برنامه مسیر ۸ ماهه تا کنکور: مشاوره خصوصیت با استاد رضوی رو رزرو کن!
رزرو مشاوره
کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
نظرات
اشتراک
بالا
علاقه‌مندی

اشتراک
 

معرفی ارشد معماری کامپیوتر دانشگاه تهران

این صفحه به معرفی ارشد معماری کامپیوتر دانشگاه تهران از جمله اساتید، دروس مقطع ارشد و فیلدهای ارشد معماری کامپیوتر دانشگاه تهران پرداخته است

یکی از دغدغه‌های اصلی اکثر دانشجویان بعد از کنکور، انتخاب رشته است که در ظاهر کار آسانی به نظر می‌رسد؛ اما مسئله‌ای مهم است و باید با دید باز برای آینده خود تصمیم گرفت. در این مقاله جذاب قصد داریم که به یکی از گرایش‌های ارشد کامپیوتر، یعنی معرفی گرایش معماری کامپیوتر ارشد کامپیوتر دانشگاه تهران بپردازیم و از جهات مختلف این گرایش را بررسی کنیم.

اصل کار رشته ارشد معماری کامپیوترآموزش معماری کامپیوتر به زبان ساده و بصورت صفر تا صدآموزش معماری کامپیوتر به زبان ساده و بصورت صفر تا صدمعماری کامپیوتر از دروس مهم و تعیین کننده کنکور ارشد کامپیوتر است، اما متاسفانه درس معماری کامپیوتر بطور مطلوب و عمیق تدریس نمی‌شود به همین علت بر آن شدیم تا فیلم‌ آموزشی معماری کامپیوتر را با کیفیتی عالی ایجاد کنیم. در حال حاضر فیلم آموزش معماری کامپیوتر استاد رضوی پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین فیلم اموزشی معماری کامپیوتر کشور است. بیشتر بر روی سیستم‌های نهفته است، یعنی ما یک "Embedded System" را که در یک سیستم بزرگ‌تر که دنبال یک هدف خاص است را می‌خواهیم طراحی کنیم. مثل کامپیوتر خودرو که در واقع یک طراحی است که دارد کارهای مربوط به آن سیستم خودرو را انجام می‌دهد، یا مثلاً کامپیوتر یک ماشین لباسشویی و یا موارد دیگری که برای هدفی خاص مثلاً برای یک موشک و یا پهپاد طراحی می‌شود.

در نتیجه این فیلد "Embedded Systems" است که در گرایش ارشد معماری کامپیوتر بیشتر بولد یا اصطلاحاً روی بورس است. سیستم‌های نهفته به‌صورت کلی یک‌سری اطلاعات را از سنسورها می‌گیرند و پردازش می‌کنند و یک‌سری کارهایی را روی آن محیط انجام می‌دهند. به‌عنوان‌مثال وقتی که دمای موتور بالا رفت، فن را روشن می‌کنند و مواردی ازاین‌قبیل. این که فیلد طراحی یک سیستم نهفته سخت‌افزاری از چه بخش‌هایی تشکیل شده است، در واقع شامل چند تا پوزیشن اصلی از جمله طراحی سخت‌افزاری می‌شود و همین‌طور شامل کسانی می‌شود که دیزاین سخت‌افزاری را با یک نرم‌افزارهایی که برای ساخت و... طراحی شدند، دیزاین را طراحی می‌کنند و بعد چیپ را به کارخانه موردنظر می‌دهند که برایشان بسازد. بعد از آن نرم‌افزاری که موردنیازش است طراحی می‌شود.

حالا اگر بخواهیم به طور خلاصه یک توضیح کلی ارائه دهیم که چه افرادی را برای طراحی یک سیستم سخت‌افزاری نیاز داریم؛ اول‌ازهمه باید یک سخت‌افزار را طراحی کنیم که چندین روش مختلف دارد و پایین‌ترین روش این است که روی FPGA یا روی کامپیوترهای تقریباً آماده طراحی می‌کنند و در وهله بعد اگر بخواهند در سطح‌های بالاتر طراحی کنند روی میکروکنترلرها این طراحی را انجام می‌دهند. یک سطح بالاتر "System On Chip" است و درنهایت سطح بالاترش از کامپیوترهای آماده مختلفی استفاده می‌کنند. در اینجا دیزاین سخت‌افزاری انجام می‌شود و شخصی که به طراحی سخت‌افزار و در واقع VLSIسرفصل درس طراحی VLSIسرفصل درس طراحی VLSIدر این صفحه سرفصل درس طراحی VLSI معرفی شده است، همین طور در خصوص هدف این درس، نحوه ارزشیابی و منابع این درس توضیح داده شده است و... علاقه دارد در این قسمت فعالیت می‌کند.

