کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
نظرات
اشتراک
بالا
علاقه‌مندی

اشتراک
 

سی شارپ چیست ⚡️سی شارپ به زبان ساده

این صفحه عالی بررسی کرده که سی شارپ چیست و تاریخچه سی شارپ، محیط و ابزارهای سی شارپ، ویژگی های سی شارپ، مزایای سی شارپ و کاربرد و بازار کار سی شارپ را گفته

در این مطلب قصد داریم ابتدا تاریخچه سی شارپ سپس سی شارپ چیست و همین‌طور محیط و ابزارهای سی شارپ را معرفی کنیم و در ادامه ویژگی‌های سی شارپ مثل شی‌گرایی، سادگی، سرعت و مدرن بودن و همچنین مزایای آن مانند برنامه‌های مدولار، نحو آشنا، توسعه آسان، ادغام‌پذیری و سپس بازار کار سی شارپ در ایران با توجه به کاربردهایی نظیر برنامه‌های تحت ویندوز، اندروید، توسعه وب‌سایت‌ها و بلاک‌چین را بررسی کنیم.

تاریخچه سی شارپ

درسال 1999 با نقض قوانین توسط مایکروسافت در استفاده از زبان جاواجاوا چیست؟ تعریف، معنی و ویژگی های جاوا (java) از 0تا100جاوا چیست؟ تعریف، معنی و ویژگی های جاوا (java) از 0تا100جاوا یک زبان برنامه نویسی همه منظوره، مبتنی بر کلاس و شی گرا است که برای داشتن وابستگی های پیاده سازی کمتر طراحی شده است، زبان برنامه نویسی جاوا شبیه ++C است این شرکت مجبور شد تا زبان شی گراییبرنامه نویسی شی گرا چیست؟ شی گرایی چیست؟برنامه نویسی شی گرا چیست؟ شی گرایی چیست؟این صفحه عالی به معرفی برنامه نویسی شی گرا پرداخته و توضیح داده شی گرایی یا همان object oriented یا OPP چیست؟ همچنین مزایای برنامه نویسی شی گرا را بیان کرده جدید با کامپایل جدید درست کند و گروهی زبان جدیدی به اسم Cool را طراحی کردند ولی از آن جایی که اسم مناسبی برای اهداف تجاری نبود در سال 2000 به سی شارپ تغییر نام پیدا کرد.

در این تصویر لوگوی سی شارپ در سمت چپ و نمونه کدی ذر سمت راست نشان داده شده است

سی شارپ چیست؟

سی شارپ یک زبان برنامه نویسیزبان های برنامه نویسی چیست؟زبان های برنامه نویسی چیست؟این مقاله عالی توضیح داده که زبان های برنامه نویسی چیست؟ و انواع زبان های برنامه نویسی و بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع و پردرآمدترین آنها را معرفی کرده شی‌گرا و مدرن است که در بستر دات نت قرار دارد و با الهام گرفتن از زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاسبرنامه نویسی سی پلاس پلاس چیست؟ مزایای برنامه نویسی C++‎؟برنامه نویسی سی پلاس پلاس چیست؟ مزایای برنامه نویسی C++‎؟برنامه نویسی سی پلاس پلاس چیست و چه کاربردی دارد؟ این صفحه عالی به بررسی مزایای برنامه نویسی C++ پرداخته و نمونه هایی از کدهای زبان برنامه نویسی ++C را آورده و Java رشد چشم‌گیری داشته است به‌نحوی که امروزه برای :

استفاده می‌شود.

محیط و ابزارهای سی شارپ

.NET FrameWork

فریم ورک دات نت، پلتفرم زمان اجرا برای سی شارپ است و هر برنامه سی شارپ از طریق این پلتفرم اجرا می‌شود. این پلتفرم دارای کلاس‌های پایه است که از کدهای قابل استفاده مجدد تشکیل شده است.

IDEها :

محیط‌های مختلفی برای سی شارپ وجود دارد:

دوره برنامه نویسی سی شارپ

C# یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا، ساده، پیشرفته، محبوب، پرکاربرد، بروز و زیبای دنیای کامپیوتر است. این زبان در ایران و سایر کشورهای جهان بازار کار قابل‌توجهی دارد و جزء 5 زبان برتر و پول‌ساز دنیا می‌باشد. در این دوره عالی شما بطور کامل و با زبانی ساده سی شارپ را یاد خواهید گرفت.

