودتان به دنبال یادگیری، آموزش و تحقیق باشد.

میانگین زمان لازم برای اختصاص به امور دانشگاه برای یک دانشجوی ارشد هوش مصنوعی دانشگاه تهران

بستگی دارد که چه درسی و با چه استادی انتخاب می‌کنید و این که چه ترمی هستید و ماهیت دروس چیست هم مهم است. معمولا ترم اول و دوم یا حتی سوم، باید تعداد واحد های بیشتری را بگذرانید، و مدت زمانی که باید صرف کنید زیاد است چرا که پروژه هایی که تعریف می‌شوند معمولا سنگین است و کار شب ارائه و یا امتحانی نیست و باید واقعاً برای آن زمان بگذارید.

بعد از ۳ ترم وقت شما آزادتر می‌شود و می توانید مشغول به کار شوید، البته این موضوع به خودتان بستگی دارد ولی پیشنهاد می‌شود برای اینکه به دروس خود لطمه ای وارد نشود شاغل نباشید.

ماهیت دروس بیشتر پیاده سازی است یا طراحی و پژوهشی؟

در دروس ابتدایی معمولا جنبه طراحی ندارد، ولی در دروس پیشرفته بیشتر ماهیت طراحی و تحقیقاتی دارد.

آیا اساتید رشته هوش مصنوعی تهران در حوزه صنعت نیز فعالیت دارند؟

بله، اساتید زیادی در صنعت نیز حضور دارند، برخی از اساتید خودشان صاحب شرکت یا با شرکت ها و ارگان های دولتی همکاری می‌کنند. حتی با توجه به اینکه خیلی از پروژه ها دولتی به دانشگاه ها داده می‌شود، اگر کسی بخواهد،‌ اساتید ممکن است تز شما را بر اساس آن پروژه ها تعریف کنند و حتی ممکن هست هزینه ای بابت پژوهش به شما پرداخت شود که این به انتخاب خود دانشجو بستگی دارد.

چرا دانشگاه تهران را پیشنهاد می‌کنید؟

دانشگاه تهران در زمینه رباتیک، تحلیل داده و علوم شناختی مقداری از دانشگاه های دیگر جلو تر است، در کل بقیه فیلد ها این دانشگاه نیز قدرتمند هستند و از اساتید حرفه ای برخوردار هستند، اساتیدی که کارهای پژوهشی زیادی انجام داده اند و در دنیا تقریبا شناخته شده هستند، همچنین جو حرفه ای و بسیار خوبی دارد و اکثر کسانی که به عنوان اساتید فعالیت می کنند با فیلتر های زیاد و با وسواس انتخاب شده اند و قرار داشتن در این محیط، خود به خود باعث شده که کم کم مسیر خود را پیدا کنید.

آیا می‌توان در کنار تحصیل در هوش تهران کار کرد؟

معمولا در ترم‌های اول توصیه نمی‌شود که در کنار درس کار انجام دهید و این امر برای سال دوم پیشنهاد می‌شود اما با این وجود این موضوع دلیلی مبنی بر کار نکردن از همان ترم‌های اول نیست چرا که همواره میزان تلاش و خواسته سوزان یک فرد تعیین کننده موفقیت او می‌شود.

چند درصد از دانشجویان دانشگاه تهران اپلای می‌کنند؟

همانطور که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شد به دلیل وجهه‌ی خوب اساتید و دانشجویان این دانشگاه در جهان، هر ساله 80 درصد دانشجویان برای ادامه تحصیل اقدام به اپلای می‌کنند.

همچنین هر گونه سوالی در مورد کلاس‌های آنلاین کنکور کامپیوتر و یا تهیه فیلم‌ها و یا رزرو مشاوره تک جلسه‌ای تلفنی با استاد رضوی دارید می‌توانید به طرق زیر از تیم پشتیبانی بپرسید:

آی دی تلگرام تیم پشتیبانی:     konkurcomputer_admin@

تماس با پشتیبانی:   09378555200

امتیازدهی4.8333333333333 1 1 1 1 1 1 1 1 1 14.83 امتیاز (3 رای)
اشتراک
بارگذاری نظرات