یک بخش دیگر طراحی نرم‌افزاری است؛ یعنی شما برای مثال کامپیوتری که برای خودرو طراح کردید یک نرم‌افزاری باید به آن فرمان بدهد که چه کاری بکند و چه کاری نکند، معمولاً زبانی که برای اینجا استفاده می‌شود زبان برنامه نویسی C زبان برنامه نویسی C – مزایا و کاربرد زبان C – فرق C و ++Cزبان برنامه نویسی C – مزایا و کاربرد زبان C – فرق C و ++Cاین مقاله عالی ابتدا توضیح می‌دهد که زبان برنامه نویسی c چیست، سپس به بررسی مزایا و معایب زبان C ، کاربردهای زبان سی ، و تفاوت بین C و ++C می‌پردازد و برنامه نویسی C++‎برنامه نویسی سی پلاس پلاس چیست؟ مزایای برنامه نویسی C++‎؟برنامه نویسی سی پلاس پلاس چیست؟ مزایای برنامه نویسی C++‎؟برنامه نویسی سی پلاس پلاس چیست و چه کاربردی دارد؟ این صفحه عالی به بررسی مزایای برنامه نویسی C++ پرداخته و نمونه هایی از کدهای زبان برنامه نویسی ++C را آورده است که برای آن میکروکنترلر یا FPGA یا سیستم‌هایی که بر مبنای System On Chip و این موارد است را نرم‌افزار مربوطه را طراحی می‌کند.

تصویری از ترکیب معماری کامپیوتر و هوش مصنوعی

در نهایت پوزیشن شغلی سوم "Verification" است و فرض کنید سیستم دیزاین شده و قرار است که میلیون‌ها نسخه از روی آن ساخته شود، طبیعتاً خیلی کار حساسی است و باید وریفیکیشن را روی آن انجام دهیم؛ یعنی این‌دیزاین را انواعی از بیت‌های مثلاً صفر و یک تشکیل می‌دهند و به‌طورکلی تمام کارهای بیتی که می‌توانند مثل Over Felow و... را انجام می‌دهند؛ چون وقتی که وارد بازار شوند خسارت‌های چند صد میلیون‌دلاری به آن شرکت‌ها وارد می‌کند به‌عنوان‌مثال چیپ‌هایی مثل CPU. پس این سیستمی که طراحی شده‌است قبل از این که بخواهد روانه بازار شود در واقع باید وریفای شود. یکی از درس‌های خیلی خاصی که در دانشگاه تهران تدریس می‌شود "وریفیکیشن سخت‌افزار" است که دکتر محمدی مدیرگروه معماری کامپیوتر مشغول به تدریس آن هستند و خودشان هم قبلاً در شرکت AMD و شرکت‌های دیگر در زمینه وریفیکیشن فعالیت می‌کردند. این سه بخش گفته شده در بالا، در واقع از اصلی‌ترین مواردی هستند که شما برای اینکه طراح یک سیستم نهفته شوید به آن نیاز دارید.

اهمیت تحصیل در دانشگاه‌ های تاپ

شاید خیلی از افراد اطرافتان دائماً به شما گوشزد کنند که به‌جای کنکور دادن و تلاش برای قبولی در دانشگاه‌های تاپ، آموزش‌های مختلفی که در یوتیوب، گوگل و... از کلاس‌های MIT یا آکسفورد و... قرار دارد برای پیشرفت و رسیدن به اهداف خود استفاده کنید. سوای محیط دانشگاه که خودش بسیار تأثیرگذار است و شما وقتی داخل محیط خوبی قرار می‌گیرید، سرعت پیشرفتتان و آن مسیری که برای رسیدن به اهدافتان نیاز دارید هموارتر و سریع پیش می‌رود (اکثر افراد ثروتمند و موفق دنیا را که نگاه کنید یا از دانشگاه هاروارد، استنفورد، آکسفورد، MIT و... فارغ‌التحصیل شدند) و این خودش نشان‌دهنده این است که محیط باعث می‌شود که یک آدم خیلی پرتلاشی شوید.