چه چیزهایی در این دوره یاد می‌گیرید

برنامه‌نویسی گام‌به‌گام با زبان C#
استفاده از محیط برنامه‌نویسی Visual Studio .NET 2022
برنامه‌نویسی در محیط کنسول
برنامه‌نویسی در محیط گرافیکی
اصول برنامه‌نویسی به زبان C#
استفاده از کتابخانه .NET

نمونه فیلم‌هایی از جلسات برنامه نویسی سی شارپ

خوش‌ آمد گویی و آشنایی با C#

نصب Visual Studio .NET

آشنایی با Console Application

آشنایی با Windows Form Application

متغیرها - اعداد اعشاری و ممیز شناور

دستورهای while & do while

اصلاح خطا حین اجرا

انتقال پارامترها به توابع

مدیریت حافظه

اعداد تصادفی در .NET

خوش‌ آمد گویی و آشنایی با C#
نصب Visual Studio .NET
آشنایی با Console Application
آشنایی با Windows Form Application
متغیرها - اعداد اعشاری و ممیز شناور
دستورهای while & do while
اصلاح خطا حین اجرا
انتقال پارامترها به توابع
مدیریت حافظه
اعداد تصادفی در .NET

ویژگی های سی شارپ

مزایای سی شارپ

مزایای سی شارپ

مزایای سی شارپمزایای سی شارپ ⚡️ مزایای زبان برنامه نویسی سی شارپمزایای سی شارپ ⚡️ مزایای زبان برنامه نویسی سی شارپدر این مقاله عالی مزایای سی شارپ و اینکه چرا باید از سی شارپ استفاده کنیم بررسی شده و کاربردهای سی شارپ و ویژگی‌های سی شارپ نیز بررسی شده است در برابر java ،C++ و Cزبان برنامه نویسی C – مزایا و کاربرد زبان C – فرق C و ++Cزبان برنامه نویسی C – مزایا و کاربرد زبان C – فرق C و ++Cاین مقاله عالی ابتدا توضیح می‌دهد که زبان برنامه نویسی c چیست، سپس به بررسی مزایا و معایب زبان C ، کاربردهای زبان سی ، و تفاوت بین C و ++C می‌پردازد :

نمونه فیلم‌های دوره‌های مهارتی

کاربرد سی شارپ

در این تصویر به کاربرد های سی شارپ از جمله بازی های رایانه ای، برنامه های کاربردی و ... اشاره شده است

سی شارپ زبانی همه‌کاره است و حوزه‌هایی که بیشترین کاربرد را در آن دارد:

بازار کار سی شارپ در ایران

با توجه به پشتوانه‌ای بزرگ به‌نام مایکروسافت و در اختیار گذاشتن سی شارپ برای توسعه‌دهندگان سراسر دنیا می‌توان آینده خوب و مطمئنی برای بازار کار سی شارپ متصور شد. با وجود شرکت‌های ایرانی زیادی که در زمینه توسعه نرم‌افزارهای بزرگ و سازمانی، وب‌سایت‌ها، بازی‌های کامپیوتری و اپلیکیشن‌های موبایل فعالیت می‌کنند و در طراحی و توسعه نرم‌افزارهای خود از سی شارپ استفاده می‌کنند بازار کار رو به رشدی در ایران دارد.

دوره‌های مهارتی رشته کامپیوتر

جمع‌بندی

سی شارپ زبان برنامه نویسی شی‌گرا و در بستر دات نت می‌باشد که در سال 2000 توسط مایکروسافت ایجاد شد و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی نظیر: شی‌گرایی، سادگی، سرعت، مدرن، قابلیت همکاری، ثبات و... همچنین مزایایی نظیر: ایجاد برنامه‌های مدولار، نحو آشنا، توسعه آسان، ادغام با زبان‌های دیگر که باعث برتری نسبت به رقبا دیگر نظیر جاوا شده است. بازار کار سی شارپ با توجه به کاربردهایی در زمینه‌های : برنامه‌های کاربردی ویندوز، اندروید، توسعه وب‌سایت‌ها، برنامه‌های هوش مصنوعی و ... در حال رشد و قابل توجه است.

در انتها خلاصه را درقالب اینفوگرافی خواهید دید.

در این تصویر به موضوع سی شارپ چیست پرداخته شده و ویژگی ها و مزایای آن به طور خلاصه و برای جمع بندی آورده شده است

پنج مورد از ویژگی های سی شارپ نام ببرید و شی‌گرایی را توضیح دهید؟

سادگی، سرعت، مدرن بودن، قابلیت به‌روزرسانی، کتابخانه غنی و شی‌گرایی ( که برگرفته از زندگی روزمره انسان‌ها است که سعی می‌کند تا مفاهیم برنامه نویسی را همانند اشیاء واقعی مدل کند)

پنج مورد از مزایای سی شارپ را نام ببرید.

نحو آشنا، توسعه آسان، نوشتن کدهای امن، یادگیری آسان و کم‌هزینه

پنج مورد از کاربردهای سی شارپ نام ببرید.

توسعه وب، اندروید، برنامه‌های ویندوز، بلاک چین، اینترنت اشیاء

امتیازدهی5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 15.00 امتیاز (3 رای)
اشتراک
بارگذاری نظرات
تلگرام اینستاگرام