نکته بعدی اینکه وقتی استاد راهنمایی که بالای سرتان است، کسی است که سال‌ها شاید؛ مثلاً سی، چهلی سال در این فیلد کارکرده باشد و این شما را خیلی سریع‌تر در مسیر پیشرفت و موفقیتان قرار می‌دهد و قطعاً معماری کامپیوتر ارشد دانشگاه تهران نیز یکی از این موارد است.

امکانات دانشگاه تهران

دانشگاه تهران شامل دانشکده‌های مختلفی است که از خیابان انقلاب شروع می‌شود و تا بالای خیابان امیرآباد همین‌طور ادامه پیدا می‌کند، دانشگاه اصلی و مادر همان خیابان 16 آذر است که تقریبا میشه گفت که اکثر دانشجوها از رشته‌های انسانی، علوم پایه، شیمی و ... همه اونجا هستند و دانشکده‌ امیر آباد، دانشکده فنی است که در واقع رشته های کامپیوتر و برق و مکانیک و ... در آنجا هستند. امکانات دانشگاه انقلاب خیلی بیشتر و فضای بزرگ‌تری دارد. اما دانشکده امیرآباد هم امکانت موردنیاز را فراهم کرده است و هم دانشکده تربیت‌بدنی و باشگاه‌های بدنسازی، زمین چمن، زمین والیبال و مواردی ازاین‌قبیل در دسترس دانشجویان است.

دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران

تصویری از دانشکده فنی دانشگاه تهران

همان‌طور که بالاتر گفتیم دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در امیرآباد قرار دارد و کلاً دانشکده مهندسی را جدا کردند. فضای دانشکده بزرگ و همچنین سالن غذاخوری بزرگ است، از طرف دیگر فضای دانشگاه تهران خیلی دوستانه است و این دانشگاه در مقابل دانشگاه‌های دیگر خیلی انعطاف‌پذیر است و می‌توان روی موضوعات مختلفی مانور داد.

اساتید معماری کامپیوتر ارشد دانشگاه تهران

چند درصد از دانشجوهای گرایش ارشد معماری کامپیوتر دانشگاه تهران اپلای می‌کنند؟

تصویری گرافیکی از اپلای به دانشگاه های خارج از کشور

گرایش معماری کامپیوتر را در دنیا کمتر می‌پذیرند نسبت به پوزیشن‌های هوش مصنوعی اما از همان طرف دانشجوهای خوب و به طور کل دانشجو در این فیلد کمتر است و اگر خوب کار کنید و رزومه قابل‌قبولی داشته باشید دانشگاه‌های خوبی می‌توانید بروید و راه بازتر است و دانشجویان معماری کامپیوتر ارشد دانشگاه تهران از این موضوع مستثنی نیستند.

کدام یک از فیلدهای گرایش ارشد معماری کامپیوتر دانشگاه تهران برای ورود به بازار کار در ایران مناسب‌ تر است؟

در حال حاضر وریفیکیشن هم در ایران و هم خارج کشور خیلی ترند شده است و به‌اصطلاح فیلدی است که روی بورس است و اینکه شما بتوانید یک درستی‌سنجی خوب و معقول انجام دهید موردنیازشان است، مورد دیگر طراحی نرم‌افزار آن است؛ یعنی با کمک برنامه‌نویسی C و C++ کاراها و موارد نرم‌افزاری مربوطه را به‌خوبی بتوانید از پسش بر بیایید. برخلاف دو پوزیشن قبلی دیزاین سخت‌افزار در حال حاضر در ایران زیاد بازار خوبی ندارد و امکان دارد در آینده به این بخش هم ‌بهای لازم در کشور داده شود. معماری کامپیوتر ارشد دانشگاه تهران نیز به این فیلدهای برجسته در محیط دانشگاه پرداخته است.

چه کورس‌ هایی در ارشد معماری کامپیوتر دانشگاه تهران ارائه می‌شود و در چه زمینه‌ ای بیشتر تحقیقات انجام می‌ شود؟

بخش معماری کامپیوتر دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی کشور است. این بخش دارای 14 عضو هیات علمی، 10 آزمایشگاه تحقیقاتی، 2 کارگاه و آزمایشگاه پروژه و 7 آزمایشگاه آموزشی است. تحقیقات بخش معماری کامپیوتر موضوعات متنوعی را در زمینه ابعاد مختلف طراحی و پیاده سازی سیستم‌های کامپیوتری شامل می‌شود که از آن جمله می‌توان به عناوین زیر اشاره کرد:

از بین کورس‌های ارائه شده در گرایش معماری کامپیوتر ارشد دانشگاه تهران، دو واحد سمینار که برای همه است و 8 درس باید برداشته شود که از این 8 درس 3 درس از گروه دروس تخصصی است و یکی‌ هم که معماری کامپیوتر است و 4 درس باقی می‌ماند که از گروه دروس اختیاری باید برداشته شود و از دروس اختیاری دانشجو می‌تواند هر درسی را انتخاب کند و دستش باز است.

یکی از دروس تخصصی محاسبات کامپیوتر کوانتوم کامپیونتینگ است که یک فیلد خیلی بولد و برجسته در دنیا دارد و خیلی هم خوب نمره آور است. درس دیگر درستی‌سنجی عملکردی است که یک درس نمره آور است و هم شما یک ابزاری را یاد می‌گيريد که در آینده خیلی به کارتان می‌آید. از جمله دروس دیگر که در گرایش معماری کامپیوتر ارشد دانشگاه تهران ارائه می‌شود می‌توان به سیستم‌های یادگیری ماشین‌های توزیع شده، سیستم‌عامل پیشرفته، شبکه‌های میان ارتباطی، سیستم‌های بی‌درنگ و نهفته، پردازش اطلاعات کوانتومی و... اشاره کرد.

چارت درسی ارشد معماری کامپیوتر

دروس اصلی

ردیفشماره درستعداد واحدعنوان درس (فارسی)عنوان درس (انگلیسی)
۱ ۴۰۷۲۳ ۳ معماری پیشرفته کامپیوتر Advanced Computer Architecture
۲ ۴۰۶۳۲ ۳ طراحی سیستم‌های تحمل‌پذیر اشکال Fault-Tolerant System Design
۳ ۴۰۷۸۳ ۳ طراحی VLSI پیشرفته Advanced VLSI Design
۴ ۴۰۷۲۷ ۳ طراحی سیستم‌های دیجیتال کم‌توان Low Power Design
۵ ۴۰۷۴۳ ۳ مدارهای حسابی Arithmetic Circuits
۶ ۴۰۷۴۹ ۳ امنیت و اعتماد سخت‌افزاری Hardware Security and Trust
۷ ۴۰۶۷۲ ۳ ارتباطات روی تراشه On-Chip Communications
۸ ۴۰۵۳۳ ۳ سیستم‌های عامل پیشرفته Advanced Operating Systems
۹ ۴۰۷۲۲ ۳ ریزپردازنده‌های پیشرفته Advanced Microprocessors
۱۰ ۴۰۷۵۳ ۳ آزمون‌پذیری Testability
۱۱ ۴۰۷۵۷ ۳ طراحی سامانه بر تراشه System-on-Chip Design
۱۲ ۴۰۸۵۳ ۳ شبکه‌های میان ارتباطی Interconnection Networks
۱۳ ۴۰۷۴۸ ۳ طراحی الکترونیکی در سطح سیستم Electronic System Level Design
۱۴ ۴۰۶۳۸ ۳ سامانه‌های پیشرفته ذخیره‌سازی داده Advanced Storage Systems
۱۵ ۴۰۶۴۸ ۳ پردازش قابل بازپیکربندی Reconfigurable Computing
۱۶ ۴۰۷۴۴ ۳ مهندسی رمزنگاریرمزنگاری چیست؟ بررسی انواع رمزنگاری و ویژگی های رمزنگاریرمزنگاری چیست؟ بررسی انواع رمزنگاری و ویژگی های رمزنگاریرمزنگاری چیست و چگونه کار میکند؟ این مقاله عالی به معرفی رمز نگاری، انواع رمزنگاری از جمله متقارن و نامتقارن، الگوریتم های رمزنگاری و تاریخچه آن پرداخته است   Cryptographic Engineering
۱۷ ۴۰۸۴۳.۱ ۳ سامانه‌های را یا فیزیکی Cyber-Physical Systems
۱۸ ۴۰۶۸۳ ۳ مفاهیم پیشرفته مهندسی سخت‌افزار Advanced Topics in Hardware Engineering
۱۹ ۴۰۸۴۳ ۳ مفاهیم پیشرفته معماری کامپیوتر Advanced Topics in Computer Architecture
۲۰ ۴۰۸۴۴ ۳ مفاهیم پیشرفته در معماری کامپیوتر ۲ Advanced Topics in Computer Architecture 2
۲۱ ۳ انتخاب یک درس از دیگر گرایش‌های دانشکده یا دانشکده‌های دیگر با موافقت استاد راهنما

دروس سمینار و پروژه

ردیفشماره درستعداد واحدعنوان درس (فارسی)عنوان درس (انگلیسی)
۱ ۴۰۹۰۰ ۲ سمینار کارشناسی‌ارشد MSc. Seminar
۲ ۴۰۶۷۰ ۶ پروژه کارشناسی‌ارشد MSc. Thesis

دروس جبرانی

ردیفشماره درستعداد واحدعنوان درس (فارسی)عنوان درس (انگلیسی)
۱ ۴۰۲۲۳ ۳ طراحی سیستم‌های دیجیتال Digital System Design
۴۰۴۸۳ ۳ زبان‌های توصیف سخت‌افزار Hardware Description Languages
۲ ۴۰۱۲۴ ۳ مبانی مدارهای الکتریکی و الکترونیکی Fundamentals of Electrical and Electronic Circuits
۴۰۳۵۳ ۳ طراحی VLSI VLSI Design
۳ ۴۰۱۲۶ ۳ ساختار و زبان کامپیوتر Computer Structure and Language
۴۰۵۱۳ ۳ ریزپردازنده Microprocessor
۴۰۳۲۳ ۳ معماری کامپیوتر Computer Architecture
۴ ۴۰۲۵۴ ۳ ساختمان داده و الگوریتمآموزش ساختمان داده و الگوریتمآموزش ساختمان داده و الگوریتمهر ساختمان داده یک نوع فرمت ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌ها در کامپیوتر است، که امکان دسترسی و اصلاح کارآمد آن داده‌ها را برای یکسری از الگوریتم‌ها و کاربردها فراهم می‌کند، در این صفحه به بررسی و آموزش ساختمان داده و الگوریتم پرداخته شده است Data Structures and Algorithms
۴۰۴۲۴ ۳ سیستم عاملمعرفی درس سیستم عامل – بهترین آموزش درس سیستم عامل در کشورمعرفی درس سیستم عامل – بهترین آموزش درس سیستم عامل در کشوردرس سیستم عامل در این صفحه معرفی شده، همچنین بهترین آموزش درس سیستم عامل در کشور را می‌توانید در این صفحه تهیه کنید، فصول و مراجع سیستم عامل نیز بررسی شده Operating Systems
۴۰۴۴۳ ۳ شبکه های کامپیوتریجامع‌ترین آموزش درس شبکه های کامپیوتریجامع‌ترین آموزش درس شبکه های کامپیوتریدرس شبکه‌ های کامپیوتری یکی از مهم‌ترین و بنیادیترین دروس‌ رشته کامپیوتر است، با توجه به اینکه اینترنت امروزی بزرگترین سیستم مهندسی ساخت دست بشر در تمام طول تاریخ است، آشنایی با شبکه‌های کامپیوتری برای تمامی علاقه‌مندان و دانشجویان رشته کامپیوتر الزامی است، در این راستا در این صفحه به معرفی شبکه‌های کامپیوتری پرداخته‌ شده است Computer Networks

میزان اثرگذاری گرایش بر این انتخاب کورس‌ های ارائه شده در گرایش معماری کامپیوتر ارشد دانشگاه تهران

یکی از دانشگاه‌هایی که بیشترین انعطاف ممکن را دارا است دانشگاه تهران است و تا جایی که امکان‌پذیر باشد دست دانشجوها را برای انتخاب‌های مختلف باز می‌گذارد، همچنین معماری کامپیوتر ارشد دانشگاه تهران از جمله گرایش‌هایی است که می‌توان با مواردی مثل هوش مصنوعی و شبکه و... در دانشگاه تهران تلفیق کرد.

مطالبی که در کورس‌ های ارشد معماری کامپیوتر دانشگاه تهران ارائه می‌ شوند تا چه میزان به‌ روز و کاربردی‌ اند؟

در حال حاضر بیشتر بر روی هوش مصنوعی، وریفیکیشن سخت‌افزاری و سیستم‌های Real Time و... که هم داخل کشور و هم خارج از کشور جزو مباحث داغ هستند در دانشگاه تهران نیز کار ‌می‌شود و با اینکه برخی از اساتید سن بالایی دارند؛ اما این‌طور نیست که فکر کنید مطالب قدیمی هستند و برای صدسال پیش کامپیوتر دارد تدریس می‌شود؛ بلکه همه چیز در گرایش معماری کامپیوتر ارشد دانشگاه تهران کاملاً در راستای مباحث تازه و به‌روز در دنیا پیش می‌رود.

میانگین زمانی که یک دانشجوی ارشد معماری کامپیوتر دانشگاه تهران در طول یک روز باید بگذارد؟

این زمان متغیر است و از یک دانشجو به دانشجوی دیگر فرق می‌کند و اگر یک دانشجو پایه خوبی از دروس داشته باشد، می‌تواند در گرایش معماری کامپیوتر ارشد دانشگاه تهران با روزی حدود 7 الی 8 ساعت برای یادگیری عمیق دروس و گرفتن یک نمره خوب و کافی است و در نهایت همه این ها به پایه و میزان استعداد و تلاش آن فرد دارد و می‌تواند ساعت های کمتر و حتی بیشتری برای افراد را شامل شود.

آیا اساتید این رشته غیر از امور تحقیقاتی در حوزه کاری معماری کامپیوتر هم فعالیت می‌کنند؟

بله در دانشگاه تهران در ارشد معماری کامپیوتر دکتر صفری، دکتر صالحی، دکتر مدرسی، دکتر محمدی و... از اساتیدی هستند که در حوزه صنعت هم فعالیت می‌کنند و گاهی اوقات پیش می‌آید که پروژه‌های مختلفی هم برای دانشجویان آزمایشگاهشان تدارک می‌بینند و همان‌طور که در بالاتر هم گفتیم در حوزه‌های مختلف مثل خودرو و... اساتید فعال هستند و صرفاً فقط روی امور تحقیقاتی پرداخته نمی‌شود و حوزه کاری و صنعت هم این دانشگاه فعالیت دارد.

همکاری با آزمایشگاه‌ های اساتید معماری کامپیوتر ارشد دانشگاه تهران

در دانشگاه تهران اساتید در حوزه‌های مختلف صنعت و یا پژوهشی و آکادمیک مشغول فعالیت هستند و حتی یک‌سری اساتید هم به‌صورت تلفیقی دانشجویان گرایش‌های مختلف می‌گیرند و در حوزه‌های تاپ و به‌روز جهان مثل هوش مصنوعی و وریفیکیشن و بسیاری موارد دیگر در آزمایشگاه‌هایشان کار می‌شود و دانشجو می‌تواند باتوجه‌به علاقه و فیلد موردنظرش در آزمایشگاه اساتید مختلف همکاری کند.

چرا دانشگاه تهران را برای ارشد معماری کامپیوتر پیشنهاد می‌کنید؟

تصویری از درب اصلی دانشگاه تهران

جدای از برند دانشگاه تهران که در واقع می‌شود گفت برند تاپی در جهان است و از اعتبار بالایی برخوردار است، فضای دوستانه این دانشگاه و اینکه مثلاً نسبت به دانشگاه‌های دیگر مثل دانشگاه صنعتی شریف یا دانشگاه امیرکبیر، انجام تمرین‌ها، پروژه‌ها و... در این دانشگاه کمتر است و دانشجو می‌تواند با یک برنامه‌ریزی مناسب در جوانب مختلف تحصیل و زندگی توازن برقرار کند. مورد مهم انعطاف‌پذیری خوب این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دیگر است و دست دانشجو را حتی‌الامکان باز گذاشته و می‌تواند تلفیقی از گرایش‌های مختلف را باتوجه‌به تز پایان‌نامه‌اش پیش ببرد و در نتیجه‌گرایش معماری کامپیوتر ارشد دانشگاه تهران می‌تواند یکی از گزینه‌های انتخابی خوب برای دانشجویان باشد.

کار در کنار تحصیل ارشد معماری کامپیوتر دانشگاه تهران

در دانشگاه تهران افرادی که پایه‌های قوی ای داشتند در حال حاضر به‌صورت پاره‌وقت هم مشغول به کار هستند؛ اما اساتید زیاد موافق این ماجرا نیستند و تمایل دارند که دانشجو تمام‌وقت در آزمایشگاه مشغول باشد و بعضی از اساتید که قبل‌تر هم اشاره کردیم حتی پروژه‌های مختلفی هم که دارند به دانشجوهای آزمایشگاهشان می‌دهند که دیگر بیرون مشغول نباشند و تمام‌وقت خود را در آزمایشگاه و صرف پژوهش و تحقیقات کنند و پس در معماری کامپیوتر ارشد دانشگاه تهران کار در کنار تحصیل بیشتر به دانشجو و استاد مربوطه ارتباط دارد که به چه نحوی پیش برود.

جمع‌بندی

دانشگاه تهران جزو یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌ها به‌حساب می‌آید و مخصوصاً گرایش معماری کامپیوتر ارشد دانشگاه تهران یکی از موقعیت‌های عالی برای تحصیل در این دانشگاه است و به دلیل سطح بالای علمی، انعطاف‌پذیری و فضای دوستانه انتخاب گرایش معماری کامپیوتر ارشد دانشگاه تهران هر ساله جزو اولویت‌های انتخاب رشته بین دانشگاه‌های تاپ کشور، بین دانشجویان مختلف است.

میانگین زمانی که یک دانشجو معماری کامپیوتر دانشگاه تهران باید برای درس‌خواندن در طول یک روز بگذارد چقدر است؟

این زمان متغیر است و از یک دانشجو به دانشجوی دیگر فرق می‌کند و اگر یک دانشجو پایه خوبی از دروس داشته باشد، می‌تواند در گرایش معماری کامپیوتر ارشد دانشگاه تهران با روزی حدود 7 الی 8 ساعت برای یادگیری عمیق دروس و گرفتن یک نمره خوب و کافی است.

چه کورس‌هایی در ارشد معماری کامپیوتر دانشگاه تهران ارائه می‌شود؟

1-طراحی سیستم‌های تحمل‌پذیر اشکال 2-طراحی مدارات آسنکرون 3-درستی‌سنجی سخت‌افزار 4-طراحی سیستم‌های بی‌درنگ و نهفته 5-شبکه میان ارتباطی بر تراشه 6-طراحی سیستم‌های نهفته چند هسته 7-طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های مدارات مجتمع پر تراکم 8-حساب کامپیوتری 9-پردازش موازی 10-شبکه کامپیوتری و ارتباطی (طراحی روتر و سوئیچ) 11-سیستم‌های توزیع شده 12-مدیریت دما و انرژی در سیستم‌های کامپیوتری 13-زمان‌بندی باتری و برداشت گره‌ای انرژی 14-سیستم‌های چندرسانه‌ای 15-طراحی مدارات توان پایین

همچنین هر گونه سوالی در مورد کلاس‌های آنلاین کنکور کامپیوتر و یا تهیه فیلم‌ها و یا رزرو مشاوره تک جلسه‌ای تلفنی با استاد رضوی دارید می‌توانید به طرق زیر از تیم پشتیبانی بپرسید:

آی دی تلگرام تیم پشتیبانی:     konkurcomputer_admin@

شماره تیم پشتیبانی:   09378555200

امتیازدهی5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 15.00 امتیاز (1 امتیاز)
اشتراک
بارگذاری نظرات
تلگرام اینستاگرام تماس با پشتیبانی: 09378555200 تماس با پشتیبانی: 09378555200